کابینت ام دی اف و نکات نگهداری از آن+مزایا و معایب کابینت های ام دی اف
28
مهر

کابینت ام دی اف و نکات نگهداری از آن+مزایا و معایب کابینت های ام دی اف

کابینت ها از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل موجود در هر آشپزخانه ای است که جنس و ظاهر آن در دکوراسیون داخلی منزل برای خانم ها بسیار مهم است. بدون این وسیله مهم در آشپزخانه امکان مرتب کردن و قرار دادن وسایل مختلف در آشپزخانه وجود ندارد. کابینت ها در طرح ها و سبک های مختلفی وجود دارند که شما می توانید متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل خود آن را انتخاب کنید.

هنگامی که بحث خرید کابینت جدید برای هر خانه ای مطرح می شود کابینت ام دی اف یکی از رایج ترین گزینه های افراد در این زمینه خواهد بود.در این مقاله قصد داریم در مورد کابینت ام دی اف که یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل های کابینت است صحبت کنیم.

کابینت ام دی اف طوسی

آیا می دانید ام دی اف چیست و چگونه ساخته می شود؟ ام دی اف یکی از پر کاربردترین فرآورده های چوبی که از خرد کردن بقایای چوب نرم و چوب سخت ساخته می شود و سپس با موم رزین فشرده می شود و به قطعات مشخص شده ای برش کاری می شود. این ورق ها بعد از ساخته شدن روکش می شوند. این تخته ها از نئوپان مقاوم هستند و چگالی متوسطی دارند.

کابینت ام دی اف به سبک مدرن

کابینت هایی که متریال اصلی آن ام دی اف است تنوع بسیار بالایی دارند و در سبک های کابینت مدرن، کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک قابلیت تولید و اجرا دارند. در زیر رایج ترین طرح ها و استایل هایی که با ام دی اف ساخته می شوند را به اختصار توضیح داده ایم:

کابینت هایگلاس یا براق نوعی از ام دی اف است که بر روی آن روکش شیشه ای قرار می گیرد.این روکش شفاف، درخشش خاصی دارد و از شیشه سبک تر و مقاوم تر است.این کابینت ها به دلیل درخششی که دارند سبب افزایش نور در آشپزخانه می شوند و فضا را دلبازتر نشان می دهند.

کابینت های ممبران روکشی از جنس پی وی سی است که بر روی ام دی اف کشیده و پرس می شوند.همچنین روکش ممبران انعطاف پذیری بالایی دارد و می توانید انواع طرح ها را بر روی آن طراحی کنید.

کابیت های ملامینه کابینتی است که با مغزی ام دی اف و روکش ملامینه که نوعی پلاستیک است ساخته می شود.

کابینت طرح چوب به مدل هایی گفته می شود که رگه هایی از چوب روی درب آن قابل مشاهده است.قهوه ای سوخته، قهوه ای روشن، بلوطی و ... از پرطرفدارترین کابینت های ام دی اف طرح چوب می باشد.

کابینت ها از نظر ظاهری هم به دو نوع مات و براق تقسیم می شوند که در زیر به آن پرداخته ایم...

کابینت ام دی اف مات، کابینتی است که روکش هایگلاس یا براق ندارد.ورق ام دی اف خام ممکن است با روکش های برجسته هم تولید شود.

روکش های براق که همان کابینت هایگلاس می باشد باعث افزایش بازتاب نور و دلبازتر شدن فضای آشپزخانه شما می شوند.اگر آشپزخانه شما کوچک است می توانید از کابینت های ام دی اف براق رنگ روشن استفاده کنید.

