سبک روستیک و 10 مدل زیبا و خاص از آشپزخانه روستیک
20
دی

سبک روستیک و 10 مدل زیبا و خاص از آشپزخانه روستیک

دکوراسیون آشپزخانه یکی از مهمترین و کاربردی ترین دکورها در هر خانه ای می باشد که با اندکی ذوق و سلیقه می توانید آشپزخانه ای زیبا بسازید.

وجود فضایی که بتوانید با آرامش برای اهالی خانه آشپزی کنید کار شما را آسان تر خواهد کرد.اگر به طبیعت و المان های چوبی و روستایی علاقه دارید به شما پیشنهاد می کنیم سبک روستیک را در آشپزخانه اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

مجموعه دکوپازل در این بخش قصد دارد تا با معرفی سبک روستیک شما را در انتخاب هرچه بهتر تزیینات دکوراسیون روستیک کمک کند و انتخاب راحت و با کیفیتی را برای شما به وجود آورد.

با ما همراه باشید...

سبک روستیک

سبک روستیک نام سبکی است که پایه و اساس آن سادگی است و در آن از المان های روستایی استفاده می شود.این سبک جزیی از سبک مدرن به شمار می رود و می تواند آشپزخانه شما را به محلی رویایی و دلنشین تبدیل کند.

این سبک به تازگی در بین مردم باب شده است که از ترکیب چوب و فلز با کیفیت و تجهیزات روستایی ساخته می شود.

برای دیوار ها باید از آویزها و تزیینات روستایی استفاده کنید و برای کفپوش خانه ها از فرش و گلیم استفاده کنید.

سبک روستایی

1-در سبک روستیک به چیدمان منزلتان توجه کنید و موارد زیر را رعایت کنید:

برای داشتن خانه ای به سبک دکوراسیون روستیک،لازم است از پارچه های پشمی و مبلمانی که از شاخه و برگ درختان ساخته شده است استفاده کنید.

2-تجهیزات، متریال و دکوری های روستیک به آشپزخانه اضافه کنید:

اگر به طراحی روستیک علاقه دارید می توانید از چوب طبیعی، سنگ تراش خورده، آجر واقعی، فلزاتی مانند برنج، مس، فولاد، سرامیک یا سفال، پرده یا قالیچه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید.

3-تنوع رنگی مناسبی را با آشپزخانه روستیک انتخاب کنید:

رنگ مورد استفاده شده در آشپزخانه های سنتی و کلاسیک رنگ های خنثی می باشد که شامل رنگ های کرم، سفید و خاکستری است .

همچنین از رنگ های گرم مانند دارچینی، قرمز مایل به قهوه ای، شرابی و نارنجی کم رنگ استفاده می شود.

از رنگ هایی که برگرفته از طبیعت است مانند آبی پاستلی، گردویی و ماهگونی هم در این سبک استفاده می شود.

سبک روستایی و چوبی

  1. از هود، اجاق گاز و سینک در سبک روستیک استفاده کنید. اجاق‌های گازی با ظاهری قدیمی، فرهای چوبی یا سفالی و یخچال‌ها و ماشین ظرفشویی‌هایی با روکش چوب استفاده کنید.
  2. از کابینت های چوبی یا طرح چوب و در سبک های نئوکلاسیک استفاده کنید.
  3. از صفحات کابینت چوبی یا سنگی استفاده کنید.
  4. از وسایل طبیعی مانند حصیر های ساده بافته شده استفاده کنید.
  5. برای ایجاد حس روستایی در آشپزخانه، می‌توانید از صندلی‌ها و میزهایی با پایه‌های چوبی استفاده کنید.
  6. از لوسترهای چوبی استفاده کنید و با چراغ هایی با طرح سنتی و شمع های مختلف فضای خانه را تزیین کنید.
  7. برای رنگ کف آشپزخانه از کفپوش های چوبی یا قهوه ای استفاده کنید.
  8. از گلدان های طبیعی به عنوان تزییناتی که به محیط شما راحتی و گرمی را می بخشد بیشتر استفاده کنید.
  9. از کابینت هایی با درب های شیشه ای برای به نمایش گذاشتن ظروف زیبا و قدیمی و همچنین عتیقه جات استفاده کنید.
  10. از وسایلی مانند رومیزی‌های خشتی و چراغ‌های آهنی یا تابلوهایی با تصاویر طبیعت و پرده‌های چهار خانه استفاده کنید. این اکسسوری ها برای ایجاد جوی سنتی و روستایی بی‌نظیر هستند.

خانه های چوبی

خانه های روستایی پنجره دار

آشپزخانه های روستیک هم مانند دیگر سبک ها دارای مزایا و معایبی هستند که به شما در انتخاب هرچه بهتر این آشپزخانه ها کمک می کند.برخی از مزایا و معایب در زیر آمده است:

1- حس طبیعی و گرمابخش: استفاده از چوب و سنگ در دکوراسیون آشپزخانه روستیک، حس طبیعت و آرامش بخشی را برای فضا ایجاد می‌کند. این طرح حس گرما و صمیمیت را در محیط آشپزخانه به وجود می آورد.

2-متریال با کیفیت: متخصصان و طراحان این سبک معمولاً از جنس‌ های مقاوم استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود وسایل آشپزخانه ماندگاری بیشتری داشته باشد و به مدت طولانی استفاده شود.

خانه چوبی

خانه ای به سبک روستیک

نیاز به نگهداری: آشپزخانه های روستیک به دلیل استفاده از چوب ‌های طبیعی نیازمند نگهداری و مراقبت بیشتری دارند. چوب و سنگ ممکن است در اثر استفاده نامناسب تغییر شکل دارد به همین دلیل نیازمند مراقبت بیشتری است.

سبک روستایی: طرح آشپزخانه روستیک در فضای سنتی و طبیعی بسیار زیبا و دلنشین است، اما برای کسانی که به طرح‌های مدرن علاقه دارند ممکن است جذابیت کمتری داشته باشد.

خانه ای با تزیینات سنگی

ویژگی سبک روستیک باعث شده که این سبک به یکی از محبوب ترین طراحی های آشپزخانه تبدیل شود.سبک روستیک یا همان روستایی مناسب افرادی ست که با طبیعت رابطه خوبی دارند و از دیدن وسایلی که از طبیعت الهام می گیرند به وجد می آیند.

بدین ترتیب، آشپزخانه‌های روستیک با ترکیب متعادلی از طبیعت، سادگی و دلنشینی، یک فضای دوست داشتنی را برای اهالی منزل فراهم می‌کند.میز با تنه چوبی

سبک کلاسیک با متریال چوبی