انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه+ 5 نکته مهم در انتخاب رنگ کابینت
30
دی

انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه+ 5 نکته مهم در انتخاب رنگ کابینت

یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش هر خانه ای، آشپزخانه شماست که تا چند سال پیش طراحی دکوراسیون آن اهمیت زیادی نداشت اما امروزه که خانه ها رو به سوی مدرن شدن برداشته اند حتی انتخاب نوع و رنگ کابینت های منزل نیز مورد توجه قرار گرفته است.ذوق و سلیقه افراد برای انتخاب رنگ کابینت نیز بسیار مهم است.

در ادامه مقاله به موضوع بهترین رنگ کابینت ها و هماهنگی آن با وسعت و میزان روشنایی آشپزخانه پرداخته ایم.

با ما همراه باشید...

کابینت نئوکلاسیک سفید

مهمترین اصل بعد از انتخاب سبک کابینت، انتخاب رنگ آن می باشد و این مسئله تاثیر زیادی بر روحیه و شادابی افراد می گذارد.انتخاب رنگ کابینت ها به شما کمک می کند تا ظاهر کلی آشپزخانه را تغییر کرده و بهبود بدهید. در ادامه، چند نکته برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه را بررسی خواهیم کرد.

1-هماهنگی با دکوراسیون آشپزخانه: رنگ کابینت ها باید با سایر وسایل و ملزومات آشپزخانه هماهنگی داشته باشند. برای مثال اگر آشپزخانه ای با ظروف سفید و براق دارید می توانید از کابینت های سفید یا سفید طلایی استفاده کنید.اگر به محیطی دنج و آرامش بخش نیاز دارید می توانید از رنگ های طبیعی مانند آبی، خاکستری و ... استفاده کنید.

2-نورگیری آشپزخانه: با توجه به میزان نورگیری آشپزخانه می توانید رنگ مناسبی را انتخاب کنید.در آشپزخانه هایی که باز تاب نور بیشتری دارد می توانید از رنگ های تیره و گرم هم استفاده کنید ولی برای آشپزخانه های کم نور از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضای شما را بزرگ تر و پر نور تر نشان دهد.

3-رنگ دیوارها و سرامیک: بهتر است رنگ کابینت ها با رنگ کف آشپزخانه و دیوارها مطابقت داشته باشد.

4-مشورت با متخصصان: برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بهتر است با مشاوران و متخصصان حرفه ای مجموعه ما مشورت کنید تا با توجه به سلیقه و هماهنگی با فضا ، شما را در انتخاب رنگ مناسب کابینت کمک کنند.

به این نکته توجه کنید که رنگ های سفید، رنگ های روشن، رنگ های پر نور و رنگ های براق به بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه کمک می کند.

کابینت مدل رومی نسکافه ای

1-اولین و اصلی ترین نکته برای انتخاب رنگ کابینت، متراژ آشپزخانه است. بزرگ یا کوچک بودن آشپزخانه در انتخاب رنگ کابینت ها نقش مهمی دارد. اگر آشپزخانه بزرگ و دلبازی دارید برای انتخاب رنگ محدودیتی ندارید.

1-اگر به کثیفی یا لک روی کابینت ها حساس هستید پیشنهاد می کنیم از کابینت های تیره استفاده کنید.

2-در هنگام سفارش و خرید کابینت ها حتما به دکوراسیون خانه توجه کنید.رنگ کابینت های منزل خود را با پس زمینه و دیگر قسمت های خانه هماهنگ کنید.

3-اگر آشپزخانه شما کوچک و نور کافی برای روشنایی خانه وجود ندارد، کابینت های تیره انتخاب نکنید.کابینت های تیره فضای خانه را دلگیر تر و کوچک تر نشان می دهد.

4-انتخاب رنگ های مد به همان سرعتی که ترند می شوند و در نظر بیننده جذاب هستند از مد هم می افتند.از رنگ های خاص و عجیب به صورت محدود و جزیی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.

5-از رنگ هایی استفاده کنید که کاربرد بیشتری در دکوراسیون داخلی خانه شما دارد. رنگ هایی مانند سفید، مشکی، کرمی، قهوه ای، رنگ چوب، خاکستری و رنگ های خنثی با سلیقه های بیشتری هماهنگی دارد.

کابینت مدل رومی سفید

رنگ کابینت در خانه های کلاسیک و نئوکلاسیک :

معمولا در خانه هایی که سبک آن به صورت سنتی یا کلاسیک است در انتخاب رنگ کابینت ها باید از رنگ قهوه ای یا رنگ چوب استفاده کنید.در این سبک خانه ها محدودیت رنگ وجود دارد.

رنگ کابینت در خانه های مدرن :

در خانه های به سبک مدرن محدودیت رنگ وجود ندارد و اگر نور و فضای کافی در آشپزخانه وجود داشته باشد رنگ های سفید، خاکستری، خاکی و ... مناسب ترین رنگ برای کابینت ها می باشد.

پبشنهاد تیم دکوپازل این است که از ترکیب رنگ های سرد و گرم برای زیباتر شدن منزلتان استفاده کنید و فضای گرمی را برای اهالی منزل فراهم کنید.

کابینت انزو سفید

رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه به عواملی مانند ابعاد و نور آشپزخانه وابسته است. در آشپزخانه های کوچک و کم نور، رنگ سفید بهترین گزینه است.برای دلبازی فضای آشپزخانه می توانید از رنگ های روشن و کرم استفاده کنید.

رنگ سفید، محبوب ترین رنگ برای کابینت هایگلاس است. این رنگ به راحتی با همه رنگ ها ترکیب می شود و باعث بزرگ تر دیده شدن و روشنایی بیشتر خانه شما می شود.با ترکیب نورهای قهوه ای ، زرد و قرمز می توانید رنگ سفید آشپزخانه را گرم تر کنید.

رنگ سفید طوسی کابینت های هایگلاس از رنگ های محبوب در آشپزخانه ها می باشد که باعث بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه می شود.این رنگ با دیوار و کف آشپزخانه هماهنگ می شود.

کابینت های کرم قهوه ای هایگلاس یک ترکیب رنگ شیک با ظاهری خاص می باشد. نورپردازی و استفاده مناسب از رنگ ها در این ترکیب بسیار مهم است و اگر رنگ قهوه ای غالب باشد فضای پر نور تری لازم است تا آشپزخانه دلگیر و تیره نشود.

کابینت های هایگلاس سفید با دستگیره های طلایی برای آشپزخانه فضای شیک و مدرنی را به وجود می آورد. اکسسوری های طلایی یا نقره ای جلوه خاصی به آشپزخانه شما می بخشد.

کابینت هایگلاس سفید

کابینت ام دی اف قهوه ای به دلیل طراحی زیبا و جذاب خود بسیار در بین افراد محبوب است و در بسیاری از فضا ها با سبک های مختلف دکوراسیون قابل استفاده است.

اگر به دنبال رنگی هستید که همیشه مد باشد ، رنگ کرم می تواند یکی از بهترین انتخاب های رنگ کابینت آشپزخانه برای شما باشد. رنگ کرم به راحتی با دیگر وسایل خانه هماهنگ می شود و رنگی بسیار محبوب و مورد پسند می باشد.

رنگ طوسی و طیف روشن آن برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است و محیط شما را پر از آرامش و حس خوب میکند.

اگر کابینت تک رنگ شما را خسته و دلزده می کند می توانید از کابینت های دو رنگ استفاده کنید. این کابینت ها فضای آشپزخانه شما را زیبا و سبب انعکاس نور در محیط می شود. بهتر است از رنگ های تیره در کابینت های پایینی و از رنگ های روشن برای کابینت های بالایی استفاده شود.

استفاده از رنگ های سرد باعث آرامش و حس خوب برای اهالی منزل در آشپزخانه ها می شود. اگر فضای محدودی دارید استفاده از این رنگ ها محیط شما را بزرگ تر نشان می دهد. برای جلوگیری از یکنواخت شدن محیط می توانید کمی رنگ شاد و گرم به فضا اضافه کنید.

کابینت مدرن دو رنگ

رنگ چوب کابینت ممبران فضایی گرم و دلنشین را در آشپزخانه ایجاد می کند و یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در سبک کلاسیک می باشد.

کابینت ممبران سفید طلایی یک رنگ لوکس و زیباست و برای افرادی که به تجملات علاقه دارند می تواند مناسب باشد. کابینت ممبران را به رنگ سفید و انواع المان های تزیینی را به رنگ طلایی سفارش دهید.

کابینت ممبران کرم صدفی فضای شما را بزرگ تر نشان می دهد و در فضاهایی که پنجره و نورگیری مناسبی هم ندارد مناسب است.

رنگ مشکی رنگی قدرتمند است که باید در استفاده از آن احتیاط کنید. رنگ سیاه می تواند باعث افسردگی و آشفتگی روح و روان شما بشود ولی اگر با دقت در دکوراسیون از آن استفاده کنید فضای شما را شیک تر و مدرن می کند.

رنگ سفید مشکی برای خانه های به سبک مدرن مناسب است و می توانید از این رنگ برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک استفاده کنید.به این نکته توجه کنید که اگر متراژ آشپزخانه شما بزرگ است می توانید از رنگ مشکی بیشتر استفاده کنید.

کابینت نئوکلاسیک دو رنگ

کابینت رنگ قرمز در آشپزخانه باعث ایجاد شادابی و تحریک اشتها می شود. ترکیب رنگ قرمز با خاکستری، مشکی و سفید محیط شما را جذاب تر می کند.اگر رنگ قرمز را برای کابینت های خود انتخاب کردید در محیط آشپزخانه تعادل ایجاد کنید.

رنگ خاکی و طیف های طبیعی بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.دلیل محبوبیت این نوع رنگ ها حس آرامشی که در فضا ایجاد می شود و به راحتی با سایر رنگ ها هماهنگ می شود.کابینت کلاسیک برای آشپزخانه های بزرگ

در پاسخ به سوال بهترین رنگ کابینت هیچ گاه نمی توان پاسخ مشخص و درستی به آن داد.مواردی که در این مقاله گفته شد برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه اهمیت دارد و شما را در انتخاب هر چه بهتر آن کمک می کند. در این شرایط از بین رنگ های مختلف بهترین انتخاب خود را انجام دهید و فضایی دلنشین و زیبا برای خود فراهم کنید.