کابینت آشپزخانه بدون دستگیره یا دستگیره دار؟ 4 نکته مهم در انتخاب کابینت های با دستگیره و بدون دستگیره
21
فروردین

کابینت آشپزخانه بدون دستگیره یا دستگیره دار؟ 4 نکته مهم در انتخاب کابینت های با دستگیره و بدون دستگیره

با تغییر تکنولوژی و استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ،کابینت ها از اهمیت بالاتری برخوردار شدند.این موضوع باعث ایجاد سبک های جدیدی در صنعت کابینت شد و تنوع بسیاری در آن به وجود آمد.امروزه با پیشرفت فناوری و صنعت خانواده ها ترجیح می دهند که از کابینت های بدون دستگیره و مدرن استفاده کنند اما بعضی افراد نیز همانند قبل از کابینت های دستگیره دار استفاده می کنند.زیبایی و سهولت استفاده از کابینت ها، از فاکتورهای مهمی هستند که با در نظر گرفتن آن ها می توانید بین کابینت بدون دستگیره و با دستگیره دست به انتخاب بزنید.اگر شما هم می خواهید به پاسخ این سوال برسید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کابینت سفید قهوه ای دستگیره دار

امروزه طراحی و استفاده از دستگیره های کابینت به عنوان یک عنصر تزیینی در آشپزخانه ها به شمار می رود.تنوع طرح و رنگ دستگیره های کابینت باعث شده است که برای هر دکوراسیون و هر سلیقه ای حداقل یک دستگیره مناسب وجود داشته باشد.

دستگیره ها می تواند با ظاهری مدرن و شیک تا دستگیره های ساده یا پر نقش و نگار طراحی شوند و از جنس های مختلفی همچون دستگیره های چوبی، فلزی، استیل ،برنز ،کریستال و پلاستیکی با رنگ های متنوع در بازار وجود داشته باشند. این تنوع رنگ و طرح در بازار به شما این امکان را می دهد که دستگیره ای متناسب با طراحی و استایل آشپزخانه تان انتخاب کنید.

کابینت های دستگیره دار بیشتر برای کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد دارد و در کابینت های مدرن کمتر از دستگیره ها استفاده می شود.

در مقابل کابینت های دستگیره دار ، کابینت های بدون دستگیره کاملا ساده هستند و از ویژگی های اصلی آن ها مدرن بودن و سادگی می باشد.بنابراین اگر به سبک مینیمال علاقه مندید و این سبک را برای آشپزخانه خود انتخاب کردید کابینت های بدون دستگیره انتخاب بهتر و مناسب تری برای شما خواهد بود.حذف تزییناتی مانند دستگیره ها باعث بزرگ تر دیدن شدن محیط آشپزخانه شما می شود.

کابینت مدرن بژ بدون دستگیره

دسترسی به کابینت ها در مدل های با دستگیره راحت تر است.این موضوع در مواقعی که دستتان کثیف است اهمیت خود را بیشتر از قبل نشان می دهد و باعث می شود کنترل بیشتری روی باز و بسته کردن درب کابینت ها داشته باشید.

از مهمترین و اساسی ترین کارهایی که افراد در آشپزخانه انجام می دهند شستشو و آشپزی کردن است. به همین خاطر ممکن است دست های شما چرب ، خیس یا کثیف باشد. بنابراین با خرید کابینت های دستگیره دار نیازی به شستشوی دست ها نیست و شما با کمک گرفتن از دستگیره ها برای باز و بسته کردن درب ها، از ایجاد لکه و کثیف شدن سطح کابینت ها جلوگیری می کنید. لازم است بعدا فقط دستگیره ها را تمیز کنید.

البته کابینت های بدون دستگیره ایمنی بیشتری را حین کار برای افراد منزل ایجاد می کنند. این موضوع مخصوصا در آشپزخانه های کوچک، احتمال برخورد با اجسام را بیشتر می کند.البته استفاده از دستگیره های بزرگ با لبه ای تیز نیز باعث گیر کردن لباس ها، زخمی شدن دست و ... می شود.کابینت های بدون دستگیره خطر بروز این حوادث را کاهش می دهند.

اگر به مطالعه و خواندن کابینت های بدون دستگیره علاقه مندید مقاله دستگیره مخفی کابینت را در سایت مطالعه کنید.

کابینت مدرن بدون دستگیره

اینکه تصمیم بگیریم که کابینت بدون دستگیره بهتر است یا با دستگیره لازم است مزایای هر مدل را بشناسیم و بعد از آن شرایط و نیازهایمان را بررسی کنیم تا بهترین مدل را برای آشپزخانه خود انتخاب کنیم.


