کابینت پولیشی چیست؟ مزایا و معایب کابینت پولیشی
11
شهریور

کابینت پولیشی چیست؟ مزایا و معایب کابینت پولیشی

کابینت های آشپزخانه در انواع مختلف و متنوعی طراحی و تولید می شوند، کابینت رنگ پولیشی یکی از انواع کابینت آشپزخانه می باشد. این نوع کابینت ها همان طور که از نامشان پیداست برای ساخت آن از فناوری رنگ پولیش استفاده می شود. پولیش نام ماده ای خمیری شکل و به رنگ سفید می باشد که قابلیت پولیش و سمباده را دارد بنابراین کابینت رنگ پولیشی به کابینتی گفته می شود که جنس روی بدنه و نمای آن از پولیش باشد. رنگ پولیش مانند یک لایه شیشه 3میل بر روی سطح درب و نما قرار می گیرد لازم به ذکر است که هر نوع کابینت در هر سبکی که باشد امکان استفاده از رنگ پولیش وجود دارد.

کابینت پولیشی سفید قهوه ای

کابینت های پولیشی که طرح انزو هستند دارای مغزی از جنس ورقه ام دی اف خام که در سایز های 25 و 40 میلی متری می باشند. این ورقه ها با استفاده از دستگاه سی ان سی و دستگاه برش می توان طبق سلیقه ی مشتری و با توجه به دکوراسیون خانه بر روی کابینت ها حکاکی انجام داد. نکته ای جهت یاد آوری وجود دارد که تنها موردی که کابینت ها را از یکدیگر متمایز می کند، جنس درب ها و نمای آن می باشد، چون که قسمت داخلی تمامی کابینت ها از جنس ام دی اف با روکش سفید می باشد و کابینت رنگ پولیشی از این موضوع مستثنی نمی باشد.

کابینت پولیشی

1-مقاوم بودن در برابر رطوبت یکی از مزیت های مهم این کابینت می باشد و برای شهرهایی که با این آب و هوا مشکل دارند می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

مقاومت بالا در برابر نور خورشید و هم چنین در برابر انواع روغن ها، حرارت های سطحی و ترشحات نفتی ضد خش و ضد ضربه هستند.

2-کابینت های پولیشی در برابر آب مقاومت بالایی دارد، چون علاوه بر استفاده از رنگ پولیش بر روی سطوح کابینت با ضخامت زیاد، تمامی سطح لبه های کار با رنگ روی درب هماهنگ می شوند. در واقع دور تا دور کابینت را ماده ی پولیش می پوشاند و به همین علت آب به کابینت نفوذ پیدا نمی کند.

3-با توجه به اضافه شدن رنگ پولیش ضخامت صفحه های کابینت دو تا سه میلی متر افزایش پیدا می کند، همین موضوع سبب محکم و مقاوم شدن ورق ها می شود.

4-مقاوم بودن در برابر ضربه از دیگر مزیت ها و ویژگی کابینت های رنگ پولیشی محسوب می شود. دلیل این مقاومت هم این است که خمیر پولیشی به کار رفته بعد از سفت شدن عملکردش شبیه چسب سفت می شود و سطوح کابینت به هیچ عنوان بر اثر عواملی مانند ضربه دچار صدمه و فرو رفتگی نمی شود.

کابینت پولیشی به سبک کلاسیک

همان طور که گفته شد کابینت های رنگ پولیشی مزایای و ویژگی های منحصر به فردی دارند اما با وجود تمام این مزایا معایبی هم دارند. از معایب این کابینت ها می توان به حساسیت بالا در اجرا اشاره کرد، برای به اجرا درآوردن این کابینت ها باید محیط فاقد هر گونه گرد و غبار و ایزوله باشد بنابراین برای مهیا کردن چنین فضایی باید از دستگاه های تمام اتوماتیک برای رنگ پاشیدن استفاده کرد به همین علت است که کابینت رنگ پولیشی به خاطر استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و حساسیت بالا در مقایسه با سایر کابینت ها قیمت بالاتری دارد.

کابینت پولیشی به سبک نئوکلاسک