کابینت آشپزخانه
6
خرداد

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین و اصلی ترین جز در آشپزخانه ها می باشد که علاوه بر نظم دهی لوازم و وسایل ریز و درشت، نقش مهمی را در دکوراسیون داخلی و مدل آشپزخانه ایفا می کند.این کابینت ها هستند که مشخص می کنند آشپزخانه شما چه سبکی داشته باشد و سلیقه شما در انتخاب کابینت ها به چه شکل است.

بنابراین بهتر است که انواع کابینت های موجود در بازار را بررسی کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین کابینت را برای دکور آشپزخانه خود انتخاب کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی جامع و کافی در مورد کابینت های آشپزخانه در اختیار شما قرار دهیم.

پس با ما همراه باشید...

 

کابینت مدرن براق در دو رنگ

از کابینت ها در گذشته های دور به عنوان محفظه و قفسه های گنجه مانند که از چوب ساخته می شدند استفاده های زیادی می شد.اما کابینت به شکل امروزی در اوایل قرن بیستم در اروپا متداول شد و بعد از آن در دنیا تولید و عرضه شد.

اگر به تاریخچه کابینت ها و اینکه کابینت ها در طی زمان چه روندی را طی کردند علاقه دارید به مقاله تاریخچه کابینت ها از ابتدا تا امروز را در سایت دکوپازل مطالعه کنید.

در ابتدا کابینت ها را از چوب یا فلز می ساختند و بعد با پیشرفت تکنولوژی و صنعت کابینت سازی انواع متنوع تری از مدل های کابینت طراحی و تولید شد.

امروزه انواع مختلفی از مواد و متریال با کیفیت در صنعت کابینت سازی وجود دارد که با طراحی و سلیقه طراحان حرفه ای ، به راحتی می توانید یک آشپزخانه رویایی داشته باشید.آشپزخانه شما هر مدل و متراژی که داشته باشد به وسیله طراحی اصولی می تواند به فضای بهینه تری تبدیل شود و حتی نسبت به آشپزخانه های بزرگ کارایی بهتری داشته باشد.

کابینت چوبی به سبک روستیک

همانطور که در بخش قبلی گفته شد کابینت ها از اساسی ترین جز در آشپزخانه ها محسوب می شوند و با انتخاب صحیح می توانید فضای کوچک آشپزخانه تان را به فضایی کاربردی تبدیل کنید.

در حال حاضر انواع مختلفی از کابینت ها با متریال های متنوع در بازار تولید و عرضه می شود که در ادامه به معرفی آن ها پرداختیم...

کابینت های آشپزخانه در دو سبک اصلی طراحی و تولید می شوند. البته سبک نئوکلاسیک که تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک می باشد نیز طرفداران زیادی دارد.

کابینت کلاسیک چوبی

کابینت های کلاسیک که یکی از محبوب ترین انواع کابینت آشپزخانه به شمار می رود از چوب طبیعی ساخته می شود و سطح آن دارای طراحی ها و ریزه کاری های زیادی است.طراحی های زیبا و منحصربه فرد، ابزارکاری های دقیق و ظریف در ستون ها و سر ستون ها از ویژگی های کابینت کلاسیک می باشد.ظاهر کابینت های کلاسیک بسیار لوکس است و جلوه ای شیک و زیبا به محیط شما می بخشد.

کابینت های کلاسیک به چهار دسته کابینت های تمام چوب، کابینت روکش چوب ،کابینت رومی و کابینت ممبران تقسیم می شوند که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

کابینت کلاسیک جدید

یکی از انواع سبک های کابینت که طرفداران زیادی دارد سبک مدرن است. سبک مدرن سادگی را سرلوحه خود قرار داده است و با ظاهری یکدست، بدون جزییات و کمترین تزیینات شناخته می شود. در طراحی کابینت های مدرن خطوط صاف و منظم است.

کابینت های سبک مدرن به چهار دسته کابینت هایگلاس، کابینت ام دی اف، کابینت فرامید و کابینت ملامینه تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

کابینت مدرن قشنگ و جذاب

کابینت نئوکلاسیک در واقع جدیدترین سبک کابینت های آشپزخانه محسوب می شوند و تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک می باشد.

