چه کابینتی برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ مناسب است؟
27
فروردین

چه کابینتی برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ مناسب است؟

در دنیای امروز آشپزخانه ها مهم ترین بخش خانه محسوب می شوند و به طبع انتخاب کابینت آشپزخانه هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.بنابراین اگر به فکر تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود هستید اهمیت انتخاب طرح مناسب و استفاده بهینه و درست از فضا دو چندان می شود.

امروزه نیز با توجه به کوچک شدن خانه ها یکی از مهم ترین چالش های بانوان، کمبود جا و عدم انتخاب درست برای کابینت آشپزخانه می باشد.در این حالت، انتخاب مدل کابینت برای آشپزخانه های کوچک اهمیت بسزایی دارد.

آیا از آشپزخانه کوچک خود خسته شده اید؟آیا به فکر تغییر آشپزخانه خود هستید؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات دست پیدا کنید.

کابینت سفید برای آشپزخانه های کوچک

یکی از مهم ترین اصولی که در طراحی کابینت آشپزخانه باید به آن توجه کنیم انتخاب بهترین چینش برای کابینت است.چیدمان کابینت باید متناسب با متراژ آشپزخانه و دکوراسیون داخلی منزل باشد.

برای استفاده مناسب از فضا مخصوصا آشپزخانه های کوچک ، باید کابینت آشپزخانه به صورتی انتخاب شود که از حداقل ترین فضاها نیز بیشترین استفاده را ببرید.شما می توانید با استفاده از اکسسوری ها و طراحی های خاصی که در دکوراسیون انجام می گیرد کاری کنید تا هیچ فضایی بدون کاربری صحیح نباشد و از کل فضا به درستی استفاده شود.

اگر علاقمند به مطالعه اکسسوری های آشپزخانه هستید به این مقاله در سایت مراجعه کنید.

کابینت برای آشپزخانه های پنجره دار

اگر آشپزخانه های کوچک به صورت اصولی طراحی شوند می توانید از تمام قسمت های آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.دو اصل مهم که باید در آشپزخانه های کوچک رعایت کنید به شرح زیر است:

1-استفاده بهینه از فضای آشپزخانه

2-استفاده درست از نورپردازی ها و انتخاب رنگ مناسب برای کابینت

کابینت برای آشپزخانه های نورگیر

یکی از بهترین مدل های کابینت برای خانه هایی که آشپزخانه کوچکی دارند انتخاب کابینت مدرن یا کابینت نئوکلاسیک است زیرا هر چه طرح کابینت شما ساده تر باشد فضای آشپزخانه بزرگ تر به نظر می رسد.برای کابینت های مدرن از متریال ام دی اف یا هایگلاس استفاده می کنند و برای ساخت کابینت های نئوکلاسیک از متریال ام دی اف خام با پلی اورتان یا پولیشی یا ممبران استفاده می شود.

برای استفاده بهینه از فضا می توانید طراحی کابینت های دیواری را تا سقف ادامه دهید یا کشو های کابینت را به صورت ریلی یا تاشو طراحی کنید تا بتوانید از کل فضای کابینت ها استفاده لازم را ببرید.

طرح کابینت سفید قهوه ای برای آشپزخانه های کوچک

از نظر طراحان یکی از بهترین و مناسب ترین متریال برای آشپزخانه های کوچک کابینت هایگلاس می باشد.این کابینت های زیبا به دلیل ظاهر شفاف و براقی که دارند نور را در محیط آشپزخانه منعکس می کنند.امروزه نیز کابینت های هایگلاس در طرح ها و مدل های متنوعی تولید می شود و دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است.

از دیرباز کابینت های ام دی اف طرفداران خاص خود را داشته است و تقریبا در خانه های بسیاری کابینت ام دی اف اجرا شده است.کابینت های ام دی اف در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شود و به دلیل سبک مدرنی که دارد برای آشپزخانه های کوچک مناسب است.

کابینت برای آشپزخانه های مستطیلی

کابینت های مگنتی یا همان کابینت های دستگیره مخفی یکی از انواع کابینت آشپزخانه مدرن محسوب می شود و گزینه مناسبی برای بزرگ جلوه دادن آشپزخانه های کوچک به حساب می آید.به دلیل اینکه این کابینت ها دستگیره ندارند و سطح کابینت بدون یراق آلات می باشد مناسب فضاهای کوچک می باشد.

برای آشپزخانه هایی که فاقد نور و پنجره هستند استفاده از کابینت های روشن و براق مانند هایگلاس مناسب می باشد.

نور پردازی و انتخاب رنگ مناسب برای کابینت هایگلاس نیز می تواند فضای شما را بزرگ تر نشان دهد.استفاده از رنگ سفید برای کابینت ها می تواند به بزرگ تر دیده شدن فضا کمک کند.

سطوح براق به دلیل بازتاب نوری که دارند فضا را ازآن چیزی که هست بزرگ تر نشان می دهند.

مدل کابینت برای آشپزخانه های کوچک

برای انتخاب کابینت مناسب آشپزخانه های بزرگ گزینه های بیشتری برای انتخاب وجود دارد و می توانید به راحتی از انواع سبک های مختلف، طرح ها و رنگ های کابینت استفاده کنید. برای این آشپزخانه ها کابینت سبک کلاسیک بسیار چشم نواز است و می تواند فضای شما را باشکوه تر نمایش دهد.استفاده از دو رنگ برای کابینت در صورتی که مکمل یکدیگر باشند نیز به زیبایی آشپزخانه شما می افزاید.

کابینت برای آشپزخانه های بزرگ و دلباز

در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه باید نکات زیادی را در نظر بگیرید که در ادامه می خوانید:

  1. در آشپزخانه های کوچک و کم نور بهتر است نورپردازی مناسبی را اجرا کنید تا به وسیله آن آشپزخانه شما بزرگ تر نشان داده شود.
  2. وجود تناسب و هماهنگی بین کابینت ها و سایر وسایل آشپزخانه به بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه شما کمک می کند.
  3. کابینت های درب شیشه ای می تواند باعث بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه شود و بسته بودن فضای کوچک شما را کاهش دهد.
  4. کابینت های کلاسیک و چوبی باعث کوچک تر نشان دادن محیط آشپزخانه می شود.
  5.  استفاده از نور زرد و سفید برای آشپزخانه های کوچک مناسب است.
  6. از آینه یا کابینت های براق به ویژه در محیط های کوچکی که نورپردازی زیادی هم ندارند استفاده کنید.
  7. یکی از بهترین انواع مدل های کابینت برای آشپزخانه های کوچک کابینت های بدون دستگیره یا کابینت پلکانی می باشد. این کابینت ها فضای کوچک شما را بزرگ تر ،مفید تر و کاربردی تر نشان می دهد.
  8. استفاده از دستگیره های مخفی یا دستگیره های کوچک به بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه شما کمک می کند.
  9. از کابینت های حجمی یا جادار برای آشپزخانه های کوچک استفاده کنید.
  10. بهتر است برای آشپزخانه های کوچک از رنگ مشکی استفاده نکنید.

کابینت نئوکلاسیک برای آشپزخانه های کوچک

 با کوچک تر شدن خانه ها ما به کابینت هایی نیاز داریم که با فضای خانه و آشپزخانه ما هماهنگ باشد و به راحتی بتوانیم از آشپزخانه به صورت بهینه و کاربردی استفاده کنیم. از ویژگی های کابینت های مدرن سادگی و آراستگی آن می باشد و یکی از سبک های پیشنهادی برای آشپزخانه های کوچک و مینیمال می باشد.