کابینت ام دی اف به رنگ طوسی

آیا فضای آشپزخانه شما گرم است یا سرد؟

آیا آشپزخانه شما محلی برای دورهمی و صرف چای است یا فقط آماده سازی غذا؟

جواب این سوالات به شما کمک می کند که بهترین رنگ را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

رنگ ها و روکش هایی که روی بدنه ام دی اف قرار می گیرند بسیار زیاد است و شما می توانید بسته به سبکی که انتخاب کرده اید رنگ آن را هم با توجه به سلیقه خودتان و با هماهنگی طراح خود مشخص کنید.از رایج ترین و بهترین رنگ های ام دی اف ، رنگ های قهوه ای،مشکی، طوسی و ... می باشد که شما می توانید به صورت تک رنگ یا ترکیبی از دو رنگ را انتخاب و سفارش دهید.

رنگ سفید نماد پاکی و تمیزی است و مناسب آشپزخانه های کوچک می باشد، همچنین شما می توانید برای کابینت های کناری از رنگ های نزدیک به سفید مانند رنگ استخوانی استفاده کنید. کابینت ام دی اف مات سفید می تواند کلاسیک یا مدرن باشد. یکی از مزایای مهم کابینت ام دی اف سفید مات این است که به راحتی با هر مدل دکوراسیون جور در می آید و قابلیت ترکیب با هر رنگ دیگری دارد. اگر پس از مدتی از یکنواختی آن خسته شدید به راحتی با تعویض درب ها می توانید یک کابینت ترکیبی جدید و زیبا بسازید.

طلایی یکی از رنگ هایی ست که به طور دائم با کابینت های ام دی اف یا کلاسیک در دستگیره ها و سایر یراق آلات ترکیب می شود و زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان می کند.بهتر است رنگ طلایی مورد استفاده مات باشد تا در زیباتر شدن آشپزخانه شما کمک کند.

اگر می خواهید به آشپزخانه خود ظاهری شیک و مدرن بدهید از کابینت ام دی اف سفید مشکی استفاده کنید.این ترکیب رنگ مناسب آشپزخانه های کوچک است البته مراقب باشید که از رنگ سفید بیشتر استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما دلگیر نشود.

طوسی یک رنگ خنثی است که می تواند با تمام رنگ های گرم و سرد ترکیب شود و فضایی مدرن و مینیمال برای شما به نمایش بگذارد.

رنگ کرمی هم یک رنگ خنثی است که به تنهایی برای آشپزخانه توصیه نمی شود چون پس از مدتی شما را دلزده می کند.اگر به رنگ کرمی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم در ساخت کابینت آن را با یک رنگ گرم ترکیب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

کابینت های طرح چوب عموما در رنگ های کرم قهوه ای به کار می روند و طرفداران بسیار زیادی دارند به دلیل اینکه کابینت های تمام چوب بسیار پر هزینه اند و حساسیت بالایی نسبت به رطوبت دارند.

کابینت مدرن مغزی ام دی اف

قیمت مناسب و اقتصادی کابینت های ام دی اف یکی از اولین مزیت های این نوع کابینت ها به حساب می آید.در ادامه با مزیت ها و معایب دیگر کابینت های ام دی اف آشنا می شوید.

  1. ورق ام دی اف نسبت به نئوپان مقاوم تر و ظاهر شیک تری دارد.
  2. ام دی اف دوستدار محیط زیست است و با خرده چوب های بازیافتی تولید می شود.
  3. ام دی اف چوبی است که پس از پرس شدن خرده چوب ها ، روکشی بر روی آن قرار می گیرد که این روکش می تواند در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود داشته باشد و به دلیل گستردگی رنگ ها و طرح ها با توجه به سلیقه خودتان ترکیبی از آن ها را در ساخت آن به کار ببرید.
  4. ام دی اف در مقابل گرما و سرما مقاوم است و تغییر شکل نمی دهد.
  5. به دلیل قیمت بالای چوب، ام دی اف جایگزین مناسبی برای آشپزخانه شما می باشد.
  1. اگر کابینت های ام دی اف در معرض آب و رطوبت باشد ، مقاومتی ندارد و متورم می شود، پس لازم است که از روکش های ضد آب استفاده کنید.
  2. اگر ام دی اف در اثر ضربه بشکند یا ترک بخورد، نمی توان مثل چوب بخش های شکسته شده را به هم چسباند پس لازم است که از آن ها به خوبی مراقبت شود.
  3. کابینت های ام دی اف بیشتر در سبک های مدرن به کار می رود و در سبک های کلاسیک کمتر به کار می رود.
  4. اگر کابینت ام دی اف شما دچار پوسیدگی شود ممکن است که حشراتی مثل سوسک در آن رشد کند.