کابینت های نئوکلاسیک به سه دسته کابینت انزو، کابینت پوششی و کابینت پولیشی تقسیم می شوند که در ادامه آن را معرفی می کنیم.

البته بسته به نوع دکوراسیون آشپزخانه طرح و رنگ کابینت ها نیز تغییر می کند پس لازم است به راهنمای جامع خرید کابینت در سایت دکوپازل مراجعه کنید.

مدل کابینت نئوکلاسیک سفید

کابینت چوبی از محبوب ترین و قدیمی ترین کابینت های آشپزخانه به شمار می رود. کابینت هایی که از چوب در ساخت آن استفاده شده است طرح های زیبایی دارند و آشپزخانه شما را به شکل اصیل و قدیمی تبدیل می کنند. عمده چوب های به کار رفته در این نوع کابینت ها چوب راش، بلوط، گردو، صنوبر، انجیلی و ... می باشد.

کابینت های تمام چوب به نوع چوبی که در ساخت آن به کار رفته است قیمت بالاتری دارد.نوع حکاکی ها و طراحی آن می تواند در قیمت آن تاثیرگذار باشد.

این کابینت ها به دلیل بافت طبیعی چوب نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند و نباید در تماس با آب و رطوبت قرار بگیرد.

اگر خواهان فضایی کلاسیک هستید و از سبک روستیک لذت می برید کابینت چوبی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

کابینت چوبی

امروزه استفاده از کابینت های فلزی منسوخ شده است.این کابینت ها از جنس فولاد خام، استیل و ورق گالوانیزه ساخته شده است و نسبت به کابینت های دیگر قیمت پایین تری دارد.

از مزایای کابینت های فلزی ارزان قیمت بودن آن می باشد. این کابینت ها قابلیت تعمیر و ترمیم دارند و به راحتی تمیز می شوند.

از معایب کابینت های فلزی این است که اگر در مجاورت آب و رطوبت قرار گیرد زنگ می زند و در برابر ضربه و خط و خش رنگ آن می پرد و نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارد.

کابینت فلزی جدید

کابینت های ملامینه با مغز نئوپان یا ام دی اف خام و روکش ملامینه ساخته می شود.نئوپان از ضایعات چوب تولید می شود و بعد از رطوبت گیری چسب کاری می شود و تحت فشار قرار می گیرد.کابینت های ملامینه با مغز ام دی اف در برابر رطوبت مقاوم است و در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی دارد. کابینت های ملامینه را بر حسب روکش به سه دسته مات، براق و کتان تقسیم بندی می کنند.

یکی از مزایای کابینت های ملامینه این است که از کابینت های ارزان قیمت بازار محسوب می شود. ملامینه با مغزی نئوپان به رطوبت حساس هستند و توصیه می شود در مکان هایی که در تماس با آب نیست از ملامینه استفاده کنید.

کابینت ملامینه قهوه ای تیره

از زیباترین و محبوب ترین کابینت های سبک کلاسیک ، کابینت های ممبران می باشد که دارای روکش پی وی سی بر پایه پلاستیک می باشد.در واقع ام دی اف خام توسط دستگاه سی ان سی حکاکی شده و با روکش پی وی سی وکیوم و پوشانده می شود.

از مزایای کابینت ممبران این است که روکش پی وی سی مانع از این می شود که آب به درون کابینت نفوذ کند.کابینت های ممبران ضد آب هستند و در سبک های کلاسیک ،مدرن و نئوکلاسیک قابلیت طراحی و اجرا دارد.

قیمت کابینت های ممبران نسبت به دیگر کابینت های چوبی پایین تر است و در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود.محبوب ترین رنگ کابینت های ممبران سفید طلایی می باشد و برای آشپزخانه های بزرگ مناسب است.

در اجرا و نصب کابینت های ممبران از افراد متخصص کمک بگیرید چون ممکن است در دراز مدت زیبایی و ظرافت خود را از دست بدهد.کابینت های ممبران اگر توسط افراد ماهر ساخته نشود ممکن است به مرور قطعات آن جدا شود در این صورت اگر آسیبی ببیند قابلیت تعمیر دشواری دارد. اگر نور خورشید به صورت مستقیم و در طولانی مدت به کابینت های ممبران بتابد ممکن است چسب آن حالت خود را از دست بدهد و از بین برود.

