کابینت های ویترین دار-انواع ویترین ها و جدیدترین مدل های ویترین آشپزخانه
29
فروردین

کابینت های ویترین دار-انواع ویترین ها و جدیدترین مدل های ویترین آشپزخانه

امروزه استفاده از اکسسوری ها در آشپزخانه ها به یکی از کارهای ایده آل تبدیل شده است که انجام این کار باعث می شود آشپزخانه ها به فضایی جذاب و کارآمد تبدیل شوند.ویترین ها از مهم ترین و جذاب ترین قسمت های هر آشپزخانه ای به حساب می آید. ایده کابینت های ویترین دار باعث می شود نه تنها دکور آشپزخانه شما دلباز و شیک دیده شود بلکه اتاق نشیمن نیز از وجود ویترین های زیبا جذاب تر به نظر برسد.

اگر به فضاهای متفاوت و خاص علاقه دارید و فضای کافی برای اکسسوری ها در اختیار دارید و می خواهید بخشی از فضای آشپزخانه را به شکل دکوری برای چیدمان اشیا تزیینی طراحی کنید با ما همراه باشید تا به آشپزخانه ایده آل خود برسید.

کابینت های ویترینی به مدلی از کابینت ها گفته می شود که درب کابینت با متریال شیشه یا طلق ساخته می شود و محتویات داخل آن به راحتی دیده می شود.به طور معمول در کابینت های ویترینی ظروف و المان های تزیینی قرار می دهند.

این مدل کابینت های ویترین دار در اندازه ها و ارتفاع های مختلفی اجرا می شود و به زیبایی آشپزخانه شما می افزاید.

کابینت ویترینی بدون در

مدل ها و طرح های مختلفی برای کابینت های ویترینی وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و مزیت های خاص خود را دارد.در ادامه با ویژگی های هر کدام آشنا خواهیم شد...

ویترین های درب شیشه ای یکی از متداول ترین و محبوب ترین ویترین در آشپزخانه ها می باشد و اکثر افراد از این طرح استفاده می کنند.این ویترین ها که به صورت مات و شفاف به فروش می رسد هزینه بیشتری دارند و برای آشپزخانه های کوچک مناسب هستند. به دلیل درب شیشه ای که دارند فضای شما را بزرگ تر نشان می دهد.

شیشه مات این ویترین ها باعث می شود وسایل داخل کابینت دیده نشود و شما به هر شکلی که می خواهید می توانید از فضای داخلی کابینت ها استفاده کنید. اما سایه ظروف قابل مشاهده است و تا حدی مشخص می شود که وسایل را به چه شکلی چیدمان کرده اید.

یکی از مزیت های کابینت مات ، عدم نمایش لکه چربی و اثر انگشت می باشد و احتیاجی به تمیز کردن مکرر ندارد.

کابینت ویترینی بدون در

ویترین های بدون درب نیز ظاهری شبیه به قفسه یا شلف دیواری دارد و قیمت پایین تری نسبت به ویترین های شیشه ای دارد.این ویترین های ساده بیشتر در آشپزخانه های به سبک مدرن به کار می رود و به زیبایی قسمت های پرتی آشپزخانه را کاربردی و جذاب تر می کند.

یکی دیگر از این ویترین ها به صورت بافت دار یا نقش برجسته می باشد که انواع مختلفی از آن در بازار موجود است .این کابینت های بافت دار را هرکسی می تواند متناسب با نیازش آن را تهیه کند. درون شیشه های بافت دار مانند کابینت های شیشه ای مات معلوم نیست و افرادی که دوست ندارند درون کابینت هایشان معلوم باشد می توانند از این مدل استفاده کنند.

کابینت های ویترین دار از روی اپن اجرا می شود و تا بالای کابینت های دیواری امتداد پیدا می کند. برخی دیگر از این مدل ویترین ها از سطح زمین شروع می شود و تا بالای کابینت ها ادامه دارد.انتخاب این مدل ویترین ها سلیقه ای می باشد و این ویترین ها باعث بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه شما می شود.

کابینت ویترینی بدون در

  1. قابلیت هماهنگی با هر سبک دکوراسیون
  2. قابل اجرا در طرح و مدل های مختلف
  3. قابلیت دیده شدن اشیا تزیینی و دکوری
  4. قابلیت نصب چراغ های تزیینی و کوچک برای نمایش بهتر وسایل

1-استفاده از کابینت های شیشه ای مات و براق باعث می شود نور بهتری در فضا منعکس شود و باعث بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه شما خواهد شد.

2-استفاده از نورپردازی مناسب می تواند فضای شما را هرچه باشکوه تر و لوکس تر نشان دهد و زرق و برق آشپزخانه را بیشتر خواهد کرد.

3-این ویترین های شیشه ای در سبک های مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک مناسب است.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عیب این کابینت ها، مشخص بودن محتویات داخل این ویترین ها می باشد.

باکس ویترینی

این را در نظر داشته باشید که این ویترین های زیبا به یک نورپردازی حرفه ای نیاز دارند.نورپردازی می تواند یک روش هوشمندانه برای ایجاد جلوه بصری در محیط آشپزخانه شما باشد.

با استفاده از لامپ های هالوژن در کابینت های ویترین دار و طبقات آن زیبایی آن دو چندان می می شود.این لامپ های ال ای دی سفید با نوری که در کابینت ها بازتاب می دهند برای دکوری های کابینت می تواند بسیار کاربردی باشد.

اگر در ویترین ها ظروف رنگی بچینید بهتر است برای نورپردازی آن از لامپ ال ای دی استفاده کنید تا نور سفید باعث درخشش بیشتر رنگ های ظروف کابینت شود.

توصیه ما به شما این است که اگر آشپزخانه ای فاقد پنجره یا کم نور دارید از کابینت های ویترینی چراغ دار استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما روشن تر و دلباز تر به نظر برسد.

کابینت ویترینی در دار

  1. اگر آشپزخانه ای کوچک دارید و آن را به سبک مدرن یا مینیمال طراحی کرده اید از ظروف و لوازم دکوری کمتری استفاده کنید.
  2. از ظروف کریستال، ظروف مسی یا چوبی، فنجان های چای خوری قدیمی و لوازم دکوری در ویترین آشپزخانه استفاده کنید.
  3. در سبک مدرن نیز می توانید یک کابینت ویترینی بدون درب را انتخاب کنید و از سادگی فضا بکاهید.
  4. ویترین آشپزخانه باید شیک و منحصر به فرد باشد به طوری که باعث زیبایی هر چه بیشتر آشپزخانه شود پس بهتر است از انباشته کردن وسایل ریز و درشت خودداری کنید که باعث فضایی شلوغ و نا زیبا نشود.
  5. فضای داخل کابینت های ویترینی قابل دیدن است و همواره باید منظم و مرتب چیده شود.
  6. اگر ویترین های درب شیشه ای را سفارش داده اید باید مرتب آن را تمیز کنید تا اثر انگشت و لکه روی آن باقی نماند.
  7. در دکور سبک مدرن بهتر است از المان های تزیینی ساده و مینیمال استفاده کنید.به طور مثال از شمع یا شمعدان های ساده و سنتی، گلدان های ساده و ظروف چوبی یا مسی از بهترین ایده های اجرای ویترین آشپزخانه های مدرن می باشد.

کابینت ویترینی درب شیشه ای

برای تزیین ویترین آشپزخانه به سبک کابینت ها و دکوراسیون منزلتان توجه کنید.کابینت های ویترینی طرفداران خاص خود را دارد و باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه ها می شوند. در این مقاله به صورت خلاصه راجع به کابینت های ویترینی آشپزخانه اطلاعاتی را در اختیار شما گذاشتیم و جدیدترین مدل ویترین ها را معرفی کردیم امیدواریم که این مطلب برایتان سودمند واقع شده باشد.