کابینت هایگلاس بهتر است یا فرامید؟
28
بهمن

کابینت هایگلاس بهتر است یا فرامید؟

اگر به سبک مدرن علاقه دارید و با توجه به دکوراسیون منزل به دنبال کابینت های مدرن می گردید احتمالا با این سوال روبرو شده اید که کابینت هایگلاس بهتر است یا فرامید؟

آشپزخانه های امروزی به کابینت برای جمع آوری وسایل و زیبایی آن در آشپزخانه احتیاج دارند و اهمیت انتخاب و خرید آن در زمانی معلوم می شود که قرار است سال های طولانی از آن استفاده کنید و به راحتی امکان تعویض آن را نداشته باشید.در این مقاله به تفاوت کابینت هایگلاس و فرامید و اینکه کدام یک از آن ها برای آشپزخانه شما مناسب است پرداخته ایم پس با ما همراه باشید...

پیش از آن که بخواهیم در مورد اینکه کدام کابینت ها بهتر است ، صحبت کنیم لازم است که در ابتدا با این کابینت ها ،ویژگی آن ها و مزایا و معایب هر کدام به تنهایی آشنا شویم.

کابینت فرامید سفید قهوه ای

کابینت های فرامید یکی از مدل های جدید و امروزی است که ممکن است شناخته نشده باشد و اطلاعات زیادی راجع به آن نداشته باشید.فرامید یک شرکت ایرانی ست که ورق های ام دی اف را با روکشی بسیار شبیه به روکش های کابینت ایتالیایی می سازد.

از ویژگی های مهم این کابینت ها ،برجستگی هایی ست که روی سطح آن قرار دارد و این باعث زیبایی و منحصر به فرد بودن کابینت ها می باشد.در واقع زبری و برآمدگی سطح کابینت فرامید بیشترین شباهت را به الیاف چوب طبیعی دارد و این ویژگی در کابینت های دیگر دیده نمی شود.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری درمورد کابینت های فرامید نیاز دارید میتوانید به مقاله آن در سایت سر بزنید.

کابینت فرامید سفید قهوه ای

کابینت فرامید یکی از برندهای معتبر در ایران است که محصولات با کیفیتی روانه بازار می کند با این حال این کابینت ها هم مانند دیگر کابینت ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آن پرداخته ایم:

1-تنوع در طرح و رنگ

کابینت های فرامید در طرح و رنگ های متفاوتی تولید می شوند و به راحتی با سلیقه و دکوراسیون خانه شما هماهنگ می شود.معمولا یکی از پرطرفدارترین طرح های آن، کابینت مات و به رنگ چوب می باشد.

2-مقاومت و دوام بالا

کابینت های فرامید برخلاف بعضی از کابینت ها که در برابر اجسام تیز مقاومت بالایی ندارند، در برابر ضربه ها و اجسام تیز بسیار مقاوم است و سطح مات و برجسته آن از خط وخش جلوگیری می کند.

3-ضد رطوبت و حرارت

ورقه های ام دی اف با روکش فرامید در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارند.

4-عدم لک پذیری

کابینت های فرامید به نظافت زیادی احتیاج ندارد و لک و اثر انگشت روی آن باقی نمی ماند.

کابینت مشکی قهوه ای

1-عدم انعکاس نور

کابینت های فرامید به دلیل سطح ماتی که دارند نور را به خوبی منعکس نمی کنند و ممکن است آشپزخانه را کوچک تر و تاریک تر نشان دهد.

2-عدم مقاومت در برابر حرارت بالا

کابینت های فرامید در برابر حرارت مقاومند اما در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت مستقیم ، ممکن است آسیب ببیند.

3-مات بودن آن

اصلی ترین ایراد کابینت های فرامید مات بودن آن می باشد.مات بودن این کابینت ها باعث عدم بازتاب نور می شود و برای آشپزخانه های کوچک مناسب نمی باشد.

شفاف نبودن کابینت های فرامید به خاطر طبیعی بودن و برجسته بودن روکش آن می باشد و برای آشپزخانه های بزرگ که نور زیادی دارند مناسب است.

4-هزینه بالا

با وجود اینکه این مدل در ایران تولید می شود و نسبت به سبک ایتالیایی آن قیمت مناسب تری دارد اما باز هم به دلیل مقاومت و کیفیت بالا و مناسب آن قیمت بالایی دارد.

5-هزینه تعمیر آن

در صورت خرابی یا تعمیر این کابینت ها باید هزینه زیادی بابت آن پرداخت کنید.

اگر به کابینت های سبک مدرن علاقه دارید می توانید کابینت های فرامید را سفارش دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

کابینت فرامید سفید طوسی

کابینت هایگلاس نیز مانند فرامید از ام دی اف خام تشکیل شده است و با روکش پلکسی گلس پوشانده شده است.این پوشش، در واقع نوعی پلاستیک فشرده است که در ظاهر شبیه شیشه یا آینه است و نور را منعکس می کند.

کابینت هایگلاس یک گزینه ایده آل برای آشپزخانه های کوچک و فاقد نور است و فضای شما را به طرز چشمگیری روشن و دلباز نشان می دهد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری درمورد کابینت های هایگلاس نیاز دارید میتوانید به مقاله آن در سایت سر بزنید.