کابینت ممبران سفید با جزیره

کابینت های انزو که زیر مجموعه سبک نئوکلاسیک است الهام گرفته از کابینت های برند انزو می باشد.از ویژگی های کابینت انزو ، شیب اطراف درب ها و ضخامت بالای درب کابینت ها می باشد. از مهم ترین مزایای کابینت های انزو این است که اگر خط و خش و ضربه ای ببیند به راحتی قابلیت تعمیر و ترمیم دارد. کابینت های انزو به دلیل تنوع رنگی که دارد آشپزخانه شما را زیبا و بزرگ تر از آنچه که هست نشان می دهد.

از معایب کابینت های انزو قیمت بالای این کابینت ها می باشد.

کابینت انزو سفید مشکی

کابینت های ام دی اف که از محبوب ترین متریال در ساخت کابینت ها به شمار می رود از تخته فیبر با چگالی متوسط تولید می شود.برای ساخت پانل های شبه چوب، خرده های چوب را با موم و رزین ترکیب می کنند و با افزایش دما و فشار شدید ساخته می شوند.

از مزایای کابینت ام دی اف قیمت مناسب و اقتصادی آن، انعطاف بالا در برش و تنوع رنگ و مدل آن می باشد. در صورتی که از کابینت های ام دی اف ب خوبی مراقبت کنید دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد. تنها کافیست از نفوذ آب و رطوبت به بافت ام دی اف جلوگیری کنید و درزهای آن را آب بندی کنید و در صورت خرابی به سرعت آن را تعمیر کنید.

از معایب کابینت های ام دی اف این است که اگر روکشی روی آن قرار نگیرد در اثر حرارت مستقیم به مرور پوسته پوسته می شود.از شوینده های قوی برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف استفاده نکنید چون به کابینت آسیب می رساند.

کابینت ام دی اف دو رنگ

کابینت های روکش چوب از مغزی ام دی اف و روکش های طبیعی چوب ساخته می شوند. کابینت های چوبی طرفداران زیادی دارد اما هزینه بالای آن مانع سفارش و خرید این کابینت ها می شود.بنابراین داشتن کابینت با روکش چوبی می تواند همان دکور جذاب را با قیمتی کمتر برای شما فراهم کند.

کابینت روکش چوب زیبا و جذاب

پی وی سی نوعی پلاستیک فشرده است که با ورق های ضخیمی ساخته می شود.یکی از مزیت های کابینت های پی وی سی این است که در برابر آب مقاومت بالایی دارد و در محیط های مرطوب مانند حمام، استخر و کابینت های زیر سینک استفاده بیشتری دارد. این کابینت ها دوام بالایی دارد و سبک وزن هستند.کابینت های پی وی سی عایق حرارتی با کیفیتی هستند و انعطاف زیادی دارند.

از معایب کابینت های پی وی سی قیمت بالای این کابینت ها می باشد.این کابینت ها در طبیعت تجزیه نمی شوند و چوب به کار رفته در این کابینت ها مصنوعی است.

کابینت پی وی سی در آشپزخانه های بزرگ

کابینت هایگلاس که در دسته کابینت های مدرن قرار می گیرد از ام دی اف خام تولید می شود. این کابینت ها یک لایه پلاستیکی براق دارد که شبیه شیشه است. کابینت هایگلاس نور را در آشپزخانه بازتاب می دهد و باعث روشن تر شدن محیط آشپزخانه می شود.

از مزایای کابینت هایگلاس این است که بهترین گزینه برای آشپزخانه های کوچک و مینیمال می باشد.کابینت هایگلاس سفید باعث بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه می شود و محیط شما را دلباز تر و روشن تر نشان می دهد.تمیز کردن کابینت های هایگلاس به دلیل سطح صاف و صیقلی آن بسیار آسان است و در سبک مدرن طراحی می شود.

از معایب کابینت هایگلاس نشان دادن اثر انگشت و لکه است و در برابر خط و خش و ضربه آسیب پذیر است.

