ماربل شیت چیست؟تفاوت ماربل شیت و تاپ شیت و بررسی مزایا و معایب آن
25
اردیبهشت

ماربل شیت چیست؟تفاوت ماربل شیت و تاپ شیت و بررسی مزایا و معایب آن

انتخاب دیوارپوش مناسب برای تزیین سقف و دیوارها در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از جدیدترین و محبوبترین متریالی که در دکوراسیون داخلی از آن استفاده می شود و باعث زیباتر شدن فضای خانه شما می شود ماربل شیت ها هستند.ماربل به معنای سنگ و شیت به معنای صفحه است بنابراین ماربل شیت نوعی ورق سنگ مصنوعی است که دیوارها را پوشش می دهد و به خانه جلوه زیبایی می بخشد.امروزه استفاده از ماربل شیت ها رو به افزایش است به دلیل اینکه با هزینه ای مقرون به صرفه می توانید دیوارپوشی سنگی در خانه ایجاد کنید. این دیوارپوش ها در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارد و انتخاب را برای شما آسان تر کرده است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی مزایا و معایب ماربل شیت ها بپردازیم و به سوال پر تکرار مخاطبان پاسخ دهیم که ماربل شیت چیست؟ کاربرد ماربل شیت ها چیست و آیا ارزش خریدن دارند یا نه؟

پس با ما همراه باشید...

 

ماربل شیت طرح سنگ

دیوارپوش ماربل شیت یا تیلت شیت ورقه هایی از جنس پی وی سی می باشند که از ترکیب پی وی سی و پودر سنگ با وزن سبک و ضخامت کم تولید می شود.ماربل شیت ها بیشتر با طرح سنگ تولید می شوند و در بازار نیز به سنگ مصنوعی شناخته می شوند.

ماربل در زبان انگلیسی به معنای مرمر است و در اصطلاح به معنای ورق سنگ مرمر است. ماربل شیت با استفاده از مواد شیمیایی یا رزین های مختلف به شکل ورقه هایی که با طرح و رنگ سنگ طبیعی مرمر است تولید می شود. هر ورق ماربل شیت از 70 درصد پی وی سی و 30 درصد پودر سنگ تشکیل شده است. از ماربل شیت ها می توانید بدون زیرسازی برای پوشش سطوح مختلفی همچون سطوح گچی، سطوح آجری و سطوح صاف استفاده کنید و جایگزینی اقتصادی برای سنگ های گران قیمت می باشد.

از این سنگ برای تزیین دکوراسیون خانه استفاده می شود و زیبایی خانه شما را افزایش می کند.اگر شما هم به دنبال روش هایی زیبا و نوین برای طراحی فضای داخلی خانه خود هستید و یک جایگزین مقرون به صرفه می خواهید با ما همراه باشید تا شما را با کاربردها و دیگر ویژگی های ماربل شیت آشنا کنیم .

انواع ماربل شیت

ماربل شیت یک متریال دکوراتیو است که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.این متریال در مکان های مسکونی،اداری و تجاری استفاده های فراوانی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم...

از ورق های ماربل شیت در فضای رستوران ها و غذاخوری ها استفاده می کنند.

این ورق ها برای پوشش دیوار ها و سقف ها کاربرد دارد.

در فضاهای بین کابینت در آشپزخانه ها و در طراحی دیوار تی وی وال از آن استفاده می شود.

در فضاهای بیمارستان و مراکز درمانی و خدمات بهداشتی به دلیل آنتی باکتریال بودن و نظافت آسان از ماربل شیت ها استفاده زیادی دارند.

دیوار راهروها از دیگر مکان هایی ست که می توانید از ماربل شیت استفاده کنید.

از ماربل شیت می توانید برای پشت سینک ظرفشویی هم استفاده کنید چون مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و ضد آب است.

ماربل شیت در فضای سرویس بهداشتی

  1. مقاوم در برابر شرایط محیطی و ترکیبات شیمیایی
  2. بازتاب نور بالا
  3. مقاوم در برابر سایش و خوردگی
  4. نظافت آسان
  5. مقاوم در برابر ضربه
  6. طول عمر بالا
  7. یک تکه بودن و دارای ابعاد بزرگ
  8. ضدآب،ضد رطوبت
  9. سبک تر از سنگ طبیعی

ماربل شیت در حمام

ورق های ماربل شیت طرح مرمر بسیار زیبا ،مقرون به صرفه، ضد آب ،ضد حریق و با نصب آسان است.این ماربل شیت به دلیل ویژگی های برجسته و زیبای مرمر مناسب مکان های عمومی مانند اداره جات، فروشگاه ها، هتل ها، کافی شاپ ها و ... می باشد.

ماربل شیت چوبی ظاهری شبیه به ام دی اف دارد و از پی وی سی ساخته شده است.این ماربل شیت نیز در مکان های مختلفی قابلیت استفاده را دارد و فضای شما را گرم و صمیمی تر می کند.

ماربل شیت در هتل ها و رستوران ها

در این بخش قصد داریم در مورد مزایا و معایب ماربل شیت صحبت کنیم این موارد به شرح زیر است:

ماربل شیت ها قابلیت نصب آسانی دارند و برخلاف ظاهرشان وزن سبکی دارند.

این ورق ها در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار موجود است.

این ماربل شیت ها خاصیت آنتی باکتریالی دارند و ضد قارچ هستند. سطح صاف و صیقلی ماربل شیت مانع از ماندگاری باکتری روی سطح آن می شود.

قیمت این ماربل شیت ها مقرون به صرفه است و نسبت به سنگ طبیعی قیمت مناسبی دارند.

ماربل شیت ها در مقابل ضربه مقاوم هستند و به دلیل استحکام بالا دچار پوسیدگی نمی شوند.

ماربل شیت ها انعطاف پذیر هستند و قابلیت برش آسانی هم دارند.

این سنگ های مصنوعی در اکثر مکان های عمومی قابلیت نصب و اجرا دارند.

ماربل شیت ها عایق صوتی محسوب می شوند به این صورت که با هر ضخامتی که بر روی دیوار نصب شوند می توانند میزانی از صدا را منعکس کنند و بخشی را جذب کنند.

ماربل شیت ها قابلیت شستشو با انواع مواد شوینده و اسیدی را دارند.

از دیگر مزایای مهم ماربل شیت ها، ضد حریق بودن این متریال می باشد. به این معنی که هنگام سوختن شعله ور نمی شود و گاز سمی تولید نمی کند.

دیوارپوش های ماربل شیت قابلیت بازیافت دارند و دوستدار محیط زیست می باشند. به این صورت که از ماربل شیت های قدیمی می توانید ورق جدیدی تولید کنید و آسیبی به محیط زیست نزنید.

ماربل شیت طرح سنگ طبیعی

اولین و مهم ترین عیب ماربل شیت ها عدم مقاومت در برابر حرارت می باشد و ممکن است شکل خود را از دست بدهد.

در فاصله نزدیک ممکن است حس مصنوعی بودن آن بیشتر نمایان شود.

ضخامت کمی دارد و در صورت صاف نبودن سطح زیرین آن، زیرسازی باید صورت گیرد.

در مقابل نور خورشید مقاومت بالایی ندارد.

ماربل شیت در پشت تی وی وال

ماربل شیت و تاپ شیت دو نوع سنگ مصنوعی می باشند که به عنوان تک پوش و دیوارپوش استفاده و کاربرد زیادی دارند. اما هر دو از جنس متفاوتی ساخته می شوند. ماربل شیت ها جنس سختی دارند و برای سطوح پر رفت و آمد بسیار مناسب هستند.

تاپ شیت ها نیز که در مدل های متنوعی در بازار موجود هستند برای تزیینات سطحی و در زمان محدود یک انتخاب عالی خواهد بود .

برای نصب ماربل شیت ها باید سطح دیوار یا سطح جایی که می خواهید این ماربل ها را نصب کنید صاف باشد. در صورتی که سطح زیرین صاف نباشد و آب و هوای آن منطقه رطوبت نداشته باشد می توانید از چوب برای زیر کار استفاده کنید.

در ابتدا ابعاد ماربل شیت را با توجه به فضایی که قرار است نصب کنید با دستگاه برش ام دی اف یا دستگاه سنگ فرز برش دهید و با استفاده از چسب پلی اورتان و میخ بادی آن را بچسبانید. چسب پلی اورتان به مرور زمان استحکام و چسبندگی بیشتری پیدا می کند و در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است.

اجرای ماربل شیت در فضای نشیمن

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم ماربل شیت یک نوع سنگ مصنوعی است که برای تزیین سطوح داخلی و خارجی ساختمان ها از آن استفاده های فراوانی می شود.

یکی از ویژگی های بارز این دیوارپوش ها عایق حرارتی مناسبی است که ماربل شیت ها آن را دارا هستند.ماربل شیت ها می توانند جلوه زیبایی از سنگ را در فضای خانه شما ایجاد کنند. اگر به مطلب دیوار پوش ها یا بین کابینتی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم مقاله بین کابینتی را در سایت دکوپازل مطالعه کنید. از ماربل شیت در آشپزخانه ها،حمام، بیمارستان ها، نمایشگاه ها، مراکز خرید و ... استفاده می شود و کاربرد زیادی دارد. توصیه ما به شما استفاده از یک طراح برای اینکه فضای شما را با این متریال شبیه سازی کند و سپس بعد از انتخاب نهایی طرح آن را اجرا کند.

سوالات متداول

ماربل شیت ها در کجا استفاده می شود؟

از ورق های ماربل شیت در فضای رستوران ها و غذاخوری ها استفاده می کنند. این ورق ها برای پوشش دیوار ها و سقف ها کاربرد دارد. در فضاهای بین کابینت در آشپزخانه ها و در طراحی دیوار تی وی وال از آن استفاده می شود. در فضاهای بیمارستان و مراکز درمانی و خدمات بهداشتی به دلیل آنتی باکتریال بودن و نظافت آسان از ماربل شیت ها استفاده زیادی دارند. دیوار راهروها از دیگر مکان هایی ست که می توانید از ماربل شیت استفاده کنید. از ماربل شیت می توانید برای پشت سینک ظرفشویی هم استفاده کنید چون مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و ضد آب است.

ماربل شیت چیست؟

دیوارپوش ماربل شیت یا تیلت شیت ورقه هایی از جنس پی وی سی می باشند که از ترکیب پی وی سی و پودر سنگ با وزن سبک و ضخامت کم تولید می شود.ماربل شیت ها بیشتر با طرح سنگ تولید می شوند و در بازار نیز به سنگ مصنوعی شناخته می شوند.