کابینت ممبران چیست ؟ 6 راهکار طلایی نگهداری از کابینت ممبران + مزایا و معایب آن
11
تیر

کابینت ممبران چیست ؟ 6 راهکار طلایی نگهداری از کابینت ممبران + مزایا و معایب آن

امروز قصد داریم از جدیدترین و لوکس ترین کابینتی که فضای آشپزخانه شما را دگرگون می کند صحبت کنیم. کابینت ممبران را با کابینت کلاسیک یکی می دانند ولی در واقع از آن دسته کابینت هایی است که هم به صورت مدرن و هم به صورت کلاسیک اجرا می شود و یکی از زیباترین کابینت های موجود در بازار است که در بیشتر خانه ها می توان از آن استفاده کرد.

پس با ما همراه باشید تا در ادامه با خصوصیات و ویژگی های این کابینت آشنا شوید

کابینت ممبران سفید

کابینت ممبران سفید آبی

کابینت ممبران به کابینتی گفته می شود که برای ساخت آن از روکش ممبران استفاده شده است. ممبران که نام دیگر آن وکیوم است یک سری روکش پی وی سی هستند که به وسیله حرارت و فشار و با استفاده از چسب بر روی ام دی اف خام، چوب یا نئوپان کشیده می شوند. البته مغزی بیشتر کابینت های ممبران، ام دی اف است و درصد کمی از چوب یا نئوپان استفاده می شود. ماشین پیشرفته ای که سی ان سی نام دارد طرح و مدل دلخواه شما را بر روی ام دی اف به صورت فرورفته یا برجسته ایجاد می کند.

کابینت ممبران به سبک کلاسیک

کابینت های ممبران محصول منحصر به فرد آشپزخانه شما می شود به این دلیل که نگهداری آسان تری دارند و با یک پاک کردن ساده تازگی خود را دوباره به دست می آورد ولی کابینت های چوبی هرچند وقت یکبار باید رنگ و روغن بشوند.در ضمن به خاطر روکش پی وی سی لکه ها به راحتی از روی آن پاک می شوند.

کابینت ممبران نسکافه ای

کابینت ممبران سفید

سبک کلاسیک با جزیره

کابینت ممبران به رنگ بژ

کابینت ممبران سفید

کابینت ممبران قهوه ای

1-ظرافت زیاد

اگر طرحی که انتخاب می کنید بسیار ریز و دارای اشکال کوچک باشد ممکن است پوشش پی وی سی بر روی ام دی اف خام نچسبد، به دلیل اینکه کابینت های ممبران تحت فشار و حرارت زیاد با پی وی سی پوشش داده می شوند کابینت سازان نمی توانند طرح های ظریف یا مدل های منبت کاری شده که ریز و پرکار هستند روی آن حک کنند و باید از طرح های درشت برای تزیین آن استفاده کنند تا نتیجه نهایی کار شما، کیفیت و ماندگاری بهتری داشته باشد.

2-کیفیت و نحوه اجرا

سازنده یا تولید کننده این مدل کابینت ها باید استاندارد های موردنظر در پروسه تولید و ساخت این کابینت را رعایت کند تا نتیجه نهایی کار کیفیت پایینی نداشته باشد.

3-حساس به حرارت

پوشش پی وی سی به کار رفته برروی کابینت های ممبران به مرور زمان بر اثر نزدیکی به شعله گاز و تابش و گرمای خورشید تغییر رنگ داده و چسب آن از بین می رود.

4-یکپارچه بودن

سطح کابینت ممبران به صورت یکپارچه است و رطوبت و آب به داخل آن نفوذ نمی کند.

5-خط و خش

همانطور که در بالا اشاره شد چون سطح کابینت به صورت یکپارچه و بدون نفوذ هوا روکش می شود اگر اجسام تیز به کابینت ممبران برخورد کند دچار خط و خش شده و تعمیر آن پر هزینه خواهد بود.

6-تعویض سخت

اگر به هر دلیلی کابینت شما آسیب ببیند و قصد تعمیر و تعویض آن را داشته باشید به دلیل عوض شدن سلیقه بازار، طرح ها تغییر می کند و ممکن است همان طرح و رنگ را پیدا نکنید. مگر اینکه در ابتدای کار کابینت خود را از شرکت های معتبر خرید کرده باشید که بعد از گذشت چندسال همان طرح و رنگ را داشته باشد.

7-کیفیت چسب

چون کابینت های ممبران به وسیله چسب وکیوم و پوشش داده می شود اگر به هر دلیلی مرغوب نباشد کابینت بی کیفیت و با دوام کمتری به دست شما می رسد.رطوبت و گرد و خاک به راحتی درون کابینت نفوذ کرده و به مرور زمان خاصیت چسبندگی از بین می رود و باد می کند.

طرح کابینت ممبران به سبک کلاسیک

1-تنوع طرح و رنگ

اولین و مهمترین مزیت کابینت ممبران تنوع طرح و رنگ آن است و شما می توانید بر حسب سلیقه خود انتخاب کنید.

