انواع کابینت جزیره و جدیدترین مدل های جزیره آشپزخانه
23
دی

انواع کابینت جزیره و جدیدترین مدل های جزیره آشپزخانه

اگر میز ناهارخوری یا فضایی که بتوانید میز ناهارخوری را در آن جای دهید ندارید، نظرتان در مورد جزیره کابینت به عنوان میزی که از آن استفاده کنید چیست؟

در واقع کمتر خانم خانه داری پیدا می شود که این کابینت هایی که در وسط آشپزخانه قرار می گیرد و سینک، گاز و میز ناهار خوری را دارد دوست نداشته باشد.این کابینت های جزیره به قدری زیبا و منحصر به فرد است که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند و امروزه به یکی از پرطرفدارترین مدل های کابینت به شمار می رود.

ما در این مقاله به موضوع جزیره کابینت و انواع مدل های آن می پردازیم و امیدواریم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کابینت جزیره متحرک

کابینت جزیره به چند ردیف کابینتی که در وسط آشپزخانه و در کنار هم قرار گرفته باشند و در واقعیت به جایی وصل نباشند گفته می شود. این کابینت ها معمولا برای قرارگیری سینک ظرفشویی، میز ناهارخوری، گاز و کابینت استفاده می شود و ارتفاع آن بین 90سانتی متر تا 1 متر می باشد.

کابینت های جزیره همیشه به شکل مربع یا مستطیل نیستند و شکل و ظاهر ثابتی ندارند. در سبک مدرن دست شما برای انتخاب یک طرح که با سلیقه شما هماهنگ باشد باز است.

کابینت جزیره این امکان را برای شما فراهم می کند تا علاوه بر زیبایی بتوانید از فضا هم به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

جزیره برای کابینت های چوبی

کابینت جزیره از جدیدترین سبک های دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که در دکور و طراحی طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما لازم است پیش از تصمیم گیری در خصوص طرح ایده آل خود، اطلاعاتی را در مورد انواع آن و مزایا و معایب هر کدام بدست آورید. این جزیره ها به دو سبک جزیره کابینت مدرن و جزیره کابینت کلاسیک و از لحاظ ساختاری در دو مدل ثابت و متحرک طراحی می شود.

یکی از انواع جزیره آشپزخانه نوع متحرک آن است که در انواع سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک طراحی و تولید می شود که زیر آن را چرخ نصب می کنند و به راحتی می توان آن را حرکت داد و با توجه به نیاز در آشپزخانه، از آن استفاده کرد.

1-مهمترین مزیت کابینت های متحرک، جا به جا کردن آن است. با جا به جا کردن آن می توانید تنوعی در دکور آشپزخانه دهید تا از حالت یکنواخت بودن در آید.

2-گاهی به دلیل کمبود جا لازم است که جای یخچال یا گاز را تغییر دهید و از فضای کافی برخوردار نباشید. در این صورت کابینت جزیره متحرک این امکان را برای شما فراهم می کند تا به فضای دلخواه خود برسید.

3-برای شستشو و نظافت هم به راحتی می توانید کابینت خود را جا به جا کنید و ترس از خراب شدن آن نداشته باشید.

در مدل ثابت، با قرار دادن چند صندلی در اطراف آن به عنوان میز ناهار خوری از آن استفاده می کنند.

چه کسی گفته جزیره آشپزخانه حتما باید مستطیل باشد؟ این جزیره مربعی شکل با پایه های فلزی بسیار کاربردی و جذاب است و فضای کوچک شما را بسته تر نمی کند.

جزیره متحرک فلزی

1-این جزیره ها مناسب آشپزخانه های بزرگ است و عموما با بار و صندلی های مخصوص طراحی می شود.

معایب جزیره های ثابت و متحرک:

1-اگر خانه شما کوچک است و فضای کافی در آشپزخانه ندارید کابینت جزیره مناسب خانه شما نیست.

