بین کابینتی چیست؟ انواع متریال بین کابینتی
25
فروردین

بین کابینتی چیست؟ انواع متریال بین کابینتی

امروزه اکثر خانواده ها به دنبال تغییر و تحول در خانه ها هستند و با انتخاب مواد و متریالی مانند کابینت ها،اکسسوری ها و ... دکور خانه و آشپزخانه خود را تغییر می دهند.

بین کابینتی یا همان دیوارکوب ها یکی از مهم ترین نوع دکوراسیون داخلی خانه محسوب می شود که با انتخاب درست آن می توانید یک آشپزخانه خاص و لوکس داشته باشید.

ما در این مقاله قصد داریم با توضیح کامل بین کابینتی و انواع آن بتوانید بهترین محصول را برای خانه خود انتخاب کنید پس با ما همراه باشید.

کابینت ممبران سفید

بین کابینتی یا همان بک اسلش نوعی از دیوارپوش ها می باشد که بین سینک و کابینت آبچکان، بین گاز و هود و یا فضاهای خالی بین کابینت ها قرار می گیرد.

این پنل های عمودی فضای بین کابینت ها را پوشش می دهند و زیبایی آشپزخانه شما را بهبود می بخشند.

با کاربرد این بین کابینتی ها علاوه بر زیباسازی آشپزخانه،به راحتی می توانید چربی های حاصل از پخت و پز را پاک کنید.در گذشته این بین کابینتی ها به جای اینکه تزیینی باشد ، بسیار کاربردی بود و به منظور حفاظت از دیوارها در برابر چربی، رطوبت و ... طراحی می شد و تنها در قسمت پشت گاز و سینک استفاده می شدند.

بین کابینتی شش ضلعی

بین کابینتی طرح سنگ طبیعی یکی از لوکس ترین مدل های بین کابینتی می باشد که بسیار مقاوم است و یک ظاهر منحصر به فرد را در آشپزخانه ایجاد می کند.این بین کابینتی که بافت،طرح و رنگ های متفاوتی نسبت به سایر متریال های بین کابینتی دارند جذابیت آشپزخانه شما را دو چندان می کند.این بین کابینتی ها ویژگی های زیادی دارند که به شرح زیر است :

1-دوام و طول عمر بالا

2-عایق حرارتی

3-تمیز شدن آسان

4-مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی

5-مقاوم در برابر رطوبت

6-مقاوم در برابر ضربه

این بین کابینتی ها که در طرح سنگ های طبیعی در بازار موجودند دارای جنس های مختلفی هستند که شامل :گرانیت، کوارتز، مرمر، تراورتن، مرمریت،ماسه سنگ، آنتیک،گابرو و دیوریت می باشد.

تنها عیبی که این مدل بین کابینتی ها دارد تمیز کردن آن ها می باشد زیرا آلودگی ها و گرد و غبار در منافذ و شیارهای سنگ رسوخ می کند و تمیز کردن آن را مشکل می کند.استفاده از بعضی مواد شیمیایی نیز ممکن است سنگ شما را لکه دار کند و باعث تغییر رنگ سنگ ها شود.

از مزیت این مدل بین کابینتی ها تنوع زیاد آن در بازار است.

بین کابینتی سنگ طبیعی

این بین کابینتی که یکی از انواع قدیمی و از پرطرفدارترین بین کابینتی ها می باشد برای هر سبک دکوراسیونی مناسب و شیک است.مهم ترین و اصلی ترین ویژگی بین کابینتی کاشی و سرامیک عمر مفید و طولانی آن می باشد.این بین کابینتی ها با سایزها و طرح های مختلفی وجود دارد که توسط نصاب حرفه ای روی دیوار نصب می شود.کاشی های بین کابینتی از نظر قیمت تنوع بسیار زیادی دارد و می توانید از کاشی هایی که قیمت چندانی ندارند استفاده کنید.

بین کابینتی استیل که از نوعی فولاد ضد زنگ ساخته شده است دارای ویژگی هایی مانند وزن کم، نصب ساده و آسان، ماندگاری بالا، ضد خش و ثبات رنگی بالا و مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت را دارد.

بین کابینتی های چوبی یک دکور خاص و ویژه برای دکوراسیون کلاسیک یا روستیک می باشد.فقط کافی است که یک روکش ضد آب روی سطح چوب قرار دهید تا اگر آب با سطح کار تماس داشت باد نکند و تغییر شکل ندهد.

