انواع کابینت ها + مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک
1
تیر

انواع کابینت ها + مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک

اکثر خانواده ها مدت زمان زیادی را جهت سرو غذا در آشپزخانه سپری میکنند پس اهمیت ویژه ای دارد که دکوراسیون مناسبی برای آشپزخانه خود انتخاب کنند.کابینت ها انواع مختلفی دارند که براساس جنس و متریالی که در ساخت آنها به کار رفته است طبقه بندی میشوند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع مختلف کابینت آشنا شوید و با توجه به بودجه موردنظر خود، بهترین و مناسب ترین کیفیت ، کابینت خود را انتخاب کنید.


  1. کابینت کلاسیک: کابینت چوبی، کابینت ممبران، کابینت رومی
  2. کابینت مدرن: کابینت های گلاس، کابینت فرامید، کابینت ام دی اف، کابینت ملامینه
  3. کابینت نئوکلاسیک: کابینت پولیشی،کابینت انزو، کابینت پوششی

درباره هر کدام از این سبک ها به صورت کامل در مقاله های دیگر صحبت کردیم.

کابینت مدرن سفید طوسی

کابینت نئوکلاسیک که جدیدترین سبک کابینتی است که توسط معمار ایتالیایی به نام آندرو پالادیو معرفی شد که تلفیقی از کابینت کلاسیک و مدرن است.این کابینت ها میتواند طرح داشته باشد ولی نسبت به کابینت های کلاسیک ساده تر هستند و از چوب ساخته می شوند.

کابینت پوششی که مهمترین ویژگی آنها صاف بودن سطح آن می باشد از رنگ های مخصوص با پایه آب و رنگ های روغنی ساخته می شود. در این نوع کابینت ها رنگ آمیزی به گونه ای انجام می شود که شما بافت چوب و متریال به کار رفته در بدنه کابینت را مشاهده نمی کنید.

کابینت های پولیشی هم با ظاهری درخشان و براق از جدیدترین مدل های کابینت به حساب می آید.برای تولید این کابینت ها از رنگ های پوششی پلی اورتان یا پلی استر و پولیشی استفاده می شود.

در آخر کابینت های انزو که برای اولین بار توسط یک شرکت آمریکایی در نیوجرسی تولید شد به شکل سفید براق هست و به دلیل جنس و متریال به کار رفته در آن قیمت کابینت انزو بیشتر از کابینت های دیگر است.

کابینت نئوکلاسیک سفیدکابینت نئوکلاسیک سفید

کابینت نئوکلاسیک مشکی

کابینت نئوکلاسیک نسکافه ای

کابینت نئوکلاسیک سبز

کابینت های کلاسیک درب های حکاکی شده زیبایی دارند که این نقش و نگارها توسط دستگاه سی ان سی روی درب ها اجرا می شوند و بسیار ظریف هستند.

کابینت های تمام چوب اصیل ترین و قدیمی ترین و در عین حال گران قیمت ترین محصول کابینت کلاسیک است که به دلیل استفاده از چوب طبیعی محبوبیت زیادی بین مردم دارد اما به دلیل قیمت بالا ،فروش این محصول کم شده است. به دلیل آسیب پذیر بودن چوب در برابر رطوبت تمامی کابینت‌های چوب طبیعی احتیاج به رنگ آمیزی دارند.

کابینت های طرح چوب بدنه ای از جنس ام دی اف یا فلز است که با روکشی از چوب طبیعی ساخته میشود.

کابینت های ممبران یکی از پرطرفدارترین کابینت های آشپزخانه می باشد که به دلیل تنوع رنگ بالا، مدل های جدید و زیبا متناسب با دکوراسیون خانه شما طراحی می شود. از مهمترین ویژگی آن که به کابینت وکیوم هم شناخته می شود بدنه ام دی اف با روکش پی وی سی و طرح های منحصر به فرد می باشد.

کابینت کلاسیک به سبک رومی

کابینت کلاسیک سفید

کابینت کلاسیک بژ قهوه ای

کابینت کلاسیک کرمی

نمایی از کابینت کلاسیک

نمایی از آشپزخانه کلاسیک

کابینت های طرح مدرن معمولا سطحی صاف و بدون شیبی دارند و یکی از رایج ترین نمونه های کابینت در سبک های امروزی است.درب و چارچوب این کابینت ها ساده است و سطحی براق دارند.

کابینت هایگلاس هم از جنس ام دی اف است که با روکش پلیمری از جنس پلاستیک است و سطح بیرونی آن از هایگلاس پوشیده شده است.مدل های ساده و طرح دار و رنگ بندی های متنوع مات و براق دارد.

کابینت های فرامید که از ترکیب دو اسم فرید و امید تشکیل شده است. شرکتی ایرانی که با تولید ورق ام دی اف توانست این سبک کابینت ها را وارد بازار کند.این شرکت با استفاده از روکش های ایتالیایی که شبیه ورق های کلیاف ساخت ایتالیا است توانست این کابینت ها را با قیمتی پایین تر در بازار عرضه کند.این کابینت ها آسیب پذیری پایین تری در مقابل خط و خش و آلودگی نسبت به کابینت هایگلاس دارد.

کابینت های ام دی اف که جزو پرفروش ترین ها در ایران می باشد به کابینت هایی گفته میشود که تکه‌های چوب سخت و نرم با مقداری موم مخلوط شده و تحت فشار و حرارت به تخته فیبر تبدیل می‌شود و در رنگ های متنوعی ساخته می شود.

کابینت های ملامینه هم ترکیبی از ذرات چوبی فشرده شده در بخش مغزی است که با نوعی رزین و کاغذی که مقاوم در برابر آب و با دوام بالا است پوشانده می شود.این کابینت جزو ارزان قیمت ترین ورق های موجود در بازار است که در ایران با کیفیت بالا تولید می شود.

کابینت مدرنکابینت مدرن سفید قهوه ای

کابینت مدرن دو رنگ

طرح هایگلاس به سبک مدرن

طرح هایگلاس براق به سبک مدرن

کابینت مدرن برای آشپزخانه های مستطیلی

خدمات ساخت و اجرای کابینت ها در طرح ها و مدل های مختلف را در کوتاه ترین زمان از ما بخواهید. متخصصان و کارشناسان حرفه ای ما با توجه به خواست شما بهترین سبک کابینت را با در نظر گرفتن آشپزخانه تان معرفی کرده و بعد از بسته شدن قرارداد، در کوتاه ترین زمان آن را به شما تحویل خواهند داد.