کابینت ام دی  اف دو رنگ

کابینت های ام دی اف نسبت به کابینت های تمام چوب قیمت کمتری دارد و این یکی از مزیت های بزرگ برای کابینت های ام دی اف می باشد. قیمت تمام شده این کابینت ها بسته به طرح سفارشی شما مانند جنس درب انتخابی کابینت ها، جنس روکش آن، نوع صفحه رو کابینتی و یراق آلات دارد. هرچه ابعاد کار بزرگ تر باشد و طرح پیچیده تری را انتخاب کرده باشید هزینه بیشتری بابت آن پرداخت می کنید.

کابینت ام دی اف قهوه ای تیره

  • کابینت های ام دی اف هم مانند دیگر کابینت ها احتیاج به مراقبت و نگهداری دارند تا لکه های چربی روی آن باقی نماند و عمر آن کاهش پیدا نکند.
  • لازم است که کابینت‌های ام دی اف به طور هفتگی و ماهانه تمیز شوند. برای تمیز کردن هفتگی، با یک اسفنج یا دستمال مرطوب بدنه و همه‌ی قسمت‌های بیرونی کابینت را تمیز کنید. اجازه ندهید ذرات کثیفی به مدت طولانی بر روی سطح کابینت قرار بگیرند و به سرعت لکه را برطرف کنید مخصوصا کابینت‌های اطراف اجاق گاز.
  • پیشنهاد می کنیم سطح کابینت را به صورت ماهانه با یک شوینده سبک که شامل یک سطل آب و چند قطره مایع ظرفشویی یا سرکه می باشد را تمیز کنید.
  • حتی می توانید تمام قفسه‌های کابینت را خالی کنید و با دستمال نم‌داری سطح آن را تمیز کنید تا ذرات آشپزی در میان قفسه‌های درونی کابینت خشک نشوند.
  • برای تمیز کردن شکاف ها، درزها و لولا ها می توانید از یک مسواک نرم استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید سطح کابینت برق بزند می‌توانید از روغن‌های مخصوص بعد از خشک شدن کابینت استفاده کنید. البته می توانید از سرکه رقیق شده با آب هم برای درخشندگی سطح کابینت استفاده کنید.
  • به هیچ وجه نگذارید سطح کابینت مرطوب بماند و بعد از تمیزکردن آن را خشک کنید.
  • از اسپری های چند منظوره سبک و دستمال های نانو هم می توانید برای تمیزکردن استفاده کنید.

کابینت ام دی اف به سبک مدرن

اگر تصمیم گرفته اید که کابینت دلخواه خود را از مجموعه دکوپازل سفارش دهید به ترتیب زیر عمل کنید:

تماس تلفنی یا درخواست مشاوره رایگان

حضور طراحان مجموعه دکوپازل در محل شما

طراحی سه بعدی رایگان با توجه به ابعاد اندازه گیری شده

محاسبه دقیق قیمت

عقد قرارداد بین مشتری و مجموعه ما

تولید و اجرای کابینت انتخابی شما 

کابینت ام دی اف از محبوبترین مدل‌های موجود در بازار است که به دلیل قیمت مناسب و اقتصادی و کیفیت مناسب آن طرفداران بسیار زیادی دارد. در حال حاضر تنوع بالایی از کابینت‌ها در جنس، طرح و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است که انتخاب را برای شما ساده می‌کند. ما در این مقاله سعی کردیم با توجه به نوع دکوراسیون، سلیقه و میزان بودجه خود بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید.