بهترین نوع کابینت برای مناطق شمالی و مرطوب
19
اردیبهشت

بهترین نوع کابینت برای مناطق شمالی و مرطوب

زمانی که قصد سفارش و خرید کابینت دارید در کنار زیبایی و هماهنگی با دکوراسیون آشپزخانه خود باید به محل زندگی و شرایط آب و هوایی آن هم توجه کنید.بهترین جنس کابینت برای مناطق شمالی و مرطوب شامل ویژگی هایی است که ممکن است در سایر مناطق به آن نیازی نداشته باشید. افرادی که خانه هایشان در شمال و مناطق شرجی است باید کابینتی را انتخاب کنند که در مقابل رطوبت مقاوم باشد و به راحتی دچار پوسیدگی و خوردگی نشود.

اگر در این مناطق زندگی می کنید باید به مواد و متریال مصرفی کابینت ها توجه کنید و کابینتی را انتخاب کنید که به زودی هزینه ای بابت تعمیر یا تعویض آن نپردازید.

آیا می دانید چه جنس کابینتی برای ویلای شما مناسب است؟ و چه سبکی را می پسندید؟

با ما همراه باشید تا در خصوص بهترین نوع کابینت در مناطق شمالی و ویژگی های آن صحبت کنیم.

 

کابینت برای مناطق شمالی و مرطوب

از اصلی ترین و مهم ترین مواد و متریالی که در صنعت دکوراسیون و کابینت از آن استفاده می شود چوب و ام دی اف می باشد. اما این مواد در برابر رطوبت استقامت بالایی ندارند و لازم است برای جلوگیری از آسیب دیدن بافت چوب ، روکش با دوام و محکمی روی آن را بپوشاند.

می دانید که آب و هوای شمال مرطوب است و کابینت هایی که برای مناطق شمالی گزینه مناسبی می باشند باید ویژگی های خاصی داشته باشند که آن ها را از سایر کابینت ها متمایز می کند. اولین و مهمترین ویژگی این کابینت ها مقاومت بالا در برابر رطوبت می باشد.

بنابراین برای انتخاب کابینت باید به موارد زیر توجه کنید:

برای حفظ و نگهداری هر چه بهتر کابینت ها ، باید از رنگ ها و روکش های مقاوم که ضد آب هستند استفاده کنید.

اگر به کابینت های چوبی علاقه دارید می توانید از چوب های خاصی مانند چوب بلوط، راش یا ام دی اف که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند استفاده کنید.

در طراحی کابینت ها و آشپزخانه باید تهویه مناسب که هوای آزاد در آن جریان داشته باشد را فراهم کنید تا در حفظ کابینت ها به شما کمک کند.

انواع کابینت برای مناطق شمالی و مرطوب

برای انتخاب کابینت مناطق شمالی و مرطوب می توانید از کابینت های کلاسیک و کابینت های مدرن استفاده کنید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر انتخاب شما کابینت های کلاسیک است می توانید از چوب های باکیفیت که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند را انتخاب کنید.

کابینت های کلاسیک آشپزخانه شما را زیبا و خاص می کنند و با حال و هوای جنگل های شمال سازگاری دارند.البته به این نکته توجه کنید که با استفاده از رنگ پلی اورتان که کابینت چوبی شما را نسبت به رطوبت عایق و مقاوم می کند غافل نشوید تا از نفوذ رطوبت به بافت چوب جلوگیری کنید.

اگر دوست دارید حال و هوای مدرنی در خانه ایجاد کنید و از کابینت های مدرن استفاده کنید باید از روکش مناسب برای آن استفاده کنید.از کابینت های مدرن که دارای روکش های مختلفی مانند کابینت ام دی اف مات با روکش ملامینه که عایق خوبی در برابر رطوبت است استفاده کنید.

به طور کلی کابینت هایگلاس، کابینت پلی گلاس و کابینت لمی گلاس نیز که نوع دیگری از کابینت های مدرن محسوب می شوند برای مناطق شمالی مناسب هستند.

کابینت های ام دی اف مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و قیمت مناسب آن باعث می شود که در مناطق رطوبتی بیشترین استفاده را داشته باشد.بر همین اساس باید از روکش های مناسب و رنگ پلی اورتان برای جلوگیری از رطوبت در این کابینت ها استفاده کنید.

یکی از پرطرفدارترین روکش های موجود در بازار ممبران می باشد که روی ام دی اف وکیوم می شود.این روکش در مقابل آب و رطوبت مقاوم است و عمر مفید کابینت ها را افزایش می دهد.چسب کابینت ممبران باید کیفیت خوبی داشته باشد و از دستگاهی که پرس روکش به وسیله آن انجام می شود اطمینان حاصل کنید.

کابینت های پلی اورتان نیز برای شمال و مناطق رطوبتی مناسب است.مغزی کابینت های پلی اورتان از ام دی اف یا چوب تشکیل شده است و با رنگ پلی اورتان پوشش داده می شود.این رنگ مقاومت بالایی در برابر رطوبت، ضربه و سایش دارد و به راحتی دچار آسیب نمی شود.این کابینت ها در برابر انواع مختلف آب و هوایی دوام بالایی دارد و کیفیت خود را حفظ می کند.

کابینت های پی وی سی نیز برای مناطق مرطوب گزینه بسیار مناسبی می باشد.این کابینت ها از مغزی پی وی سی ساخته می شوند و با ورق اچ پی ال روکش می شوند.این کابینت ها تنوع رنگی بالایی دارد و مقاومت بیشتری در برابر انواع حشرات دارند.

کابینت های پی وی سی برای سرویس بهداشتی ، کابینت حمام و سینک ظرفشویی کاربرد زیادی دارد.

کابینت ضدآب برای حمام

کابینت های مدرن با روکش ملامینه کم هزینه ترین و اقتصادی ترین کابینت در مناطق رطوبتی شناخته می شود. روکش ملامینه از پر کاربرد ترین روکش در صنعت کابینت سازی به شمار می رود و در برابر رطوبت استحکام زیادی دارد.

روکش های پی وی سی نیز از دیگر روکش هایی ست که ضد آب است، قیمت زیادی ندارد و نیازی به رنگ پلی اورتان برای مقاومت بیشتر ندارد. این روکش ها برای مناطق شمالی گزینه مناسب تر و اقتصادی تری به شمار می رود.

کابینت نئوکلاسیک برای مناطق شمالی و مرطوب

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم بهترین نوع کابینت برای شمال کابینتی است که در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم باشد.اگر کابینت عایق رطوبتی نداشته باشد تغییرشکل می دهد و دیگر قابل استفاده نمی باشد.حال باید انتخاب کنید که چه سبک کابینتی برای ویلای شمال مناسب است؟

در صورتی که به اطلاعات بیشتری درمورد اینکه چه کابینتی مناسب آشپزخانه شماست نیاز دارید می توانید به مقاله آن در سایت دکوپازل سر بزنید.