کاغذ دیواری و انواع آن+قیمت و راهنمای جامع خرید
17
دی

کاغذ دیواری و انواع آن+قیمت و راهنمای جامع خرید

کاغذ دیواری بخش مهمی از دکوراسیون خانه به حساب می آید. برای بسیاری از ما دکوراسیون داخلی خانه مخصوصا پذیرایی اهمیت زیادی دارد.به همین دلیل تلاش می کنیم با قراردادن لوکس ترین و جدید ترین وسایل در پذیرایی آن را برای ورود میهمانان آماده کنیم. برای داشتن یک خانه شیک قبل از انتخاب و چیدمان وسایل، انتخاب یک کاغذ دیواری که مطابق سلیقه و هماهنگ با وسایل منزل باشد یکی از مهم ترین انتخاب های شما می باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم امروز در دکوپازل به صورت جامع به بحث کاغذ دیواری و انواع آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید...

کاغذ دیواری طرح گل ریز

کاغذ دیواری ها، دیوارپوش هایی هستند که از سال های پیش مورد استفاده قرار گرفته اند و به مرور زمان با تنوع رنگ و طرح استفاده های بیشتری از آن شده است.

از کاغذهای دیواری برای پوشش دیوار به دلیل جذابیت و محافظت از دیوار استفاده می شود و برای محیط های اداری، تجاری و مسکونی کاربرد دارد. یکی از مزیت های دیوارپوش های جدید، خاصیت ضدآب بودن آن است که در مقابل رطوبت دوام بالایی دارد. دیوارپوش های قدیمی در صورت آلوده شدن قابلیت شست و شو نداشتند و افراد مجبور به تعویض آن می شدند اما امروزه با یک دستمال نمدار می توانید سطح آن را به راحتی تمیز کنید.

کاغذ دیواری

کاغذ های دیواری نسبت به طرح و الگو، جنس کاغذ و کیفیت آن به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به آن می پردازیم:

یکی از بهترین جنس کاغذ دیواری ها از جنس وینیل است و جزو مقاوم ترین نوع کاغذ به شمار می رود. این کاغذ برای فضاهایی که رطوبت زیادی دارد عایق مناسبی است و نصب و شست و شوی آن آسان است. این کاغذ به راحتی پاره نمی شود و تا 5 سال هم دوام و ماندگاری دارد.

کاغذ دیواری های نانو یکی از جنس های با کیفیت در بازار است که در برابر نور، گرما و رطوبت مقاوم است. برخی از کاغذهای دیواری نانو قابلیت مقاومت در برابر رطوبت و آب را دارا هستند و در نقاطی که ممکن است با رطوبت و آب در تماس باشند (مانند حمام یا آشپزخانه) استفاده شوند.

کاغذ دیواری طرح چوب کاغذی است که ظاهر و طرح آن شباهت زیادی به چوب دارد. این نوع کاغذ دیواری معمولاً با استفاده از تکنیک‌های چاپی و رنگی درست می‌شود و ظاهری واقعی و طبیعی از چوب را نشان می دهد.

این نوع از کاغذها ،متریال بسیار نازکی دارد که قابل شستشو نیست. برای نصب آن ها از چسب مخصوصی استفاده می کنند و ماندگاری آن یک تا دو سال است. یکی از معایب این نوع کاغذها این است که به راحتی پاره می شود و تنها مزیت آن مناسب بودن قیمت آن است.

این کاغذهای مخملی از ترکیب تکه ای مخمل پلاستیکی یا پارچه های مخملی تشکیل شده است که قابلیت شستشو ندارند. از دیگر ویژگی های کاغذ مخملی این است که قیمت بالایی دارند و دلیل آن هم بافت زیبایی ست که در طراحی آن به کار رفته است. سبک این کاغذها کلاسیک است و بیشتر در رنگ های تیره تولید می شود. اگر خانه شما به سبک کلاسیک دیزاین شده باشد این کاغذ به دلیل داشتن بافت هایی از پارچه می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

کاغذهای سه بعدی همانطور که از نامش پیداست طرح های برجسته ای دارند و به دلیل متفاوت بودن طرح های آن طرفداران زیادی پیدا کرده است.این کاغذها برای نصب به نصابان حرفه ای نیاز دارند.حتی می توانید از المان هایی همچون سنگ دکوراتیو، تکه سنگ، آجر یا چوب استفاده کنید و ظاهر طبیعی تری به آن بدهید.این کاغذ هم قابل شستشو می باشد.

کاغذهای الیاف طبیعی قیمت بالا و تولید بسیار کمی دارد. این کاغذها از الیاف های برگ و چوب تشکیل شده است که زیبایی آن را چندین برابر می کند.قابل شستشو هستند و با طبیعت سازگاری دارند.

کاغذ دیواری طلایی

اولین و مهم ترین نکته ای که باید هنگام انتخاب و سفارش کاغذ دیواری به آن توجه کنیم، هماهنگی سبک کاغذ دیواری با دکوراسیون خانه می باشد. امروزه با توجه به تنوع طرح و رنگی که در کاغذ دیواری ها وجود دارد ممکن است در انتخاب آن دچار مشکل شوید اما به این نکته توجه کنید که کاغذهای دیواری را می توانید به مدل های مختلفی روی دیوار نصب کنید. ممکن است تمام دیوارها را با یک مدل کاغذ دیواری بپوشانید یا قسمتی از دیوار را طبق سلیقه خود و در دو نوع مختلف کاغذ دیواری کنید.

اگر شما هم پیش از خرید کاغذ دیواری این سوال برایتان پیش آمده که چه رنگ کاغذ دیواری خانه شما را بزرگ تر نشان می دهد؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسید.

نور یکی از مهم ترین عواملی است که در هنگام خرید کاغذ دیواری باید به آن توجه کنید. اگر اتاق شما در معرض تابش نور خورشید است باید کاغذ دیواری مات با رنگ روشن انتخاب شما باشد.

برای خانه هایی که به میزان کافی از نور طبیعی برخوردار نیستند لازم است که کاغذی انتخاب کنند که فضا را روشن تر، دلباز تر و بزرگ تر نشان دهد. سعی کنید از کاغذ دیواری ساده با رنگ های روشن استفاده کنید چون کاغذ های تیره خانه شما را به فضایی تبدیل می کنند که در آن احساس خستگی و دلسردی در شما به وجود می آید.

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که ارتفاع سقف را برای خرید کاغذ دیواری نادیده گرفته باشید؟ در حالی که این امر اهمیت زیادی در فضا ایجاد می کند. اگر سقف کوتاهی داشته باشید استفاده از رنگ های روشن با طرح خلوت یا پس زمینه تیره با طرح شاد و برجسته محیط شما را بزرگ تر نشان می دهد.کاغذ دیواری های راه راه و عمودی سقف شما را بلندتر نشان می دهد و کاغذهای با طرح افقی طول دیوارهای شما را کشیده تر و فضای شما را بزرگ تر نشان می دهد.

در بیشتر مواقع هم دیوارها با کاغذ پوشانده می شود و سقف بدون دیزاین خاصی رها می شود.با انتخاب یک طرح برجسته برای سقف محیطی متفاوت را در خانه خود به وجود آورید.

یکی از نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری رنگ آن است. کاغذهای دیواری با رنگ شاد معمولا طرفداران بیشتری دارد و در بعضی مواقع در اتاق های مختلف از کاغذهای مختلفی هم استفاده می شود.

بانوان طیف های روشن و شاد مانند صورتی، آبی و نارنجی را می پسندند و مردان طرفدار رنگ های قرمز، قهوه ای تیره و کرمی هستند.

انتخاب رنگ کاغذ دیواری باید با سبک دکوراسیون خانه هماهنگ باشد به طور مثال:

سبک مینیمال: رنگ های کرم و شیری مناسب سبک مینیمال هستند و می تواند بهترین انتخاب باشد.

سبک کلاسیک: معمولا رنگ های تیره همراه با طرح و نقش های برجسته در سبک کلاسیک دیده می شود.

سبک مدرن: برای سبک مدرن هم رنگ های خنثی، رنگ های روشن با طرح های هندسی و راه راه بهترین گزینه است.

امروزه کاغذ دیواری ها از طرح های گوناگون و متنوعی ایجاد شده است که افراد می توانند بر حسب سلیقه و نظر خود این طرح ها را انتخاب و خریداری کنند.طرح های مانند گل و گیاه، شکل های هندسی ،همچنین طرح های جدیدی مانند قطرات آب، نقشه قسمتی از کره زمین و طرح های سه بعدی عرضه و روانه بازار شده است.

انتخاب طرح کاغذ دیواری بستگی به نحوه چیدمان و نوع دکوراسیون پذیرایی شما دارد. بهتر است برای محیط های شلوغ از طرح های ساده و برای فضاهای ساده و استایل های مدرن از طرح های شلوغ و گلدار استفاده کنید.

برای مکان های رسمی و اداری از کاغذ دیواری ساده یا کاغذهایی که با طرح های بزرگ تزیین شده است استفاده کنید و محیط های سرگرم کننده را با کاغذهایی که رنگ آن روشن و نقوش کوچک و منظمی دارند بپوشانید.

اگر متراژ خانه شما کوچک است باید کاغذی انتخاب کنید که ساده، کم نقش و نگار با رنگ های روشن باشد تا با ایجاد خطای دید، باعث بزرگ تر دیده شدن خانه شود.

از نکاتی که کمتر کسی به آن توجه می کند هماهنگ بودن رنگ کفپوش با کاغذ دیواری است که این هماهنگی علاوه بر زیبایی باعث می شود محیط شما بزرگ تر و دیوار پذیرایی شما بلندتر دیده شود.

کاغذ دیواری برگ درختکاغذ دیواری طرح گل ریزکاغذ دیواری قهوه ایکاغذ دیواریکاغذ دیواری شاخه های درختکاغذ دیواری سورمه ایکاغذ دیواری طرح گل رزکاغذ دیواری به رنگ آبیکاغذ دیواری مخملیکاغذ دیواریکاغذ دیواری گل ریزکاغذ دیواری طرح گل

در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک به این نکته توجه کنید که اتاق خواب برای چه کسی است.انتخاب کاغذ برای اتاق پسر با اتاق خواب دختر متفاوت است و باید طرح و رنگی انتخاب شود که متناسب با سن و جنسیت فرزندتان انتخاب شود.

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است به دلیل اینکه ما بیشتر وقت خود را برای استراحت در آنجا می گذرانیم و لازم است رنگی را انتخاب کنیم که آرامش روحی و روانی ما را به همراه داشته باشد.

1-اگر از رنگ های گرم مثل قرمز، زرد، پرتقالی و ... استفاده کنید هیجان بیشتری به شما منتقل می شود.

2-اگر فضای اتاق شما کوچک است از کاغذهایی به رنگ سبز، آبی یا بنفش استفاده کنید تا فضای اتاق خوابتان بزرگ تر به نظر برسد.

3-نوع کاغذ دیواری مورد استفاده در اتاق خواب کودک، اتاق نشیمن و راهرو ها را از نوع قابل شستشو سفارش دهید به دلیل اینکه سریع تر از باقی قسمت های خانه کثیف می شود.

4-کاغذ دیواری اتاق خواب باید از میان رنگ های روشن و ملایم انتخاب شود تا آرامش و راحتی را در فضا به وجود آورد.

کاغذ دیواری سفید آبی

مهم ترین نکته ای که باید در انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون به آن توجه کنید طرح و رنگ کاغذ دیواری می باشد.به دلیل اینکه تلویزیون نقطه کانونی خانه به شمار می رود باید کاغذ دیواری به گونه ای انتخاب شود که در هنگام تماشای تلویزیون توجه شما به آن معطوف نشود و چشم شما را از صفحه تلویزیون منحرف نکند.

کاغذ دیواری پشت تی وی وال

1-بهتر است کاغذ دیواری روی دیوارهای گچی نصب شود.این دیوارها با جذب رطوبت می توانند به دوام و پایداری کاغذ دیواری کمک کنند.

2-دیوارهایی که در یک سالن و یا در یک اتاق قرار دارند همه یک نوع کاغذ دیواری بر روی آن ها نصب شود.

3-به توصیه کارشناسان و برای بهتر شدن نتیجه کار، قبل از کاغذ کشی، روی دیوارها یک لایه کاغذ آستر قرار دهید تا عیوب کوچک دیوار را بپوشاند و آن را صاف کند.

4-اگر تصمیم دارید از دو طرح استفاده کنید، کاغذ دیواری که طرح شلوغ تری دارد را در میان دیواری که طرح خلوت تری دارد قرار دهید.

کاغذ دیواری

1-ابتدا با جاروبرقی گرد و غبار را از سطح کاغذ دیواری پاک کنید.

2-از دستمال خشک بدون پرز برای گردگیری استفاده کنید.

3-اگر لکه مداد یا پاستل روی کاغذ دیواری وجود دارد آن را با پاک کن یا کاردک پاک کنید، چند قطره مایع ظرفشویی را با مقداری آب ترکیب کنید و با اسفنج سطح کاغذ دیواری را تمیز کنید.

4-برای لکه چربی هم می توانید از ترکیب آب و صابون برای تمیزکردن آن استفاده کنید.

5-برای لکه غذا و مایعات هم از آب و جوش شیرین استفاده کنید و بلافاصله آن را خشک کنید.

کاغذ دیواری

نکته ای که باید در انتخاب کاغذ دیواری به آن توجه کنید قیمت آن است. قیمتی که در آلبوم فروشگاه های کاغذ دیواری مشاهده می کنید برای یک رول از کاغذ می باشد.طرح های کاغذ دیواری بر قیمت آن اثرگذار است و معمولا طرح های صاف و ساده قیمت کمتری نسبت به کاغذهای دارای شکل دارند.

کاغذ دیواری طرح طبیعت

به طور کلی، انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب که سال های زیادی برای شما با دوام و مقاوم باشد، کاری نیست که بدون توجه به اصول طراحی بتوانید آن را به خوبی انجام دهید.اما با اندکی تحقیق و مشورت با طراحان و متخصصان بهترین کاغذ دیواری را برای خود سفارش دهید. البته این موضوع که نظافت کاغذهای دیواری را در لیست کارهای مهم خانه قرار دهید را فراموش نکنید.

با مطالعه این مقاله می توانید با آگاهی بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

سوالات متداول

خانه ای که دکوراسیون آن به سبک مینیمال طراحی شده از چه رنگی برای کاغذ دیواری می تواند استفاده کند؟

رنگ های کرم و شیری مناسب سبک مینیمال هستند و می تواند بهترین انتخاب باشد.

آیا متراژ خانه در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری اهمیت دارد؟

بله یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب رنگ کاغذ دیواری، متراژ محیط شما می باشد.در صورتی که متراژ خانه شما کوچک باشد باید از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید.