کابینت هایگلاس چیست؟ جدیدترین طرح ها، معایب و مزایای آن
13
تیر

کابینت هایگلاس چیست؟ جدیدترین طرح ها، معایب و مزایای آن

از وسیله هایی که وجود آن در هر آشپزخانه ای ضرورت دارد و در واقع جز دیزاین آشپزخانه هم محسوب می شود کابینت ها هستند. کابینت های زیادی در طرح ها و رنگ های مختلفی به دلیل تنوع در سلیقه ی مشتریان تولید می شوند، کابینت هایگلاس که در سال های اخیر مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و جزء پرطرفدار ترین کابینت های آشپزخانه مدرن محسوب میشوند و از دلایل آن هم می توان به مقرون به صرفه بودن و جلوه ی زیبایی که دارد اشاره کرد. کابینت هایگلاس همان کابینت های ام دی اف هستند اما روکشی که بر روی سطح آن قرار می گیرد از جنس پلی گلاس می باشد، در این مقاله قصد داریم به انواع روکش های کابینت هایگلاس، مزایا و معایب آن بپردازیم.


کابینت هایگلاس ترکیبی

روکش ملامینه در مقایسه با سایر روکش ها کمترین میزان از براق بودن را دارد، و طبیعتا قیمت کمتری هم دارد. علاوه بر همه ی این مواردی که گفته شد روکش ملامینه به مرور زمان به سمت مات شدن می رود.

روکش پلی گلاس نسبت به سایر روکش ها براق تر و مقاومت بیشتری دارد. این نوع روکش در برند های مختلفی مانند آرمونیا، الویک، لوکس پن و نیمن به بازار عرضه می شوند.

روکش های هایگلاس به خاطر جلوه زیبا و خاصی که دارد جزء پر طرفدار ترین روکش ها میان مشتریان می باشد.

این نوع روکش ها در مقایسه با روکش های دیگر ضخیم تر و براق تر هستند و اگر بر روی سطح آن خط و یا خش بیفتد به وسیله ی پولیش به حالت قبل خود بر می گردد.

روکش های یو وی در بیشتر موارد در پروژه های فانتزی کاربرد دارد که دلیل آن هم داشتن قابلیت چاپ بر روی روکش می باشد. البته لازم به ذکر است که روکش یو وی در برخی مواقع به عنوان لایه ی مکمل در ورقه هایی مانند پلی گلاس استفاده می شود.

روکش پی وی سی: روکش کلاسیک براق، ممبران براق و وکیوم براق از دیگر نام های روکش پی وی سی می باشند، بعد از به اجرا در آوردن طرح ها و ابزارها بر روی روکش، آن را بر روی درب کابینت ها پرس می کنند و احتیاج به این ندارد که لبه ی درب ها نوار کاری شوند.

کابینت هایگلاس سفید

موردی که سبب متمایز شدن کابینت هایگلاس که ساخت برندهای متعدد می باشد میزان موج بر روی سطح روکش ها می باشد در واقع هر چقدر که موج کمتری بر روی روکش وجود داشته باشد بیانگر این است که عملیات پرس روکش به درستی انجام شده است و هم چنین کیفیت ام دی اف نیز بی تاثیر نمی باشد. توصیه می شود هنگام انتخاب، ورق هایگلاس را در مقابل نور خورشید قرار بدهید تا با استفاده از انعکاس به وجود آمده میزان موج بر روی روکش را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که در بهترین جنس روکش های هایگلاس هم میزان کمی موج وجود دارد اما در روکش پلی گلاس این موج ها دیده نمی شود.

کابینت هایگلاس سفید قهوه ای

  1. مقرون به صرفه بودن
  2. ظاهر ساده و مدرن
  3. نظافت راحت به دلیل سطح صاف و صیقلی
  4. منعکس کردن نور و ایجاد روشنایی در فضای آشپزخانه
  5. عمر و کارکرد بالا
  6. وزن سبک تر در مقایسه با سایر روکش ها
  7. مقاومت در برابر حرارت و گرد و غبار
  1. مقاومت کم در برابر رطوبت
  2. تیز بودن لبه های کابینت
  3. مقاومت کم در برابر خط و خش

کابینت هایگلاس سفید طوسی


در سال های اخیر کابینت هایگلاس محبوبیت زیادی را کسب کرده اند و علت آن هم نوع دسته های آن می باشد. این کابینت ها به علت بازتاب نوری که دارند برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است چون که با انعکاس نور به بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه کمک می کند.

سوالات متداول

از مزایای کابینت هایگلاس چیست؟

مقرون به صرفه بودن ظاهر ساده و مدرن نظافت راحت به دلیل سطح صاف و صیقلی منعکس کردن نور و ایجاد روشنایی در فضای آشپزخانه عمر و کارکرد بالا وزن سبک تر در مقایسه با سایر روکش ها مقاومت در برابر حرارت و گرد و غبار

روکش پلی گلاس چیست؟

روکش پلی گلاس نسبت به سایر روکش ها براق تر و مقاومت بیشتری دارد. این نوع روکش در برند های مختلفی مانند آرمونیا، الویک، لوکس پن و نیمن به بازار عرضه می شوند.

روکش های ملامینه براق هستند؟

روکش ملامینه در مقایسه با سایر روکش ها کمترین میزان از براق بودن را دارد، و طبیعتا قیمت کمتری هم دارد. علاوه بر همه ی این مواردی که گفته شد روکش ملامینه به مرور زمان به سمت مات شدن می رود.