بین کابینتی چوبی

بین کابینتی های پی وی سی که به دو صورت شیت و تایل تولید می شود نوع دیگری از دیوارپوش های جدید می باشند.این بین کابینتی ها که نوعی پلاستیک فشرده است به راحتی تمیز می شود و عمر بالایی دارد.بین کابینتی های پی وی سی ضد ضربه است و استفاده از مواد شیمیایی به آن آسیبی نمی زند.

بین کابینتی کامپوزیت یک لایه آلومینیوم است که به صورت تایل ساخته می شود.از ویژگی های اصلی و مهم این بین کابینتی می توان به مقاومت و دوام بالا در برابر رطوبت و حرارت و ضد آب بودن اشاره کرد.

بین کابینتی کامپوزیت

بین کابینتی های فومی هم که در سه مدل تایلی، رولی و پازلی در بازار موجود است جنسی مشابه یونولیت فشرده دارد که آسیب پذیر است. در هنگام نصب این بین کابینتی ها باید به تیزی و برنده بودن سطح فوم دقت لازم را داشته باشید.

توصیه ما به شما در استفاده از بین کابینتی فومی این است که بالای سینک و اجاق گاز نصب نکنید زیرا در برابر رطوبت و حرارت دوام و مقاومت بالایی ندارد.

بین کابینتی های اپوکسی همان استیکرهای مختلفی است که در بازار موجود است. این تصاویر سه بعدی را در ابعاد مورد نیاز چاپ می کنند و با مواد مخصوصی که دارند به دیوار می چسبانند و سطح آن را با اپوکسی می پوشانند.این مواد باعث مقاومت بالا در برابر حرارت می شود و ضد آب است.

بین کابینتی های چسبی همانند کاغذ دیواری است که در سایز های دلخواه و طرح و رنگ های مختلف تولید می شود.این بین کابینتی ها به دو صورت ضد آب و غیر قابل شستشو تولید می شوند.

از مزیت این دیوارپوش های چسبی ، ارزان بودن این بین کابینتی ها در بازار می باشد که بدون نیاز به نصاب می توانید آن را نصب کنید.

تنها عیبی که این دیوارپوش ها دارد نازک بودن و ضخامت چسب آن می باشد که ماندگاری زیادی ندارد و زود پاره می شود.

بین کابینتی چسبی طرح سنگ

بین کابینتی های شیشه ای به دلیل انعکاس نور در شیشه گزینه مناسبی برای افزایش نور در آشپزخانه می شود و به دو صورت تایل و ابعاد بزرگ تر تولید می شود.

همچنین می توانید متناسب با رنگ کابینت های آشپزخانه از شیشه های رنگی استفاده کنید.

بین کابینتی های آینه ای مناسب افرادی است که آشپزخانه کوچکی دارند و استفاده از این مدل باعث می شود فضای آشپزخانه شما بزرگ تر نشان داده شود.

این بین کابینتی ها در دو مدل مختلف استفاده می شود:

1- تایل های آینه ای با سایزهای استاندارد

2-تکه های برش خورده در ابعاد مورد نیاز

اگر الگوهای تکراری را برای آشپزخانه خود می پسندید کاشی های مستطیلی بهترین انتخاب برای شما می باشد.کاشی های ساب وی که به تازگی در بین خانواده ها محبوب شده است و شما به راحتی می توانید از کاشی های بین کابینتی های مستطیلی سفید رنگ استفاده کنید و ظاهر جذابی برای آشپزخانه خود ایجاد کنید.

بین کابینتی مستطیلی

کاشی های مربعی نیز می تواند فضای بین کابینتی جذابی را برای شما به وجود آورد.کاشی های مربعی را نمی توان مانند کاشی های مستطیلی به سبک های مختلفی نصب کرد اما می توانید لبه ها و گوشه های آن را تنظیم کنید و زیبایی مضاعفی به آشپزخانه ببخشید.

بین کابینتی مربع

این کاشی های ترکیبی که امروزه در اکثر آشپزخانه ها رایج شده است با اندازه ها و اشکال مختلف در بازار موجود است و ظاهر منحصر به فردی برای شما ایجاد می کند. این کاشی ها که به صورت تصادفی انتخاب می شوند نظر مساعد هر کسی را به خود جلب می کند.

در سال های اخیر استفاده از کاشی هایی که به شکل گرد طراحی شده است بسیار پر طرفدار است و در آشپزخانه و حمام کاربرد دارد. این کاشی ها نصب ساده ای دارند و ظاهر لوکسی به خانه شما می بخشد.

بین کابینتی گرد

کاشی های لوزی نیز برای استفاده در بین کابینت ها مناسب است و منظره چشم نوازی را برای شما به ارمغان می آورد. اگر می خواهید بین کابینت های شما شلوغ به نظر نرسد از کاشی هایی استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ هستند و باعث خستگی چشم نمی شوند.

