کابینت فرامید چیست؟ تفاوت کابینت فرامید با کابینت ام دی اف
10
آذر

کابینت فرامید چیست؟ تفاوت کابینت فرامید با کابینت ام دی اف

کابینت ها یکی از عناصر مهم و حیاتی برای دکوراسیون آشپزخانه ها به شمار می رود و اجرای آن در هر سبک و سیاقی جلوه ای خاص به محیط شما می بخشد اما اینکه کدام یک از کابینت ها برای آشپزخانه شما مناسب است و چه مزایا و معایبی دارد موضوعی ست که شاید برای بسیاری از افراد سوال برانگیز باشد.

در این مقاله با کابینت فرامید و مزایا و معایب آن و تفاوت کابینت فرامید با کابینت ام دی اف آشنا می شوید.

پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید...


کابینت فرامید سفید قهوه ای

کابینت سفید قهوه ای

در مقاله انواع کابینت ها درمورد کابینت های فرامید صحبت کردیم و گفتیم که کابینت های فرامید از ترکیب دو اسم فرید و امید تشکیل شده است. شرکتی ایرانی که با تولید ورق ام دی اف توانست این سبک کابینت ها را وارد بازار کند.این شرکت با استفاده از روکش های ایتالیایی که شبیه ورق های کلیاف ساخت ایتالیا با مغز ام دی اف واناچای تایوان است توانست این کابینت ها را با قیمتی پایین تر در بازار عرضه کند.این کابینت ها آسیب پذیری کمتری در مقابل خط و خش دارد و آلودگی پایین تری نسبت به کابینت هایگلاس دارد.

سطح کابینت های فرامید برجسته و معمولا مات هستند و جزو کابینت های سبک مدرن به حساب می آیند.

اگر به سبک های تلفیقی علاقمند هستید می توانید کابینت های فرامید را در کنار کابینت هایگلاس قرار دهید تا فضای آشپزخانه زیبا و جذاب تر شود.در تلفیق این دو کابینت می توانید از رنگ گردویی یا قهوه ای برای کابینت فرامید و از رنگ سفید یا کرم برای کابینت هایگلاس استفاده کنید.

از دیگر ویژگی های کابینت فرامید به موارد زیر اشاره می کنیم:

  1. استحکام و دوام بالا
  2. روکش ام دی اف ضخیم
  3. مقاوم در برابر خط و خش
  4. تنوع در طرح و رنگ
  5. قیمت مناسب
  6. مقاوم در برابر رطوبت و حرارت

کابینت فرامید سفید

انتخاب بهترین رنگ برای کابینت ها به ذوق و سلیقه شما بستگی دارد.البته دکوراسیون خانه و محیط آشپزخانه شما هم در این امر بسیار اهمیت دارد. در ادامه با رنگ های محبوب برای کابینت های فرامید آشنا می شوید:

کابینت فرامید سفید یک انتخاب شیک و مدرن است.انتخاب رنگ سفید برای کابینت ها محیطی روشن، مینیمالیستی و منحصر به فرد به آشپزخانه شما می بخشد.رنگ سفید به راحتی با دیگر دکور آشپزخانه ترکیب می شود و تازگی و زیبایی را در محیط شما ایجاد می کند.

ترکیب رنگ سفید طوسی یک انتخاب به روز و جدید است.این ترکیب رنگی فضای آرامش بخشی به محیط آشپزخانه شما اضافه می کند و همچنین کابینت سفید طوسی تعادل و هماهنگی را در همه اجزای آشپزخانه به وجود می آورد.

با توجه به طیف های گسترده طوسی، از طوسی تیره تا روشن، این امکان را برای شما فراهم می کند که رنگی را انتخاب کنید که با دیگر عناصر دکوری آشپزخانه مطابقت داشته باشد.

کابینت فرامید با رنگ ترکیبی سفید قهوه ای یک انتخاب هوشمندانه و منحصر به فرد است.رنگ قهوه ای فضایی گرم و صمیمی در آشپزخانه ایجاد می کند و همزمان زیبایی خاصی به محیط شما می بخشد.

کابینت فرامید برای آشپزخانه های بزرگ

برجسته بودن ورق ها

یکی از مزیت های کابینت فرامید برجستگی سطح ورق کابینت ها می باشد که در زیبایی آن تاثیر بسزایی دارد.

قیمت مناسب

ورق های فرامید نسبت به برندهای ایتالیایی قیمت مناسب تری دارد.به دلیل اینکه ورق های فرامید تولید داخلی است ،از لحاظ تولید و رنگ بندی محصولات محدودیتی ندارد و به صورت فراوان تولید می شود.

تنوع در رنگ و طرح

کابینت های فرامید در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود.پس با خیال راحت کابینت هایی را انتخاب کنید که با فضای آشپزخانه شما هماهنگ باشد .

مقاوم در برابر رطوبت و حرارت

کابینت های فرامید نسبت به دیگر سبک های مدرن مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و گرما دارد البته این موضوع به معنای ضد آب بودن این کابینت ها نیست و مراقبت و نگهداری از آن نیز مهم است.

دیده نشدن لکه ها

به دلیل اینکه ورق های فرامید مات هستند و بازتاب نور زیادی ندارند جای انگشتان و لکه ها را به خود جذب نمی کند و نشان نمی دهد.

مقاوم در برابر خط و خش

ورکش کابینت های فرامید به دلیل ضخامت و کیفیتی که دارد در برابر خط و خش مقاوم است .

سطح مات

یکی از معایبی که کابینت های فرامید دارد و شاید تنها ایراد این کابینت ها باشد این است که به دلیل سطح ماتی که دارد بازتاب نور ایجاد نمی کند و فضای آشپزخانه را کوچک تر نشان می دهد.پیشنهاد ما این است که با یک رنگ روشن و براق ترکیب شود.

کابینت های فرامید مناسب آشپزخانه های بزرگ با بازتاب نور زیاد می باشد.

کابینت فرامید سفید طوسی

کابینت مدل فرامید سفید طوسی

یکی از تفاوت های کابینت ام دی اف فرامید با دیگر کابینت های ام دی اف، در ضخامت ، برجستگی ها و نا همواری های طبیعی و قابل مشاهده برروی درب این کابینت هاست. این برجستگی ها کاملا قابل ملموس هستند و توسط دستگاه های پیشرفته با حجمی حدود 2 میلیمتر روی درب ها ایجاد می شود و باعث می شود درب ها به صورت سه بعدی و همانند چوب طبیعی به نظر برسد.

کابینت فرامید سفید بژ

کابینت فرامید سفید بژ

برای تمیز کردن کابینت های فرامید از یک دستمال مرطوب و یک ماده شوینده مناسب استفاده کنید. بعد از استفاده از این محلول سطح کابینت ها را خشک کرده تا رطوبتی بر روی آن باقی نماند.

کابینت های فرامید به دلیل مات بودن سطح آن، لکه و اثر انگشت روی آن باقی نمی ماند و نیازی به نظافت مکرر ندارد.

عوامل متعددی بر قیمت کابینت های فرامید تاثیرگذار است که در این بخش به صورت مختصر برای شما آمده است:

1-کیفیت روکش کابینت

2-کیفیت بدنه کابینت

3-کیفیت تجهیزات و اکسسوری ها

4-کیفیت صفحه کابینت

کابینت فرامید سفید مشکی

کابینت های فرامید با طراحی ها و ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند گزینه مناسبی برای آشپزخانه شما باشد. اگر به سبک کابینت های ایتالیایی علاقه دارید اما بودجه زیادی برای سفارش کابینت ندارید می توانید با خیال راحت کابینت های فرامید را با کیفیتی مناسب و قیمتی پایین تر سفارش دهید.

سوالات متداول

آیا می توان از ترکیب کابینت فرامید و هایگلاس استفاده کرد؟

بله،اگر از ترکیب دو کابینت فرامید و هایگلاس استفاده کردید فضای شیک و مدرنی را برای آشپزخانه خود ایجاد می کنید.

چه عواملی بر قیمت کابینت های فرامید موثر است؟

کیفیت روکش کابینت، کیفیت بدنه کابینت،کیفیت تجهیزات و اکسسوری ها،کیفیت صفحه کابینت

تفاوت کابینت های فرامید با کابینت های ام دی اف چیست؟

یکی از تفاوت های کابینت ام دی اف فرامید با دیگر کابینت های ام دی اف، در ضخامت ، برجستگی ها و ناهمواری های طبیعی و قابل مشاهده برروی درب این کابینت ها می باشد.