کابینت هایگلاس سفید براق

کابینت هایگلاس انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها کابینت پلی گلاس است. کابینت های پلی گلاس از مغزی ام دی اف با لایه ای از پلی استر براق ساخته می شود و بسیار مقاوم است.این کابینت ها با محیط سازگار است و در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی دارد.

کابینت پلی گلاس در خانه های مدرن

کابینت های پلی استر و پلی اورتان به کابینت هایی گفته می شود که به وسیله روکش پلی استر و پلی اورتان محافظت می شوند.این لایه و روکش محافظتی باعث می شود سطح کابینت درخشنده و براق باشد و مقاومت آن افزایش یابد. این کابینت ها در سبک مدرن و کلاسیک قابلیت تولید و اجرا دارند.

یکی از ویژگی های مهم این نوع کابینت ها این است که هم به صورت مات و هم براق تولید می شود.بنابراین بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون شما می توانید میزان براق بودن یا مات بودن این کابینت ها را مشخص کنید.

کابینت پلی اورتان مات

کابینت های فرامید یا برجسته از ام دی اف خام ساخته می شوند.سطح کابینت های فرامید برجستگی هایی وجود دارد که شباهت بسیاری به چوب دارد و تنها تفاوت آن با دیگر متریال ها در نوع روکش آن می باشد.

سطح کابینت های فرامید مات است و بازتاب نور ندارد.این کابینت ها مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارند و تنوع رنگی این کابینت ها بسیار بالاست.

کابینت فرامید برای آشپزخانه های پنجره دار

کابینت های منحنی که به آن کابینت هلال یا کرو نیز می گویند از مغزی ام دی اف ساخته می شود.از ویژگی این کابینت ها گوشه های گرد و هلالی است و به دلیل شکل ظاهری منحصر به فردی که دارند گزینه مناسبی برای آشپزخانه های کوچک می باشد.

کابینت های منحنی در سه سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک قابلیت نصب و اجرا دارند و در رنگ و طرح تنوع بسیار بالایی دارند.

کابینت منحنی

سبک پست مدرن ترکیب و تلفیقی از سبک کلاسیک و سبک مدرن می باشد. این کابینت ها شلوغی کابینت های کلاسیک را ندارند و به سادگی کابینت های مدرن نیز نیستند.کابینت کف تراش و کابینت انزو از کابینت های سبک پست مدرن به شمار می روند.

کابینت پست مدرن برای مناطق مرطوب

در این بخش با توجه به نحوه پوشش دهی آشپزخانه می توانید کابینت آشپزخانه را به انواع زیر طراحی و چیدمان کنید:

اگر آشپزخانه کوچکی دارید و وسایل آشپزخانه شما محدود است از یک ردیف کابینت های مدرن استفاده کنید.این طراحی زیبا و جالب است و کابینت های با کیفیت و مناسبی هستند.

آشپزخانه یک طرفه با کابینت مدرن

اگر آشپزخانه مستطیل شکلی دارید کابینت های آشپزخانه را به صورت دوطرفه چیدمان کنید.این مدل برای خانه های کم جمعیت مناسب است و در برابر بازتاب نور خورشید مانعی ایجاد نمی کند.

اگر آشپزخانه بزرگی دارید دست شما برای طراحی باز است و به راحتی می توانید با طراحی مدل ال، انتخاب ویژه و مناسبی داشته باشید.این طرح فضا را به خوبی پوشش می دهد و می تواند از فضاهای کنج نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

آشپزخانه ال شکل جدید

کابینت های یو شکل در هر آشپزخانه و با هر متراژی زیبا و دلنواز است.این مدل می تواند فضای زیادی را در آشپزخانه ایجاد کند و بسیار کارآمد است.در این مدل دسترسی به همه بخش های آشپزخانه آسان است و توازن خوبی در محیط برقرار است.

کابینت آشپزخانه یو شکل

کابینت های مستقلی که به شکل دایره، مستطیل یا مربع در وسط آشپزخانه قرار دارند به کابینت جزیره شناخته می شوند. از جزیره های ثابت و متحرک می توان به عنوان میز ناهارخوری، میز کار، فضای نگهداری از لوازم برقی و ... استفاده کرد.