بین کابینتی لوزی

  1. استفاده و خرید این محصول هزینه بسیار پایینی دارد و لازم نیست برای نصب آن هزینه زیادی پرداخت کنید.
  2. با استفاده از بین کابینتی تغییر زیادی در آشپزخانه شما ایجاد می شود و ظاهر جذابی به آشپزخانه شما می بخشد.
  3. اگر از بین کابینتی پی وی سی استفاده می کنید به راحتی می توانید چربی و لکه های ناشی از پخت و پز را تمیز کرده و پاک کنید.
  4. اگر از بین کابینتی نسوز استفاده کنید می توانید پشت اجاق گاز آن را نصب کنید و نگرانی بابت تغییر شکل آن نداشته باشید.
  5. استفاده از برچسب های ضد آب می تواند از دیوار در برابر رطوبت محافظت کند و مشکلی ایجاد نمی کند.
  6. نصب و اجرای این برچسب ها به آسانی انجام می گیرد و به متخصص نیازی ندارید.
  7. تنوع این بین کابینتی ها بسیار زیاد است و شما می توانید به راحتی آن را با دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید.
  1. اگر برچسب یا بین کابینتی به خوبی چسبانده نشود ظاهر بدی در آشپزخانه به وجود می آورد.
  2. اگر بین کابینتی ضد آب نباشد بعد از تماس با آب به سرعت خراب می شود.
  3. ممکن است حین نصب کاشی یکی از کاشی ها ترک بردارد.در این صورت باید تمامی کاشی ها تخریب شود و مجددا نصب گردد.

بین کابینتی شش ضلعی

  1. اولین و مهمترین مورد برای خرید بین کابینتی این است که هنگام خرید حتما به رنگ و ظاهر آن توجه کنید چرا که ایجاد نا هماهنگی در ظاهر می تواند به دکوراسیون آشپزخانه آسیب بزند.
  2. پیشنهاد می کنیم از رنگ های روشن برای بین کابینتی استفاده کنید تا نور بازتاب بیشتری داشته باشد و آشپزخانه را بزرگ تر و پر نور تر نشان دهد.
  3. اگر آشپزخانه ای با سقف بلند و کشیده دارید حتما از کاشی های بلند استفاده کنید تا زیبایی آشپزخانه شما حفظ شود.
  4. اگر آشپزخانه ای با مساحت کوچک دارید بهتر است از بین کابینتی های عریض استفاده کنید تا با خطای دیدی که ایجاد می کند باعث شود آشپزخانه تان بزرگ تر دیده شود.
  5. اگر می خواهید بین کابینتی برای آشپزخانه سفارش دهید، بهتر است برای آشپزخانه های کوچک که نیاز به فضای بصری دارد بین کابینتی آینه ای را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.
  6. اگر می خواهید ظاهری متفاوت و خاص را در آشپزخانه ایجاد کنید کاشی هایی با رنگ های خاص که با رنگ کابینت ها در تضاد است را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه این بین کابینتی ها در طرح ها، رنگ ها ، مدل ها و جنس های مختلفی ساخته و تولید می شوند پس مشخص است که قیمت های متفاوتی دارند.بنابراین با هر بودجه ای که دارید می توانید بین کابینتی تهیه کنید و آشپزخانه خود را به بهترین شکل ممکن خاص و ویژه کنید.

کابینت مدرن مشکی

امروزه نقش این بین کابینتی ها از اهمیت بالایی برخوردار است و برای حفاظت از دیوار آشپزخانه بسیار کاربرد دارد. به علاوه کاشی های زیبایی در بازار برای انتخاب وجود دارد که به شما امکان می دهد تا با انتخاب بهترین گزینه، آشپزخانه ای زیبا و خاص داشته باشید.با مطالعه این مقاله به راحتی می توانید دیوارپوشی هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید و به ایده آل ترین آشپزخانه برسید.

سوالات متداول

بین کابینتی چیست؟

بین کابینتی یا همان بک اسلش نوعی از دیوارپوش ها می باشد که بین سینک و کابینت آبچکان، بین گاز و هود و یا فضاهای خالی بین کابینت ها قرار می گیرد.

از ویژگی های بین کابینتی سنگ طبیعی چیست؟

1-دوام و طول عمر بالا 2-عایق حرارتی 3-تمیز شدن آسان 4-مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی 5-مقاوم در برابر رطوبت 6-مقاوم در برابر ضربه