دستگیره ها یک عنصر تزیینی برای آشپزخانه

باز و بسته کردن آسان درب کابینت ها

جلوگیری از ایجاد لکه و اثر انگشت

طراحی زیبا و متنوع برای هر سبک دکوراسیون


ظاهر ساده

بزرگ تر و دلبازتر نشان دادن محیط آشپزخانه

سهولت در کار مخصوصا در زمانی هایی که دستهایمان پر از وسیله است

ایمنی بیشتر

طراحی مینیمال

تمیز کردن راحت و سریع و نگهداری آسان تر

مدل کابینت مدرن سفید قهوه ای

1-خانه هایی که از سبک جدید و مدرن پیروی کرده اند و طراحی ساده و مینیمالی دارند بهتر است از کابینت های بدون دستگیره استفاده کنند.

2-در آشپزخانه هایی که فضای آن بلند و باریک است کابینت با دستگیره مخفی فضا را زیباتر و بزرگ تر نشان می دهد.

3-در مهد کودک ها یا جاهایی که کودک نوپا در آن است بهتر است از کابینت های بدون دستگیره استفاده کنید.

کابینت مدرن به رنگ مشکی

ما به شما توصیه می کنیم پیش از انتخاب کابینت به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه داشته باشید تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید:

  1. به دلیل کاربرد تجهیزاتی که در ساخت کابینت های بدون دستگیره به کار گرفته می شود، هزینه طراحی و ساخت این کابینت ها نسبتا بالا است.
  2. اگر انتخاب شما کابینت های بدون دستگیره و مگنتی می باشد به کیفیت آهن ربای به کار رفته در آن دقت بیشتری کنید.استفاده از مگنت های بی کیفیت مشکلات زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد.
  3. در انتخاب دستگیره کابینت ها به کیفیت مدل و رنگ مصرفی آن توجه بیشتری داشته باشید .انتخاب رنگ های تیره یا براق برای دستگیره ها مشکلات زیادی در تمیزکردن و لکه گیری ایجاد می کند.
  4. اگر انتخاب نهایی شما کابینت بدون دستگیره است درزها و شکاف دستگیره های مخفی را باید به صورت منظم گردگیری کنید. گرد و غبار و چربی های موجود در فضای آشپزخانه سبب پوسیدگی و از بین رفتن رنگ کابینت ها می شود.

کابینت ممبران سفید رنگ با صفحه کابینت قهوه ای

امروزه هم استفاده از کابینت های بدون دستگیره و هم با دستگیره طرفداران زیادی دارد بنابراین تعیین اینکه کدام بهتر است به سلیقه و سبک دکوراسیون آشپزخانه شما بستگی دارد.برخی از افراد علاقمندند که این دو را با هم ترکیب کرده و برای برخورد و آسیب کمتر کابینت های پایین را از کابینت های بدون دستگیره و کابینت های بالا را دستگیره دار استفاده می کنند.

گاهی نیز ممکن است به دلیل دکوراسیون مدرنی که در منزلتان دارید کابینت های بدون دستگیره را انتخاب کنید یا به دلیل سهولت و حفظ پاکیزگی کابینت ها ، کابینت های دستگیره دار را انتخاب کنید.حالا با توجه به اطلاعاتی که به شما دادیم شما به ما بگویید که کدام مدل را انتخاب می کنید؟

کابینت های با دستگیره یا بدون دستگیره؟

کابینت ممبران

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید با خرید و نصب کابینت های دستگیره دار، کنترل بیشتری برای باز و بسته کردن درب ها و دسترسی راحت تری برای برداشتن وسایل کابینت ها خواهید داشت. اما کابینت های بدون دستگیره با تامین امنیت و دلباز تر نشان دادن فضا گزینه مناسب تری برای آشپزخانه های کوچک به حساب می آیند.

اگر به دنبال آشپزخانه ای با ظاهر مدرن و بزرگ تری هستید کابینت های بدون دستگیره گزینه مناسب تری هستند اما اگر هزینه کمتر برای شما مهم است کابینت های دستگیره دار گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

سوالات متداول

کابینت های دستگیره دار برای چه آشپزخانه هایی مناسب است؟

کابینت های دستگیره دار بیشتر برای کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد دارد.

مزایای کابینت های بدون دستگیره چیست؟

ظاهر ساده بزرگ تر و دلبازتر نشان دادن محیط آشپزخانه سهولت در کار مخصوصا در زمانی هایی که دستهایمان پر از وسیله است ایمنی بیشتر طراحی مینیمال تمیز کردن راحت و سریع و نگهداری آسان تر