کابینت انزو چیست؟ جدیدترین مدل های 1402
27
آبان

کابینت انزو چیست؟ جدیدترین مدل های 1402

امروزه کابینت های آشپزخانه در مدل ها و سبک های متفاوتی طراحی و تولید می شوند که در بخش های گوناگون سایت با آن ها آشنا شده اید.هر سبکی طرح خاص و منحصر به فردی دارد و براساس جنس و متریالی که در ساخت آن به کار رفته است طبقه بندی می شوند.ما در این مقاله قصد داریم در مورد کابینت انزو و مزایا و معایب آن صحبت کنیم و در آخر با توجه به بودجه مدنظرتان ،بهترین و مناسب ترین کابینت را انتخاب کنید.

اگر قصد دارید تغییری اساسی در دکوراسیون آشپزخانه خود ایجاد کنید و زیبایی و شکوه زیادی به محیط آشپزخانه خود ببخشید کابینت های انزو یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود.

کابینت های انزو که جز سبک نئوکلاسیک به حساب می آید برای اولین بار توسط یک شرکت آمریکایی در نیوجرسی تولید شد .این شرکت آمریکایی به دلیل جذابیت و طراحی خاصی که در این کابینت ها ایجاد کرد خیلی زود به یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین مدل ها در ایران تبدیل شد.

کابینت های انزو نوعی کابینت با متریال اصلی ام دی اف است و تلفیقی از کابینت هایگلاس و کابینت ممبران می باشد و همانند هایگلاس براق و درخشنده است.این کابینت ها با نمای براق و کناره های تو رفته و برجسته خود طرفداران زیادی پیدا کرده است و در سال های اخیر در ایران هم تولید می شود.البته تولید با کیفیت این کابینت ها نیازمند تجهیزات و دستگاه های پیشرفته ای است که برای سفارش آن باید به متخصصان حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید.

در نهایت ام دی اف طراحی شده با ورق پی وی سی (وکیوم) یا رنگ پلی استر روکش می شود و با دستگاه های پیشرفته روی کابینت قرار می گیرند.

کابینت انزو سفید

مدل کابینت انزو به رنگ سفید


کابینت های انزو برخلاف دیگر کابینت های نئوکلاسیک که رنگ بندی متفاوتی دارند به رنگ سفید براق تولید می شوند.البته در بعضی مواقع می توانید از رنگ شیری براق هم استفاده کنید.

کابینت های انزو با سه رنگ پلی استر، پلی اورتان و پولیشی قابل تولید هستند که به صورت خلاصه به برخی از ویژگی های این رنگ ها پرداخته ایم...

رنگ پلی اورتان بهترین نوع رنگ برای کابینت های انزو به شمار می رود و قیمت مناسب تری نسبت به پولیشی دارد. این رنگ در برابر نور آفتاب و رطوبت مقاومت بالایی دارد ولی شفافیت کمتری نسبت به کابینت پولیشی دارد.

از رنگ های تمام پلی استر و نیم پلی استر که بسیار شفاف و قیمت بالاتری نسبت به باقی رنگ ها دارد هم می توانید استفاده کنید البته از نظر کیفیت تقریبا یکسان هستند.

کابینت های انزو با روکشی از رنگ پولیش هم ساخته می شوند و مقاومت بالایی در برابر خط و خش و رطوبت دارد و اگر خراشیده شود قابل ترمیم هستند.

کابینت انزو سفید طلایی

کابینت سفید طلایی انزو

یک انتخاب آگاهانه با شناخت مزایا و معایب هر کابینتی رخ می دهد پس با دقت مزایا و معایب کابینت های انزو را مطالعه کنید.

  1. مهمترین مزیت کابینت های انزو که آشپزخانه شما را بزرگ تر و پر نور تر نشان می دهد رنگ های روشن و براق آن می باشد.
  2. روکش کابینت های انزو در صورت خراشیدگی ،قابلیت ترمیم دارند.
  3. به دلیل اینکه کابینت های انزو از ورق های ام دی اف با ضخامت بالا تولید می شوند مقاومت و استحکام بالایی دارند.
  4. کابینت های انزو و هایگلاس از معدود کابینت هایی هستند که به رنگ های براق و درخشنده تولید می شوند.
  1. یکی از مهمترین و اصلی ترین معایب این کابینت ها طولانی بودن پروسه ساخت، طراحی، رنگ آمیزی و اجرای کابینت های انزو می باشد.
  2. تعمیر و ترمیم کابینت های انزو (برخلاف کابینت انزو با رنگ پولیشی که قابل ترمیم هستند) مشکل است و پیداکردن همان متریال با همان طرح و رنگ کار دشواری است.
  3. کابینت های انزو با روکش پی وی سی نسبت به اشیا تیز حساسیت دارند و نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

به دلیل اینکه معایب کابینت های انزو مشابه کابینت های ممبران می باشد می توانید مقاله کابینت های ممبران را در سایت ما مطالعه کنید.