به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید از اکسسوری کابینت استفاده کنید باید نحوه اتصال کابینت ها را مشخص کنید.یکی از راهکارهایی که می توانید در آشپزخانه فضایی مرتب برای نگهداری از لوازم فراهم کنید استفاده از اکسسوری می باشد. اکسسوری ها این امکان را فراهم می کند تا بتوانید از کنج ها و گوشه هایی که در دسترس نیستند استفاده درست و بهینه داشته باشید.

جزیره آشپزخانه نئوکلاسیک

کابنت نئوکلاسیک دو طرفه

کابینت هایگلاس زرشکی

کابینت نئوکلاسیک ویترین دار

کابینت جزیره نئوکلاسیک

کابینت ام دی اف سفید قهوه ای

کابینت سفید برای آشپزخانه های کوچک

کابینت سفید صورتی

کابینت هایگلاس براق و شفاف

نمایی از کابینت نئوکلاسیک

کابینت مدرن سبز

  1. با سفارش و خرید کابینت های زیبا به جذابیت آشپزخانه خود می افزایید.کابینت های زیبا و کاربردی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه شما دارد و همچنین اشتیاق به فعالیت را در آشپزخانه افزایش می دهد.
  2. سبک خانه شما در انتخاب نوع کابینت اهمیت ویژه ای دارد. اگر سبک خانه شما کلاسیک است از کابینت های چوبی و ممبران استفاده کنید.اما اگر سبک خانه شما مدرن و مینیمال است کابینت هایگلاس و ام دی اف بهترین گزینه برای شما می باشد.
  3. اگر آشپزخانه تان کوچک و عرض کمی دارد از کابینت هایی استفاده کنید که تا سقف امتداد داشته باشد. کابینت های مدرن برای این آشپزخانه ها بسیار مناسب است.
  4. کابینت هایی که در سبک مدرن طراحی و تولید می شوند نسبت به کابینت های کلاسیک و کابینت های نئوکلاسیک آسان تر تمیز می شوند.سطح کابینت های مدرن صاف و مسطح است و نظافت آن راحت تر است.
  5. انتخاب رنگ کابینت ها که متناسب با دکوراسیون خانه شما باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.کابینت هایی که هم زیبا باشد و هم با روحیه اهالی منزل تناسب و هماهنگی داشته باشد.
  6. رنگ های خنثی مانند بژ، طوسی ،خاکستری، سفید و ... می تواند در افزایش عمق فضا و جذابیت آشپزخانه تاثیرگذار باشد.
  7. اگر آشپزخانه کوچک و کم نوری دارید از کابینت های براق مانند هایگلاس یا پلی گلاس استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما دلباز تر و بزرگ تر دیده شود.
  8. اگر آشپزخانه کوچکی دارید از رنگ سفید برای بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه استفاده کنید.اگر هم به رنگ سفید علاقه ای ندارید رنگ های مکمل را برای زیبایی و جذابیت آشپزخانه به کار گیرید.
  9. اگر خانواده پرجمعیتی دارید کابینت هایگلاس سفید گزینه مناسبی برای شما نمی باشد چون این کابینت ها به وضوح اثر انگشت و خط و خش را نشان می دهد.
  10. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید کابینت های پی وی سی برای محیط های مرطوب مناسب می باشد.بنابراین برای کابینت های زیر سینک از متریال پی وی سی استفاده کنید.

کابینت قهوه ای برای آشپزخانه های نورگیر

در ادامه نکاتی برای مراقبت از کابینت ها و افزایش طول عمر آن ها به اختصار آورده ایم:

  1. برای اینکه دوام و ماندگاری کابینت های خود را افزایش دهید باید از عوامل آسیب زا دوری کنید یکی از این عوامل که باعث آسیب دیدگی کابینت ها می شود رطوبت است.
  2. از ریختن آب روی سطح کابینت ها خودداری کنید.اگر آب روی سطح کابینت ریخت آن را به سرعت پاک کنید تا از خراب شدن کابینت جلوگیری کنید.البته بعضی کابینت ها مانند کابینت پلی گلاس و کابینت پی وی سی در برابر آب مقاومت بالایی دارند.
  3. از تجمع آب نیز در اطراف سینک جلوگیری کنید.این رطوبت که ناشی از تجمع آب است باعث می شود کابینت ها پوسیده شوند و به مرور خرابی به بار بیاورند.
  4. برای تمیز کردن کابینت ها لازم نیست از مواد شیمیایی استفاده کنید.اکثر کابینت ها با یک دستمال نمدار و یک دستمال خشک تمیز می شوند.
  5. از تماس اجسام داغ به صورت مستقیم روی سطح کابینت خودداری کنید.برخی از کابینت ها در مقابل حرارت مقاوم هستند اما اگر می خواهید کابینت های شما آسیب جدی نبیند به این نکته توجه کنید.
  6. از فشار بیش از حد به کابینت ها خودداری کنید.قرار دادن وسایل سنگین روی کابینت یا نشستن روی کابینت می تواند به پایه های کابینت آسیب بزند و عمر آن را کم کند.

پیشنهاد می کنیم نکات صفر تا صد نگهداری و مراقبت از کابینت ها را در سایت دکوپازل مطالعه کنید.

کابینت مدرن برای آشپزخانه های بزرگ

طراحی کابینت براساس متراژ و نقشه آشپزخانه انجام می گیرد.آشپزخانه هر مدلی که باشد کابینت ها طبق آن و با کمی تغییرات توسط طراح، طراحی می شوند.در آشپزخانه های بزرگ دست طراح باز تر است و بیشتر به مدل دلخواه مشتری کابینت ها را طراحی می کنند.

اگر به طراحی های قبل و بعد کابینت ها علاقه دارید پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی کابینت با هوش مصنوعی را در سایت بخوانید ، از طراحی های آن لذت ببرید و ایده بگیرید.

نورپردازی نیز از دیگر عواملی است که در طراحی کابینت ها بسیار موثر است، اگر آشپزخانه شما نور طبیعی را منعکس نمی کند باید مدلی را انتخاب کنید که بازتاب نور بیشتری داشته باشد و یک آشپزخانه نورانی را برای شما به ارمغان بیاورد.

کابینت مدرن دو رنگ

یکی از مهم ترین دغدغه های خرید کابینت آشپزخانه، قیمت آن می باشد.معمولا کابینت ها قیمت بالایی دارند و هر چه قدر از متریال بهتر و با کیفیت تری استفاده کنیم قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

اما نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد این است ما قصد نداریم هرساله یا در بازه های کوتاه کابینت هایمان را تعویض کنیم بنابراین می توانیم کابینت با دوام تری انتخاب کنیم تا سالیان دراز از آن استفاده کنیم.

از مهم ترین عواملی که در قیمت کابینت آشپزخانه موثر است می توان به نوع متریال، طرح و مدل کابینت اشاره کرد.هر چه مدل کابینت پر نقش و نگار تر و پیچیده تر باشد و متریال مصرفی آن گران تر باشد قیمت نهایی کابینت بیشتر است.

اگر به فکر خرید کابینت هستید ولی از قیمت کابینت ها و عوامل آن اطلاعی ندارید از مقاله قیمت کابینت در سایت دکوپازل دیدن کنید.

با توجه به اینکه در بازار قیمت ها در حال نوسان است و نمی توان قیمت دقیقی از کابینت ها را بیان کرد اما کابینت های ام دی اف از نوع کابینت های ارزان به شمار می رود و به آن کابینت اقتصادی گفته می شود.بعد از کابینت ام دی اف، کابینت تمام چوب نیز در گروه کابینت های گران قیمت قرار می گیرد.باقی کابینت ها نیز بین این گروه قرار می گیرند.

 با توجه به این بخش می توانید این مقایسه را انجام دهید:

کابینت های فلزی از کابینت های ام دی اف ارزان تر هستند و تقریبا استفاده از آن دیگر متداول نیست.

کابینت هایگلاس و ممبران در گروه کابینت های قیمت مناسب هستند و کمی از ام دی اف قیمت بالاتری دارند.

کابینت های روکش چوب،کابینت پلی گلاس و کابینت های پی وی سی از متریال با کیفیت و مقاومی هستند که قیمت بالاتری دارند.

آخرین گروه نیز کابینت های کلاسیک تمام چوب هستند که قیمت گرانتری دارند و هر چوب نیز قیمت خاص خود را دارد.اگر کنده کاری و حکاکی نیز در چوب ایجاد شود طبیعتا نیز افزایش قیمت را خواهیم داشت.