2-انتقال سینک ظرفشویی یا گاز رومیزی بر روی کابینت جزیره هزینه بردار است.به دلیل اینکه نیاز به لوله کشی دارد و ممکن است بودجه شما محدود باشد.

برای انتخاب رنگ کابینت جزیره می توانید از رنگ های مکمل یا متضاد با دیگر کابینت ها استفاده کنید. اگر علاقمند به ایجاد فضایی متفاوت در آشپزخانه هستید بهتر است از رنگ متضاد با کابینت های اصلی انتخاب کنید.

جنس جزیره کابینت ها را عموما از جنس کابینت ها مشخص می کنند که در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم.

چوب: یک جزیره آشپزخانه چوبی، حس و حال گرما و صمیمیت قدیم را به فضا اضافه می کند.

ام دی اف: جزیره کابینت از جنس ام دی اف با ظاهری زیبا و مقاوم در برابر رطوبت و حرارت می باشد و در برابر خش و ضربه مقاوم است.

بتن: بتن یک جسم سخت و مقاوم است که در برابر خط و خش و ضریه مقاومت بالایی دارد. هر چند، قبل از انتخاب جزیره کابینت از بتن، لازم است مواردی مانند وزن بالای بتن و نیاز به نصابی قوی را در نظر بگیرید.

سنگ: استفاده از سنگ در ساخت جزیره کابینت می‌تواند به آشپزخانه شما ظاهری لوکس و زیبا ببخشد. از صفحه سنگ طبیعی، صفحه کابینت کوارتز، اس پی ال، مارمونایت و کورین می توانید استفاده کنید.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری درمورد صفحه کابینت نیازی دارید میتوانید به مقاله صفحه کابینت و انواع آن سر بزنید.

کابینت جزیره با صفحه سنگ طبیعی

این سوال ممکن است در هنگام خرید جزیره آشپزخانه ذهن شما را درگیر کند که کدام جزیره برای آشپزخانه شما بهتر است؟

کابینت جزیره ثابت برای فضاهایی که کوچک و محدود نیستند مناسب است و بیشتر در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند.بهترین جا برای نصب جزیره مرکز آشپزخانه است چون از همه طرف به آن دسترسی دارید و نیازی به جا به جایی آن نخواهید داشت.

جزیره های متحرک برای فضاهایی ست که کوچک است و مزیت آن این است که می توانید به هر قسمتی که خواستید آن را حرکت دهید و به عنوان میز کار از آن استفاده کنید.

جزیره های متحرک از چرخ هایی استفاده می کند که قابلیت قفل شدن دارد و زمانی که نیاز به جا به جایی آن ندارید آن را توسط اهرم قفل می کنید. اما ممکن است در صورت ضربه شدید حرکت کند. به همین دلیل این جزیره های متحرک مناسب افرادی که فرزند خردسال دارند مناسب نیست.

در کابینت جزیره متحرک به دلیل متحرک بودن نمی توانید سینک ظرفشویی، گاز رومیزی و فر تو کار قرار دهید.

کابینت جزیره برای کابینت رومی

جزیره ها با توجه به نیاز شما و به صورت چند منظوره طراحی و تولید می شوند. کاربردهای زیر برای این کابینت ها می باشد:

1-یکی از کاربردهای مهم کابینت جزیره، استفاده از آن به عنوان میز ناهارخوری است. ساکنین خانه می توانند برای صرف صبحانه، ناهار و شام دور آن جمع شوند.

2-وسایلی که در طول روز زیاد از آن ها استفاده می کنید می توانید در کابینت جزیره قرار دهید.

3-اگر قصد دارید از جزیره به عنوان گاز رومیزی استفاده کنید لازم است جنس کابینت آن در برابر گرما و حرارت ناشی از پخت و پز مقاوم باشد و در آخر به آسانی لکه های ناشی از پخت غذا را بتوان تمیز کرد.