کابینت انزو برای آشپزخانه های پنجره دار

کابینت انزو به سبک نئوکلاسیک

تفاوت کابینت انزو و ممبران به عنوان دو سبک پرطرفدار به همراه بررسی معایب و مزایای آن تصمیم گیری آسان تری برای شما به همراه دارد.تفاوت های کابینت انزو و ممبران را به تفکیک در زیر توضیح داده ایم:

کابینت های انزو از ورق ام دی اف و با ضخامت 25 میلیمتر ساخته می شوند ولی ورق کابینت های ممبران 16 میلیمتر می باشد و کمتر است.این ضخامت باعث مقاومت بیشتر این کابینت شده است.

کابینت های انزو رنگ بندی زیادی ندارند و در رنگ های سفید و شیری براق تولید می شوند ولی تنوع رنگ در کابینت های ممبران گسترده است.

کابینت های انزو به دلیل طراحی خاصی که دارند گران تر از کابینت های ممبران می باشد.

نمایی از آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک

کابینت انزو به رنگ سفید

کابینت انزو

یکی از مهمترین المان های هر کابینت، انتخاب مناسب صفحه کابینت بر روی آن است.تنوع صفحات کابینت بالاست و لی به این نکته دقت کنید که هرچه کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری بابت صفحه پرداخت کنید زیبایی کابینت های شما را بیشتر نشان می دهد.در مقاله صفحه کابینت می توانید انواع این صفحات را مطالعه کنید و بهترین آن را برای کابینت های انزو انتخاب کنید.

از صفحاتی که مناسب کابینت های انزو می باشد صفحات کورین و کوارتز است.

کابینت انزو برای آشپزخانه های بزرگ

طرح کابینت انزو

1-سطح کابینت های انزو را بلافاصله بعد از کثیفی با یک اسفنج نمدار و یک پارچه نرم پاک کنید و رطوبت آن را با پارچه دیگری خشک کنید.

2-بهتر است برای تمیز کردن سطح کابینت های انزو از مواد شوینده شیمیایی، سیم های ظرفشویی و پارچه های زبر استفاده نکنید به دلیل اینکه این کابینت ها به مرور زمان حالت اولیه خود را از دست می دهند و کدر و مات می شوند.

3-از کشیدن اجسام تیز بر روی کابینت های انزو خودداری کنید به دلیل اینکه بعضی از روکش ها قابلیت ترمیم دشوارتری دارند.

با رعایت این نکات می توانید کابینت های انزو را در شرایط خوبی نگه دارید.

کابینت انزو به سبک نئوکلاسیک

کابینت انزو برای آشپزخانه های مستطیلی

کابینت انزو سفید مشکی

قیمت کابینت های انزو به ساخت آن، متریال آن و ضخامت ام دی اف استفاده شده در آن بستگی دارد. عوامل دیگری هم هستند که تاثیر زیادی بر قیمت کابینت های انزو دارند که در ادامه با آن ها آشنا می شوید:

1-ساده بودن یا پرکار بودن طرح کابینت ها

2-کیفیت متریال ها و ایرانی یا خارجی بودن اکسسوری ها، جک، لولا و ...

3-تعداد ستون ها و سر ستون های به کار رفته در ساخت کابینت ها

4-کیفیت رنگ مصرفی و تجهیزات رنگ آمیزی آن

5-ضخامت ورق مورد استفاده شده

6-روکش کابینت ها

در مقاله قیمت کابینت آشپزخانه نکاتی درباره قیمت انواع کابینت ها و عواملی که بر آن تاثیرگذار است مطالبی نوشته شده است که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

کابینت انزو نئوکلاسیک

شرکت انزو در ایتالیا است و نمایندگی تولید آن در ایران وجود ندارد.کابینت های انزو چند سالی است در کشور ما تولید می شود و یک محصول محبوب و لوکس می باشد.اما هیچ کدام از این کابینت ها توسط برند انزو ساخته نمی شود و متخصصان ایرانی با همان نام انزو اقدام به تولید این کابینت کرده اند.

اگر به کابینت های انزو علاقه دارید باید توجه داشته باشید که تولید این محصول نیازمند دستگاه های مدرن و پیشرفته ای است و اجرای آن باید توسط متخصصان و طراحان حرفه ای قرار بگیرد.طراحان دکوپازل به راحتی می توانند طراحی کابینت های انزو را به رایگان برای شما انجام دهند.

سوالات متداول

کابینت های انزو چه سبکی دارد؟

کابینت های انزو تلفیقی از کابینت هایگلاس و ممبران است و دارای نقش ها و کنده کاری های برجسته ای هستند.کابینت های انزو در دسته کابینت های نئوکلاسیک قرار می گیرند.

کابینت های انزو در چه رنگ هایی تولید می شود؟

رنگ کابینت های انزو سفید و شیری براق است . اما در دکوپازل طبق خواست مشتری هر رنگی را آماده می کنیم.