انواع مدل ها و طراحی تی وی وال و تی وی ست
11
شهریور

انواع مدل ها و طراحی تی وی وال و تی وی ست

اگر به دنبال ایجاد تغییر دکوراسیون خانه ی تان هستید و می خواهید که فضای خانه از حالت یکنواختی خود خارج شود و جلوه ی زیبا و خاص پیدا کند بهترین و مناسب ترین راه برای ایجاد این تغییر، تغییر دادن دکوراسیون دیواری که در آن میز تلویزیون و تلویزیون قرار دارد می باشد. امروز تلویزیون ها از المان های مهم و اساسی خانه ها هستند که در دکوراسیون داخلی اهمیت ویژه ای دارند. یکی از نقاطی که ساعت ها توجه شما را به خود معطوف می کند دیوار اطراف تلویزیون یا همان تی وی وال ها می باشد.

این تغییر دکوراسیون در مقایسه با سایر روش ها هم از نظر اقتصادی به صرفه بوده و هم چنین راحت و بدون دردسر می باشد. اغلب افراد بر این باور هستند که جایی که تلویزیون در آن نقطه قرار دارد به عنوان نقطه ی کانونی منزل محسوب می شود که دلیل آن هم این است که در مدت زمان زیادی نگاه افراد به آن قسمت خانه می باشد، بنابراین توصیه می شود که برای طراحی تی وی وال از طراحی خاص و چشم نوازی بهره بگیرید تا دکوراسیون خانه تغییر کند و جلوه ی خاصی پیدا کند.

اگر قصد سفارش تی وی وال دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا از بهترین و جدیدترین ایده ها الگو بگیرید و زیباترین تی وی وال ها را با بهترین متریال انتخاب کنید.

 

تی وی وال در اتاق خواب

تی وی وال در زبان انگلیسی به معنای دیوار پشت تلویزیون می باشد. به بیانی دیگر تی وی وال یا تی وی ست دیواری است که تلویزیون روی آن نصب می شود. طراحی تی وی وال و تی وی ست یا دیوار قرارگیری تلویزیون قسمت مهمی از طراحی داخلی خانه ها به شمار می رود.

تی وی وال ها محدود به فضای نشیمن خانه ها نیستند و می توانید در اتاق خواب، اتاق مستر و سایر فضاهایی که به تلویزیون نیاز دارد طراحی و نصب کنید.

تی وی وال مدرن

تی وی وال ها در سبک ها و مدل های متفاوتی ساخته و تولید می شوند. اما مهم ترین و پرطرفدارترین مدل های آن را به اختصار توضیح داده ایم پس با ما همراه باشید.

تی وی وال ساده یا همان تی وی وال فومی یکی از ارزان ترین و ساده ترین تی وی وال ها به شمار می رود. اگر به دنبال طرحی زیبا ،راحت و سریع هستید دیوارپوش فومی را به شما پیشنهاد می کنیم. این فوم ها وزن سبکی دارند و چسب دار هستند و به راحتی بر روی هر دیوار صافی قرار می گیرند.

تی وی وال ساده

یکی از تی وی وال های محبوب و در عین حال ساده، تی وی وال به سبک مدرن است.این تی وی وال ها برای خانه های کوچک بسیار مناسب است و سبک خانه شما را به مدل های جدید و مدرن نزدیک می کند.

جذابیت و زیبایی تی وی وال مدرن به قدری است که شاید تا سال ها بعد نیازی به تغییر دکوراسیون نداشته باشید.

تی وی وال مدرن

اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید از تی وی وال طرح کلاسیک استفاده کنید. معمولا در تی وی وال های سبک کلاسیک از متریال سنگ، گچ، آجر و آینه بیشتر استفاده می شود. این تی وی وال ها دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند که از عناصر قدیمی و طرح های کلاسیک الهام گرفته شده است.

تی وی وال کلاسیک

تی وی وال نئوکلاسیک یکی دیگر از تی وی وال های جدید است که تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک می باشد. در تی وی وال های نئوکلاسیک ریزه کاری های کمتری نسبت به سبک کلاسیک وجود دارد.

تی وی وال نئوکلاسیک

کناف ها از متریال پر کاربرد در طراحی و تزیین دکوراسیون خانه ها به حساب می آیند. کناف نوعی گچ فشرده است که با همه سلیقه ها و سبک های دکوراسیون همخوانی دارد.در واقع کناف نوعی سازه چوبی با دیوار کاذب است که برای تی وی وال ها مناسب است.

اگر به دنبال این هستید که با هزینه ای کم در دکوراسیون خانه تغییر چشمگیری ایجاد کنید پیشنهاد ما به شما این است که از ورق های کناف استفاده نمایید. به بیانی دیگر کناف ها در واقع روکش کاغذی و به نوعی پنل گچی می باشند که برای قسمت های خاص خانه استفاده می شود همچنین از آن ها به عنوان سقف و دیوارهای کاذب استفاده می شود به عنوان مثال اگر کناف تی وی وال همراه با نور پردازی باشد می تواند به لوکس شدن دکوراسیون خانه تان کمک زیادی کند.

تی وی وال زیبا

از سنگ های آنتیک هم می توانید در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده کنید. تی وی وال یکی از فضاهای دکوراسیون داخلی است که می توانید از این سنگ ها برای دیزاین آن استفاده کنید. همچنین سنگ های آنتیک در مدل های متفاوتی در بازار وجود دارند که مدل سه بعدی آن بسیار زیبا و پر طرفدار است. البته برخی این سنگ ها را با نام سنگ های دکوراتیو می شناسند.

تی وی وال سنگ آنتیک

طراحی تی وی وال با ام دی اف یکی دیگر از انواع تی وی وال ها به شمار می روند که بسیار زیبا و مقاوم هستند.

طراحی تی وال با ام دی اف مزیت های زیادی مانند عایق بودن در برابر صدا و مشخص نبودن آلودگی و گرد و غبار را دارد. معمولا طرح هایی که زرق و برق زیادی دارند بعد از مدتی خسته کننده می شوند اما تی وی وال با متریال ام دی اف بسیار زیبا و کاربردی می باشد.

تی وی وال ام دی اف

ترمووال یک نوع متریال چوبی است که از چوب با فشار و حرارت بالا ساخته می شود. این متریال به عنوان دیوارپوش و تزیینات داخلی استفاده می شود. ترمووال در برابر آب مقاوم است، در برابر حشرات و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد و استحکام زیادی دارد. این متریال جایگزین بسیار مناسبی برای چوب های سنتی در صنعت ساختمان محسوب می شود و کاربرد زیادی دارد.

این محصول چوبی زیبا انواع مختلفی دارد و در ابعاد و رنگ های مختلفی در بازار تولید می شود بنابراین می توانید براساس نیاز و سلایق مختلفی آن را تهیه و به کار ببرید.

تی وی وال با ترمووال

ماربل شیت ماده ای ترکیبی از پودر سنگ و پی وی سی است که به سنگ های مرمر و گرانیت شباهت زیادی دارد.به دلیل اینکه این متریال از پودر سنگ ساخته شده است وزن سبکی دارد و برای نصب و اجرای آن به مصالح دیگر نیازی ندارید.طرح ماربل شیت تی وی وال ظاهری شیک و لوکس به خانه شما می بخشد و با سبک های داخلی دیگر سازگار است.

تی وی وال با ماربل شیت

در طراحی تی وی وال می توانید از کاغذ دیواری نیز استفاده کنید تا فضای تلویزیون را به شکلی زیبا تزیین کنید.کاغذ دیواری ها در طرح های گل و با طرح های خلاقانه در بازار تولید می شود که می توانید برای زیباسازی تی وی وال از آن استفاده کنید.

طراحی تی وی وال با کاغذ دیواری ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای دیزاین می باشد. توصیه می شود که برای نصب کاغذ دیواری از افراد ماهر استفاده کنید تا زیبایی آن بیشتر شود. البته درست است که کاغذ دیواری مانند گذشته در منازل استفاده نمی شود اما با این حال برخی افراد طرفدار آن هستند.

یکی از خاص ترین و شیک ترین تی وی وال ها، تی وی وال سنگی می باشد. این تی وی وال های لاکچری از سنگ های تزیینی مانند مرمر ساخته می شود. وجود رگه های مختلف روی سنگ ها باعث می شود تا زیبایی آن منحصر به فرد باشد و طرفداران زیادی پیدا کند.

تی وی وال سنگی

تی وی وال های آجری یکی از مدل های جدید تی وی وال به شمار می روند. در این مدل، از آجر یا سنگ در پشت تلویزیون استفاده می شود و ظاهری کلاسیک دارد. استفاده از آجر دکوراتیو یا نسوز در تی وی وال فضایی مدرن و کلاسیک را برای شما به ارمغان می آورد.

تی وی وال آجری

با تی وی وال چوبی می توانید علاوه بر جذابیت محیط حس طبیعت و گرمای آن را به محیط القا کنید. کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی مخصوصا تی وی وال ها رشد چشمگیری داشته است و بسیاری از افراد چوب را به عنوان بهترین متریال برای تغییر دکوراسیون در نظر می گیرند.

تی وی وال چوبی زیبا

از مهم ترین مواردی که باید هنگام سفارش تی وی ست به آن دقت و توجه کنید رنگ آن می باشد. هنگام انتخاب رنگ تی وی ست باید دقت کنید که رنگ مورد نظر شما با رنگ غالب دکوراسیون خانه متناسب باشد، بهتر است که رنگ تی وی ست با سایر لوازم خانه به خصوص مبلمان، هارمونی داشته باشد، هم چنین اگر کابینت های آشپزخانه با تی وی ست در یک خط قرار دارند حتما رنگ مناسب با کابینت ها را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که انتخاب رنگ تی وی ست را با دقت و حوصله انجام دهید تا فضای خانه ی شما زیبا و چشم نواز شود.

رنگ به عنوان یکی از مهم ترین عناصر در طراحی تی وی وال تاثیر بسیار زیادی بر فضاهای مختلف دارد.

رنگ های روشن مانند رنگ سفید، طوسی، کرمی و بژ فضا را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهد و نور را بازتاب می دهد. به علاوه رنگ های پاستیلی برای اتاق نشیمن و اتاق تلویزیون نیز مناسب است.

رنگ های سرد نیز مانند مشکی ،آبی تیره و سبز به فضا حالت گرما و راحتی می بخشد و به تعادل فضا کمک می کند. در کل رنگ آبی احساس آرامش و صلح را برای شما تقویت می کند، رنگ قرمز انرژی و شور و شوق را در دل شما تقویت می کند.

انتخاب رنگ مناسب براساس محیط و تاثیرات روانی ویژه ای که می خواهید به فضا بدهید بسیار حائز اهمیت است.

تی وی وال در اتاق نشیمن

طراحی تی وی وال با نور پردازی خاص

توصیه می شود برای اینکه فضای خانه جلوه ای خاص و زیبا پیدا کند، ابعاد تی وی ست را بزرگ تر از تلویزیون سفارش دهید چون که اگر ابعاد تی وی ست کوچک تر از ابعاد تلویزیون باشد زیبایی چندانی به دکوراسیون خانه نمی بخشد بنابراین بهتر است که سراغ تی وی ست های کوچک تر از تلویزیون نروید. نکته ای که در این میان وجود دارد این است که اگر با کمبود فضا در خانه رو به رو هستید و نمی خواهید تی وی ست کوچک انتخاب کنید توصیه ی ما این است که از تی وی ست های دیواری استفاده نمایید.

تی وی وال به سبک مدرن

تی وی وال و طراحی با سنگ

در طراحی تی وی وال ها که یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی هستند باید با سبک های معماری مختلف هماهنگ شوند.

با توجه به سبک دکوراسیون داخلی خانه یا اتاق می توانید تی وی وال ها را در شکل ها و طرح های مختلف طراحی کنید.

در دکوراسیون مدرن، تی وی وال ها با طراحی ساده و مینیمال دیزاین می شوند.

استاندارهای سبک کلاسیک که شامل تعادل، توازن، نظم، قرینگی و تزییناتی که باشکوه و مجلل است را باید کنار خود داشته باشد.

در سبک نئوکلاسیک تی وی وال ها به شیوه ای کلاسیک با طراحی های مدرن انجام می گیرد.در دکوراسیون نئوکلاسیک تی وی وال ها با استفاده از چوب های مرغوب و با کیفیت، رنگ های زیبا و متنوع و تزییناتی با جزییاتی دقیق و کم طراحی می شوند.

در سبک روستیک، تی وی وال ها ممکن است از چوب و سنگ های طبیعی باشد تا با فضای سنتی هماهنگی داشته باشد.

در طراحی و ساخت تی وی وال ابتدا ابعاد دقیق مکان مورد نظر برای نصب تلویزیون را اندازه گیری کنید سپس به طراحی و ساخت تی وی وال بپردازید.

تی وی وال به سبک روستیک

برای ایجاد یک تی وی وال جذاب می توانید از قاب های دیواری استفاده کنید تا تلویزیون را در آن قرار دهید.

در طراحی تی وی وال مکان یابی تلویزیون بسیار مهم است. این مکان باید با فضای دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. ایجاد دید خوب در پذیرایی، در نظر گرفتن ارتفاع مناسب برای تلویزیون و ... بسیار اهمیت دارد.

برای طراحی پشت تلویزیون هم بهتر است که از قابلیت های مختلفی استفاده کنید.این قابلیت ها شامل مکان های مخفی برای کابل ها، کنسول های و دستگاه های صوتی و تجهیزات دیگر می باشد.

همچنین ایجاد فضایی مخصوص برای نگهداری از دستگاه های جانبی مانند دستگاه دی وی دی، کنسول بازی و...بسیار مهم است و فضایی مرتب و تمیز را ایجاد می کند.

طراحی تی وی وال

تی وی وال با بک گراند کاغذ دیواری

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عامل در طراحی تی وی وال، نورپردازی است. نورپردازی مناسب می تواند جلوه و زیبایی تی وی وال را دوچندان کند و محیط شما را به شکلی مطلوب زیباتر کند.

نکات مهمی در رابطه با نورپردازی تی وی وال ها در زیر آمده است که باهم می خوانیم:

در تی وی وال ها استفاده از نور مستقیم می تواند به تاکید بیشتر روی تلویزیون کمک کند. برای نورپردازی مناسب می توانید از چراغ های سقفی یا چراغ های دیواری برای زیبایی هرچه بهتر تلویزیون استفاده کنید.

نورپردازی پنهان در پشت تلویزیون یا در قسمت های مختلف تی وی وال می تواند جلوه بی نظیری در فضا ایجاد کند.

کاغذ دیواری با طراحی چوب

شلف ها و باکس ها در طراحی تی وی وال و زیباسازی آن به شما کمک می کند. این موضوع باعث می شود تا فضایی کارآمد و دلپذیر برای نگهداری از لوازم و وسایل مرتبط با تلویزیون خود داشته باشید. برای انتخاب این شلف ها می توانید از جنس ها، رنگ ها و مدل هایی استفاده کنید که با سبک دکوراسیون داخلی تی وی وال هماهنگی داشته باشد.

شلف و باکس در طراحی تی وی وال

استفاده از شومینه برقی که یک دستگاه الکتریکی است که با نور و گازهای دیجیتالی که به شکل شعله های مصنوعی است ساخته می شود. این شومینه ها بدون مصرف سوخت و دم آتشی بودن آن می تواند یک گزینه درست و مناسب برای زیبایی و گرمایش فضای شما قرار بگیرد.

این شومینه ها قابلیت تنظیم گرما و نور را دارد و مهم تر از همه این است که این شومینه ها نیازی به دودکش ندارد و بیشتر برای تزیین تی وی وال ها از آن استفاده می شود.

استفاده از گل های زیبا به تی وی وال نه تنها جلوه زیبایی را ایجاد می کند بلکه فضا را تازه و شاداب می کند. استفاده از اکسسوری های مناسب روی تی وی وال می تواند در جهت زیبایی به کار رود.

تی وی وال جدید

1-یکی از تفاوت های مهم تی وی وال و میز تلویزیون این است که میزها فضای زیادی را اشغال می کنند اما تی وی وال ها فضای کمتری نسبت به میز تلویزیون دارند.

2-یکی از تفاوت های تی وی وال ها قیمت کمتر آن ها نسبت به میز تلویزیون می باشد.

3-در خانه هایی که میز تلویزیون دارند سیم ها و کابل ها مشخص هستند اما در تی وی وال ها سیم ها پنهان می شوند و تاثیر زیادی در لوکس بودن منزل شما ایفا می کنند.

4-زمانی که میز های تلویزیون ساخته می شوند امکان تغییر در آن ها وجود ندارد و نمی توانید ارتفاع آن را تغییر دهید. اما تی وی وال ها این مشکل را ندارند و به راحتی می توانید ارتفاع تلویزیون را تنظیم کنید.

5- تی وی وال ها تنوع زیادی دارند و باعث می شود بتوانید آن ها را با هر دکوری ست کنید.

6-از لحاظ ظاهری ،تی وی وال ها طراحی منحصر به فردی دارند و زیبایی آن ها جلوه خانه را چندین برابر می کند.

تی وی وال با ام دی اف

تی وی وال به سبک مینیمال

طراحی تی وی وال با چوب

تی وی وال آجری زیبا

طراحی تی وی وال شیک

تی وی وال لاکچری

تی وی وال با نورپردازی

طراحی تی وی وال شیک

تی وی وال سفید طوسی

تی وی وال مدرن

تی وی وال ترمووال

تی وی وال مشکی

تی وی وال ام دی اف جدید

تی وی وال سفید

تی وی وال دو رنگ

تی وی وال ترمووال چوبی

 قیمت تی وی وال ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر آمده است:

متریال: تی وی وال ها در طرح ها و متریال متنوع ساخته می شود و هر کدام از این متریال قیمت های متفاوتی دارند. قیمت متریال طبیعی مانند چوب و سنگ از متریال مصنوعی مانند هایگلاس و ام دی اف بیشتر است.

ابعاد: ابعاد تی وی وال ها هرچه قدر بزرگ تر باشد از متریال و یراق آلات بیشتری استفاده می شود. در نتیجه قیمت آن بیشتر خواهد شد.

سبک: تی وی وال ها در سبک های مختلفی همچون کلاسیک، مدرن، مینیمال و ... طراحی و ساخته می شوند. طرح هایی که نیاز به حکاکی و ریزه کاری های بیشتری دارند قیمت بالاتری نیز دارند.

یراق آلات: لوازم جانبی و یراق آلات مصرفی مانند ریل، دستگیره و لولا در قیمت نهایی تی وی وال تاثیرگذار است.

نورپردازی: نورپردازی های مختلف در قیمت نهایی تی وی وال موثر است. نورپردازی مناسب در زیبایی و جذابیت تی وی وال بسیار اهمیت دارد.

تی وی وال با نورپردازی ویژه

  1. اولین و مهم ترین اصل در طراحی تی وی وال این است که به یاد داشته باشید تلویزیون باید در مکانی باشد که به اندازه کافی پریز برق داشته باشد.
  2. قبل از اینکه تی وی وال را نصب کنید مکانی را انتخاب کنید که نور خورشید روی آن تاثیر نداشته باشد تا زمانی که در حال دیدن تلویزیون هستید روی دید شما از تلویزیون تاثیر نگذارد.
  3. برای جلوگیری از فشار گردن بهتر است که تلویزیون را در مکانی هم سطح چشم قرار دهید.

تی وی وال جدید

در این مقاله به بررسی انواع تی وی وال و تی وی ست ها پرداختیم و گفتیم که تی وی ست ها برای بخشی از خانه که تلویزیون در آن قرار می گیرد طراحی می شود. طراحان تی وی وال با توجه به درخواست و سلیقه و سبک موردنظر انتخابی شما این طراحی را با توجه به دکوراسیون داخلی خانه انجام می دهند.

در سال های اخیر استفاده از میزهای تلویزیون کمتر شده و استفاده از تی وی وال رواج پیدا کرده است. تی وی وال ها ظاهر شیک تر و زیباتری دارند و نسبت به میزهای تلویزیون قیمت ارزان تری دارند. در انتخاب تی وی وال باید به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان دقت کافی داشته باشید.اگر بودجه کافی در اختیار ندارید ام دی اف و کاغذ دیواری گزینه بسیار مناسبی برای شما می باشد. اگر فضای کوچکی دارید برای بزرگ تر نشان دادن محیط از رنگ های روشن و طرح های ساده انتخاب کنید و در پایان اگر به دنبال ظاهر شیک و لوکسی هستید از سنگ های طبیعی یا پنل های شیشه ای استفاده کنید.

قبل از انتخاب نهایی ،پیشنهاد می کنیم نمونه کارهای ما را ببینید و از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیرید.

سوالات متداول

تی وی وال چیست؟

تی وی وال در زبان انگلیسی به معنای دیوار پشت تلویزیون می باشد. به بیانی دیگر تی وی وال یا تی وی ست دیواری است که تلویزیون روی آن نصب می شود. طراحی تی وی وال و تی وی ست یا دیوار قرارگیری تلویزیون قسمت مهمی از طراحی داخلی خانه ها به شمار می رود.

تی وی وال کناف چیست؟

کناف ها از متریال پر کاربرد در طراحی و تزیین دکوراسیون خانه ها به حساب می آیند. کناف نوعی گچ فشرده است که با همه سلیقه ها و سبک های دکوراسیون همخوانی دارد.در واقع کناف نوعی سازه چوبی با دیوار کاذب است که برای تی وی وال ها مناسب است.

مزایای ترمووال در تی وی وال چیست؟

ترمووال در برابر آب مقاوم است، در برابر حشرات و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد و استحکام زیادی دارد. این متریال جایگزین بسیار مناسبی برای چوب های سنتی در صنعت ساختمان محسوب می شود و کاربرد زیادی دارد.