کابینت هایگلاس هم مانند دیگر مصنوعات چوبی مزایا و معایبی دارد که شما را به خرید آن ترغیب یا منصرف می کند که در ادامه به آن پرداخته ایم:

1-منعکس کننده نور

کابینت های آشپزخانه هایگلاس با براقیت و نوری که دارند قسمتی از خانه را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهد.

2-زیبایی

روکش های براق کابینت هایگلاس، ظاهری مدرن و جذاب به آشپزخانه شما می بخشد.

3- تمیز شدن آسان

یکی از مهم ترین مزایای کابینت هایگلاس، تمیز کردن بسیار آسان آن می باشد.لکه های روی کابینت را با کمک یک پارچه مرطوب و نرم پاک کنید بدون اینکه به محلول های تمیز کننده احتیاج داشته باشید.

4-ضد آب

یکی دیگر از مزیت های کابینت هایگلاس ضدآب بودن آن است.به دلیل روکش های فلکسی گلاس این کابینت ها کمتر دچار پوسیدگی و تغییر شکل می شود.به همین دلیل ماندگاری و عمر بالایی دارد.

5-تنوع در طرح و رنگ

کابینت هایگلاس از تنوع رنگی بالا و تنوع طرح بالایی برخوردار است.از طرح های ساده تا طرح های پیچیده و از رنگ های ساده تا کمیاب را می توانید برحسب دکوراسیون خود انتخاب و خریداری کنید.

کابینت هایگلاس سفید

1-لک و اثر انگشت

به دلیل روکش شفاف و براقی که کابینت هایگلاس دارد اثر انگشت و لک را به راحتی نشان می دهد.حتی اگر درب کابینت هایگلاس را تیره انتخاب کنید این لک ها بیشتر به چشم می آیند.

2-تمیزکاری مکرر

تمیزکاری کابینت هایگلاس آسان است اما به دلیل لک پذیری ای که کابینت ها دارند نیاز به تمیزکاری روزانه دارند. برخی از افراد برای اینکه این اتفاق رخ ندهد تنها کابینت های بالایی را از کابینت هایگلاس استفاده می کنند.

3-تیزی لبه کابینت

کابینت هایگلاس گوشه های تیزی دارد که می تواند آسیب زننده باشد و امکان سنباده زنی در این کابینت ها وجود ندارد.

4-خش پذیری

تماس مداوم اجسام تیز با کابینت هایگلاس می تواند لایه بیرونی آن را خش دار کند و سطح آن را تغییر دهد.

کابینت هایگلاس سفید برای آشپزخانه های نورگیر

کابینت ترکیبی فرامید و هایگلاس یکی از انواع محبوب و پر کاربرد از انواع کابینت ها می باشد که ترکیبی زیبا و منحصر به فرد است.طراحان داخلی می توانند برای زیبا ساختن فضای آشپزخانه از ترکیب دو جنس فرامید و هایگلاس استفاده کنند و سبکی تلفیقی و زیبا برای شما ایجاد کنند.کابینت های براق فضا را بزرگ تر نشان می دهد و مات بودن کابینت های فرامید هم جلوه زیبایی برای شما به ارمغان می آورد.

کابینت فرامید برای آشپزخانه های پنجره دار

  1. اگر آشپزخانه ای دارید که نور کافی ندارد و فاقد پنجره است از کابینت هایگلاس رنگ سفید استفاده کنید.
  2. اگر قیمت کابینت برایتان مهم است بهتر است از کابینت هایگلاس استفاده کنید.
  3. اگر آشپزخانه کوچکی دارید از کابینت هایگلاس استفاده کنید.
  4. اگر کابینت های شما ممکن است در معرض خط و خش قرار بگیرد از کابینت فرامید استفاده کنید.
  5. اگر به تمیزکاری علاقه ندارید یا فرصت نمی کنید روزانه از کابینت ها مراقبت کنید و سطح آن را پاک کنید از کابینت های فرامید استفاده کنید.

کابینت سفید برای آشپزخانه های بزرگ

مسلما انتخاب کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین نکاتی است که در انتخاب دکوراسیون داخلی خانه با آن روبرو می شوید.کابینت های سبک مدرن طرفداران زیادی دارد و هر کدام از آن ها ویژگی ها خاص و منحصر به فردی دارند.

ما در این محتوا سعی کردیم راجع به کابینت فرامید و هایگلاس اطلاعاتی در اختیار خوانندگان عزیز بگذاریم تا با دید باز تری بتوانید آن را انتخاب کنید و در پایان بتوانید برای پرسش کابینت هایگلاس بهتر است یا فرامید پاسخ مناسبی را پیدا کنید.

سوالات متداول

مشخصات کابینت هایگلاس چیست؟

کابینت هایگلاس نیز مانند فرامید از ام دی اف خام تشکیل شده است و با روکش پلکسی گلس پوشانده شده است.این پوشش، در واقع نوعی پلاستیک فشرده است که در ظاهر شبیه شیشه یا آینه است و نور را منعکس می کند.

از ویژگی های کابینت فرامید چیست؟

از ویژگی های کابینت فرامید،برجستگی هایی ست که روی سطح آن قرار دارد و این باعث زیبایی و منحصر به فرد بودن کابینت ها می باشد.در واقع زبری و برآمدگی سطح کابینت فرامید بیشترین شباهت را به الیاف چوب طبیعی دارد و این ویژگی در کابینت های دیگر دیده نمی شود.