خط و خش کابینت هایگلاس و راه های جلوگیری از آن
14
فروردین

خط و خش کابینت هایگلاس و راه های جلوگیری از آن

امروزه با گذشت زمان و استفاده روزانه از وسایل منزل، ممکن است این وسایل فرسوده یا آسیب دیده شوند.همچنین کابینت ها به دلیل تماس مستمر با دست ها، گرد و غبار و لکه ها و روغن ها، نیاز به تمیزکاری روزانه دارند.اما یکی از مهم ترین ابهام های معمول در مورد کابینت ها این است که آیا همه کابینت ها با یک روش تمیز می شوند یا متفاوت است.

اما در واقع مواد سازنده کابینت ها و نوع پوششی که بر روی آن ها قرار دارد می تواند تفاوت های قابل توجهی در روش تمیز کردن آن ایجاد کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با تمیز کردن کابینت های هایگلاس و روش های جلوگیری از خط و خش سطحی آن بپردازیم.

کابینت هایگلاس سفید رنگ

کابینت هایگلاس یکی از زیباترین انواع کابینت های سبک مدرن است که جنس آن از ام دی اف خام است و روکش آن با بقیه متفاوت است.ام دی اف خام را با روکش پلکسی گلاس که ظاهری شبیه شیشه دارد می پوشانند .

این روکش ها صاف،صیقلی و یکدست است و زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می کند. رنگ رویه کابینت هایگلاس از تنوع بالایی برخوردار است و با اطمینان می توان گفت که امکان ندارد رنگ مورد نظر خود را در بازار پیدا نکنید.

اگر قصد خرید کابینت هایگلاس را دارید باید به این نکته توجه کنید که چقدر لک شدن درب های کابینت برای شما اهمیت دارد؟

چون کابینت های هایگلاس به دلیل براق بودن خیلی زود لک می شوند و اثر انگشت روی درب آن باقی می ماند و قابل مشاهده است.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد کابینت هایگلاس و بررسی مزایا و معایب آن علاقه دارید به مقاله کابینت هایگلاس در سایت مراجعه کنید.

کابینت هایگلاس برای آشپزخانه های پنجره دار

همانطور که در بالا اشاره شد به دلیل سطح شفاف و درخشانی که کابینت های هایگلاس دارند ممکن است به راحتی دچار خط و خش شوند و لازم است با رعایت دستورالعمل های لازم از آسیب به این کابینت ها جلوگیری کنید. در زیر به روش های پیشگیری و رفع خط و خش کابینت های هایگلاس پرداخته ایم:

1-پارچه یا حوله نرم: برای تمیز کردن کابینت های هایگلاس ، از پارچه های نرم یا حوله ای استفاده کنید. پارچه هایی مانند میکروفایبر یا همان دستمال های جادویی برای تمیزی سطوح حساس بسیار مناسب است.

پیشنهاد می کنیم کابینت های خود را به صورت هفتگی با محلول آب ولرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید.

دستمال را با محلولی که آماده کرده اید نم دار کنید و سطح کابینت ها را به آرامی پاک کنید و درآخر با یک دستمال لطیف و خشک رطوبت باقی مانده را از سطح کابینت خشک کنید.

2-مواد شوینده مناسب: برای تمیز کردن کابینت های هایگلاس از مواد شوینده مناسب و ضعیف مانند آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید. از مواد سخت و خشن مانند سیم ظرفشویی یا اسکاج استفاده نکنید تا سطح هایگلاس خراش پیدا نکند.

3-استفاده از پد یا فوم: برای تمیز کردن روزانه کابینت های هایگلاس از پد یا فوم نرم استفاده کنید تا سطح آن دچار خط و خش نشود.

4-اگر سطح کابینت ها را لکه و چربی فرا گرفته است می توانید یک فنجان سرکه به محلول آب و مایع ظرفشویی اضافه کنید تا سطح کابینت ها تمیز شود.

کابینت ترکیبی هایگلاس

  1. هرگز از دستمال خیس برای تمیز کردن سطح کابینت ها استفاده نکنید زیرا باعث کاهش تمیزی آن شده و لکه های باقی مانده را پس از خشک شدن روی کابینت ها باقی می گذارد.
  2. نظافت کابینت ها را از بالا به پایین انجام دهید تا آلودگی روی سطح کابینت پخش نشود.
  3. به هیچ عنوان از سیم ظرفشویی و اسکاچ استفاده نکنید.
  4. از تمیز کردن لبه های کابینت که در دید شما نیستند غافل نشوید.
  5. وقتی لکه ای روی کابینت ایجاد می شود همان لحظه آن را با استفاده از یک پارچه میکروفایبر تمیز کنید زیرا لکه ها به مرور زمان سخت تر پاک می شوند.
  6. هرگز دستمال های مرطوب و خیس را روی سطح کابینت به مدت طولانی رها نکنید زیرا احتمال تغییر رنگ و باد کردن کابینت در اثر رطوبت بالا وجود دارد.
  7. مراقب باشید هنگام تمیز کردن درب ها به در فشار زیاد یا وزن زیاد وارد نکنید زیرا این کار به لولای کابینت آسیب می رساند. به این نکته توجه کنید که مواد شوینده و رطوبت به لولاها نرسد چون به قطعات و اجزای آن آسیب می زند.

کابینت هایگلاس ترکیبی با ام دی اف

خش پذیری یکی از چالش های اصلی کابینت هایگلاس است که به زیبایی و درخشندگی آسیب می زند. اگر کابینت شما خط و خش برداشته است و می خواهید در خانه با انواع لوازمی که دارید این مشکل را برطرف کنید مراحلی که در زیر آمده است به شما کمک می کند.

بهترین ماده ای که تمیز کننده فرو رفتگی ها و پر کننده آن ها می باشد، پر کننده چوب یا اپوکسی مخصوص چوب است که به راحتی سطح کابینت را تمیز می کند.

مرحله دوم در تمیز کردن کابینت هایگلاس این است که باید ذرات خشک شده اپوکسی را با کاغذ سمباده از بین ببرید و از فشار دادن سمباده روی سطح کابینت خودداری کنید زیرا ممکن است سمباده هم باعث خط و خش شود.

با توجه به جنس کابینت باید روکش مخصوص آن را تهیه کنید و آن را توسط افراد کاربلد نصب کنید.

بعد از اینکه خط وخش کابینت را از بین بردید باید سطح کابینت را با یک پارچه لطیف و نمدار تمیز کنید تا مواد باقیمانده روی آن پاک شود.

اگر خط و خشی که روی کابینت ایجاد شده است کم باشد می توانید از خمیر دندان بدون بو برای از بین بردن آن استفاده کنید به این صورت که مقداری سس مایونز یا خمیر دندان را به مدت 48 ساعت روی خراش کابینت بکشید و اجازه دهید به همین حال باقی بماند. این محلول حالت ورم کرده به سطح خراش خورده می دهد و قسمت خراش خورده را می پوشاند.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا بعد از خش گیری و از بین بردن آن ، کابینت به حالت اولیه و درخشندگی سابق بر می گردد؟

قطعا خیر اما اگر بعد از پر کردن فرو رفتگی ها کل سطح کابینت را پولیش بزنید و سطح آن را یکنواخت کنید خط و خش آن مشخص نیست و ظاهر مطلوب تری به خود می گیرد.

کابینت هایگلاس برای آشپزخانه های کوچک

کابینت هایگلاس یکی از انواع محبوب کابینت آشپزخانه به شمار می رود و یک آشپزخانه رویایی و منحصر به فرد را برای شما ایجاد می کند. عمده ترین ایراد کابینت های هایگلاس آسیب پذیری آن در برابر خط و خش است که در این مقاله به راه های جلوگیری از آن پرداخته ایم. در نهایت توصیه تیم دکوپازل به شما اینست که کابینت ها را دو هفته یکبار با دستمال نمدار تمیز کنید این موضوع باعث می شود کابینت ها همیشه تمیز بماند و نیازی به نظافت عمیق و زیاد نداشته باشید.

سوالات متداول

برای تمیز کردن کابینت های هایگلاس از چه چیزی استفاده کنیم؟

برای تمیز کردن کابینت های هایگلاس ، از پارچه های نرم یا حوله ای استفاده کنید. پارچه هایی مانند میکروفایبر یا همان دستمال های جادویی برای تمیزی سطوح حساس بسیار مناسب است.

یکی از معایب کابینت های هایگلاس در چیست؟

یکی از معایب کابینت های هایگلاس این است که به دلیل براق بودن خیلی زود لک می شوند و اثر انگشت روی درب آن باقی می ماند و قابل مشاهده است.