به طور کلی هر کدام از متریالی که در بالا گفته شد می تواند کیفیت های متفاوتی نیز داشته باشد.اما در نهایت به شما توصیه می کنیم که با تیمی حرفه ای و طراحانی متخصص در این زمینه مشورت کنید و از کابینت های مقاوم و باکیفیت استفاده کنید چون لازم نیست هر سال کابینت های خود را تعویض کنید.

کابینت مدرن برای آشپزخانه های بدون اپن

به طور کلی بهترین مدل کابینت آشپزخانه مدلی است که متناسب با دکوراسیون و چیدمان منزل شما باشد. کابینت های آشپزخانه نه تنها باعث ایجاد فضایی کاربردی در آشپزخانه ها می شوند بلکه نقش ویژه و خاص آن ها در نمای آشپزخانه و زیبایی کل فضا قابل مشاهده است.با انتخاب زیباترین طرح های کابینت که تناسبی با دکوراسیون منزلتان داشته باشد می توانید انواع و اقسام لوازم آشپزخانه را در درون کابینت ها سازماندهی کنید و نظم و ترتیب خاصی را در آشپزخانه ایجاد کنید.

کابینت هایگلاس سفید

کابینت ها نقش حیاتی و مهمی در سازماندهی و چیدمان لوازم آشپزخانه دارند و می توانند تمیزی و مرتب بودن را در فضا ایجاد کنند.به دلیل حجم زیادی از لوازم در آشپزخانه ،اهمیت و کاربرد کابینت های با کیفیت و مناسب بسیار زیاد است و انتخاب آن در عین جذابیت هایی که دارد ممکن است کار دشواری باشد.

ما در این محتوا به صورت جامع تلاش کردیم انواع مختلف کابینت ها را به شما معرفی کنیم تا تصویری واضح و روشن از مدل های کابینت آشپزخانه در سال جدید داشته باشید.

در صورتی که مایل بودید می توانید به مقالات دیگر ما در سایت دکوپازل سر بزنید و از آن ها دیدن کنید.

سوالات متداول

کابینت های سبک کلاسیک چه کابینت هایی هستند؟

کابینت های کلاسیک به چهار دسته کابینت های تمام چوب، کابینت روکش چوب ،کابینت رومی و کابینت ممبران تقسیم می شوند.

کابینت های سبک مدرن چه کابینت هایی هستند؟

کابینت های سبک مدرن به چهار دسته کابینت هایگلاس، کابینت ام دی اف، کابینت فرامید و کابینت ملامینه تقسیم می شوند.

کابینت های سبک نئوکلاسیک چه کابینت هایی هستند؟

کابینت های نئوکلاسیک به سه دسته کابینت انزو، کابینت پوششی و کابینت پولیشی تقسیم می شوند.

چوب های مرغوب برای ساخت کابینت های چوبی چیست؟

عمده چوب های به کار رفته در کابینت های چوبی و کلاسیک، چوب راش، بلوط، گردو، صنوبر، انجیلی و ... می باشد.

از کابینت فلزی چه می دانید؟

امروزه استفاده از کابینت های فلزی منسوخ شده است. این کابینت ها از جنس فولاد خام، استیل و ورق گالوانیزه ساخته شده است و نسبت به کابینت های دیگر قیمت پایین تری دارد. از مزایای کابینت های فلزی ارزان قیمت بودن آن می باشد. این کابینت ها قابلیت تعمیر و ترمیم دارند و به راحتی تمیز می شوند. از معایب کابینت های فلزی این است که اگر در مجاورت آب و رطوبت قرار گیرد زنگ می زند و در برابر ضربه و خط و خش رنگ آن می پرد و نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارد.

زیباترین و محبوب ترین کابینت سبک کلاسیک چیست؟

از زیباترین و محبوب ترین کابینت های سبک کلاسیک ، کابینت های ممبران می باشد که دارای روکش پی وی سی بر پایه پلاستیک می باشد. در واقع ام دی اف خام توسط دستگاه سی ان سی حکاکی شده و با روکش پی وی سی وکیوم و پوشانده می شود.