4-اگر هم قصد دارید از جزیره برای سینک ظرفشویی استفاده کنید جنس کابینت آن را از متریال ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنید تا دچار خرابی و پوسیدگی نشود.

5-اگر می خواهید از کابینت جزیره حداکثر استفاده را ببرید بهتر است از جزیره های کشودار استفاده کنید. با طراحی کشو در جزیره ها می توانید وسایل ضروری مثل قاشق و چنگال، ادویه جات و وسایل شستشو را در آن نگه داری کنید.

6- اولین چیزی که در هنگام ورود به آشپزخانه توجه شما را به خود جلب می کند جزیره همراه با نورپردازی ویژه آن است. نورپردازی در بالای کابینت های جزیره ای با لوسترها، لامپ های تک شاخه و لامپ های ال ای دی می تواند فضایی خاص و منحصر به فردی را برای شما به وجود آورد.کابینت نئوکلاسیک سفید

قیمت این کابینت ها به متریال به کار رفته در ساخت آن ها، ورقه و روکش آن، طرح و رنگ مورد نظر و سلیقه مشتری بستگی دارد. اما در کابینت جزیره متحرک که چرخ در تولید آن به کار می رود جزییات بیشتری مانند چرخ ها، اهرم ها و قفل ها می باشد که چرخ ها لازم است از نوع باکیفیت ساخته شود تا بتواند وزن کابینت را تحمل کند و آن را به راحتی حمل کند و در جا به جایی ها خراب نشود.

کابینت جزیره به رنگ قهوه ای

ابعاد و فضای آشپزخانه: قبل از سفارش، ابعاد و محیط آشپزخانه خود را اندازه گیری کنید. مطمئن شوید که جزیره انتخابی با ابعاد آشپزخانه شما سازگار است.

نیاز ها و کاربرد آن: مشخص کنید که برای چه منظوری می خواهید از جزیره کابینت استفاده کنید.

طراحی و استایل: جزیره کابینت باید با استایل و طراحی آشپزخانه هماهنگی داشته باشد.

جنس و کیفیت: مواد و متریال مصرفی در ساخت جزیره بسیار مهم است. جزیره ای انتخاب کنید که جنس آن مقاوم و با کیفیت ساخته شده باشد.

فضای نگهداری: بهتر است جزیره کابینت فضای لازم برای نگهداری از وسایل ضروری آشپزخانه را داشته باشد و به اندازه کافی کاربردی باشد.

رنگ و طرح: رنگ و طرح جزیره کابینت را براساس سلیقه شخصی انتخاب کنید تا از آن لذت ببرید.

قیمت: قیمت جزیره کابینت باید با بودجه شما سازگار باشد. قیمت ها را مقایسه کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.خانه ای به سبک روستیک

کابینت جزیره یکی از شیک ترین و لوکس ترین طراحی های جدید در دکوراسیون آشپزخانه های امروزی می باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با جزیره آشپزخانه آشنا کنیم و مزایا و معایب هر کدام را توضیح دادیم. کافیست از افراد مجرب و حرفه ای مشورت بگیرید تا با انتخاب درست، کابینت جزیره ای متناسب با خانه خود را سفارش دهید.

سوالات متداول

کابینت جزیره چیست؟

کابینت جزیره به چند ردیف کابینتی که در وسط آشپزخانه و در کنار هم قرار گرفته باشند و در واقعیت به جایی وصل نباشند گفته می شود.این کابینت ها معمولا برای قرارگیری سینک ظرفشویی، میز ناهارخوری، گاز و کابینت استفاده می شود و ارتفاع آن بین 90سانتی متر تا 1 متر می باشد.

انواع مدل کابینت های جزیره کدامند؟

کابینت جزیره متحرک-کابینت جزیره ثابت

آیا می توانیم برای آشپزخانه های کوچک از جزیره استفاده کنیم؟

بله با قراردادن یک جزیره کاربردی که حتما نباید مستطیل شکل هم باشد می توانید از فضا حداکثر استفاده را ببرید.