2-قیمت مناسب

کابینت های ممبران به دلیل بدنه ام دی اف از کابینت های چوبی قیمت مناسب تری دارد. شما می توانید همان طرح ها و مدل های کابینت کلاسیک را با هزینه خیلی پایین تر سفارش دهید و نگران هزینه بالای آن نباشید.

3-روکش ضدآب

اگر میخواهید کابینت شما عایق رطوبت باشد با کابینت ساز خود مطرح کنید به این صورت که با دستگاه سی ان سی روکش ضد آبی روی کابینت قرار می گیرد.این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ کابینتی به طور کامل ضدآب نیست.

4-دوستدار محیط زیست

در کابینت های ممبران روکش پی وی سی به کار رفته در آن طبیعت را آلوده نمی کند.

5-نظافت

به دلیل روکش پی وی سی با یک دستمال به راحتی می توانید لکه ها را از سطح کابینت پاک کنید.

کابنت ممبران برای آشپزخانه های بزرگ

رنگ کابینت آشپزخانه اولین چیزی است که نظر هر کسی را به خود جلب می کند پس اگر رنگ کابینت شما نامناسب باشد تاثیر مستقیمی روی دکوراسیون منزل خواهد داشت.

آیا آشپزخانه شما نور طبیعی ندارد؟

آیا آشپزخانه شما سقف کوتاهی دارد؟

استفاده از رنگ های روشن فضای شما را بزرگتر، پر نور تر نشان می دهد و برعکس کابینت هایی با رنگ تیره باعث می شود نور کمتری در آشپزخانه به چشم آید و فضا را کدر کند.پس برای آشپزخانه های بزرگ و پر نور از کابینت های رنگ تیره استفاده کنید.

در ادامه با 6 نوع از رنگ های ممبران آشنا می شوید و در آخر بهترین و زیباترین رنگ کابینت به شما پیشنهاد می شود.

رنگ سفید طلایی رنگ هایی هستند که بسیار خیره کننده است و معمولا مورد علاقه همه افراد است رنگی که بسیار شیک و منحصر به فرد است و به دلیل اینکه بازتاب نور را ایجاد می کند باعث بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه شما می شود.

اگر دیوار پوش و کف پوش آشپزخانه شما سفید است حتما کابینت ممبران خود را سفید و برای دستگیره ها از رنگ طلایی استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شیک و جذاب شود.

به دلیل اینکه رنگ طوسی یک طیف رنگی خنثی محسوب می شود با تمام وسایل هماهنگی دارد.این رنگ یکی از رنگ های ترند سال 2022 و یکی از پرفروش ترین رنگ ها در کابینت ممبران بوده است.

رنگ کرم روشن با سایه های خاکستری یکی دیگر از رنگ های کابینت ممبران است که اگر در دیزاین منزلتان از یک پرده سلطنتی با رنگ بلوطی و ظروف کلاسیک استفاده کنید خانه شما تبدیل به قصرهای رویایی می شود.

رنگ قهوه ای تیره برای فضاهایی که ارتفاع سقف بلندی دارند و نور مناسبی وارد آشپزخانه می شود مناسب است و به دلیل گرم بودن این رنگ حس و حال خوبی از طبیعت ایجاد می کند .اگر رنگ کابینت خود را قهوه ای انتخاب کردید از رنگ طلایی یا کرم برای دستگیره ها استفاده کنید.

کابینت های طرح چوب یا چوبی به دلیل رگه های درشت و ریز، روشن و تیره بسیار زیبایی که روی آن وجود دارد فضای آشپزخانه شما را بسیار شیک و زیبا می کند به همین دلیل طراحان کابینت ممبران طرح چوب را تولید کردند تا افرادی که به دکوراسیون کلاسیک یا سنتی علاقه دارند بتوانند از این رنگ برای کابینت استفاده کنند.

رنگ قهوه ای طلایی هم مثل سفید طلایی یکی از پرفروش ترین رنگ بندی های کابینت ممبران است.اگر فضای شما بزرگ و سقف آشپزخانه تان بلند است و نورگیر هم دارد بهترین رنگ بندی برای کابینت ، ترکیب قهوه ای و طلایی است.

کابنت ممبران به رنگ قهوه ای

انتخاب بهترین رنگ یکی از سئوال های سختی است که هر مراجعه کننده ای از ما می پرسد اما این را بدانید که پاسخ به این سئوال غیر ممکن است چون هر رنگی برای یک دکوراسیون مناسب است و هر خانه ای ویژگی های خودش را دارد. با این حال رنگ هایی وجود دارد که بیشتر با رنگ های دیگر ترکیب می شود. کابینت هایی که رنگ سفید آن مات و کدر است یکی از پرفروش ترین رنگ ها به حساب می آید.

  1. طرح ها و مدل های متنوعی که فضای آشپزخانه شما را دیدنی میکند.
  2. قیمت پایین تری نسبت به کابینت های کلاسیک دارد.
  3. برای محیط زیست ضرری ندارند.
  4. برخلاف روکش های ملامینه که محیط منزل شما را آلوده می کند کابینت های ممبران دوستدار محیط زیست هستند.

کابینت ممبران سفید


  • همانطور که می دانید کابینت ممبران و کابینت ام دی اف بسیار پرکاربرد هستند و ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که کدام کابینت برای شما مناسب تر است؟
  • مغزی کابینت ممبران از ام دی اف است ولی آن چه که باعث می شود قیمت کابینت ممبران از ام دی اف بیشتر باشد روکش پی وی سی است که روی آن کشیده می شود.
  • این روکش باعث می شود که سطح چوب براق شود و در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بیشتری داشته باشد.
  • ویژگی و تفاوت دیگر این کابینت ها حکاکی و کنده کاری هایی است که در کابینت ممبران مشاهده می کنید پس اگر دوستدار آشپزخانه ای کلاسیک و لوکس هستید کابینت ممبران فضای شاهانه ای برای شما ایجاد می کند.
  • اگر کابینت های ام دی اف شما آسیب ببیند میتوانید با همان طرح قبلی مجدد آن ها را تعمیر کنید ولی در کابینت ممبران اینطور نیست.

کابینت ممبران قهوه ای تیره

به دلیل اینکه کابینت آشپزخانه در معرض رطوبت و چربی ناشی از غذا هست و اینکه اکثر کابینت های ممبران در رنگ های روشن تولید می شود نظافت آن ها بسیار مهم است.آگاهی داشتن درباره این نکات باعث می شود تا در حین تمیز کردن آسیبی به کابینت شما وارد نشود. شما میتوانید با استفاده از راهکار هایی که در زیر آمده است کابینت های خود را تمیز کنید:

1-محلول: شما می توانید از محلول آب و سرکه رقیق شده استفاده کنید.همچنین محلول آب و جوش شیرین هم به تمیزی کابینت کمک می کند.

2-مایع ظرفشویی: ترکیب آب و مایع ظرفشویی گزینه مناسبی برای نظافت کابینت ها می باشد.شما می توانید از یک مسواک بسیار نرم برای تمیزکردن شیارها و برجستگی های کابینت استفاده کنید.

3-دستمال نانو: دستمال های نانو زبر نیستند و به دلیل اینکه پرز ندارند برای تمیز کردن کابینت ها مناسب هستند. از پارچه های میکروفیبر هم می توانید استفاده کنید.

از خمیردندان هم برای برطرف کردن مواد شمعی و لکه های چربی قدیمی استفاده کنید.

محلول آب و صابون به شرط اینکه غلیظ نباشد برای تمیز کردن کابینت ممبران مناسب است.

با اسپری الکل هم میتوانید سطح کابینت را تمیز کنید البته بهتر است در فواصل طولانی از این محلول استفاده کنید.

بعد از انتخاب یکی از موارد بالا حتما با یک پارچه نخی یا حوله نرم برای خشک کردن کابینت استفاده کنید و اجازه ندهید فقط با هوا خشک شود.

کابینت ممبران سفید برای آشپزخانه های پنجره دار

یکی از نکاتی که باید در خرید کابینت ممبران توجه کرد یراق آلات و جنس و نوع صفحه شرکتی استفاده شده در کابینت می باشد که حتما از مجری و سازنده کابینت سئوال کنید.

حتما به ریزه کاری های روی بدنه کابینت دقت کنید و قیمت را براساس این موارد مدنظر قرار دهید.

کابینت و طرحی انتخاب کنید که ریزه کاری نداشته باشد و از طرح های بزرگتر استفاده شده باشد.

از گارانتی محصول، نوع چسب و روکش استفاده شده در ساخت کابینت اطلاع پیدا کنید.

طراحی و نقشه نهایی کار را قبل از عقد قرارداد بررسی کنید و بعد از پایان کار مقایسه کنید.

و آخرین نکته خرید دستگیره ها که باید از سمت سازنده کار تهیه شود و بهتر است از جنس سرامیک یا طرح برنز باشد.

کابینت ممبران سفید

کابینت ممبران یکی از بهترین متریالی است که در ساخت کابینت کاربرد دارد با این وجود ممبران نیز همانند سایر کابینت ها معایب و مزایایی دارد که با دانستن آن می توانید کابینت مناسب تری برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

برای داشتن کابینت با کیفیت و با دوام لازم است از یک تیم حرفه ای و طراحان متخصص کمک بگیرید تا کابینتی با کیفیت و با نهایت توجه و دقت تولید کند. کارشناسان دکوپازل متخصص تولید کابینت های ممبران در خدمت شما است تا بتواند کابینت باکیفیت و از بهترین متریال، کابینت منزل شما را تولید کند.

امیدواریم خواندن این مقاله به شما در انتخاب بهترین کابینت کمک کند.

سوالات متداول

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران به کابینتی گفته می شود که برای ساخت آن از روکش ممبران استفاده شده است. ممبران که نام دیگر آن وکیوم است یک سری روکش پی وی سی هستند که به وسیله حرارت و فشار و با استفاده از چسب بر روی ام دی اف خام، چوب یا نئوپان کشیده می شوند.

مزایای کابینت ممبران کدامند؟

تنوع طرح و رنگ-قیمت مناسب-روکش ضدآب-دوستدار محیط زیست و تمیزکاری راحت