زرد شدن کابینت های سفید و جلوگیری از تغییر رنگ
3
دی

زرد شدن کابینت های سفید و جلوگیری از تغییر رنگ

یکی از محبوب ترین و زیباترین طراحی های داخلی برای آشپزخانه، کابینت رنگ سفید است که آشپزخانه شما را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهد اما ممکن است در دراز مدت و یا با استفاده از ورق های بی کیفیت و ارزان قیمت، رنگ سفید آن به زرد متمایل شود.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در زمان تمیز کردن کابینت ها متوجه تغییر رنگ کابینت ها و زرد شدن آن ها شوید؟

آیا می دانید چگونه این لکه ها را برطرف کنید؟

به دلیل اینکه این مشکل در کابینت های هایگلاس سفید رخ می دهد و در سبک و رنگ های دیگر همچون ممبران یا کابینت های رنگی کمتر دیده می شود و محسوس نیست در این مقاله به پیشگیری و حل مشکل در کابینت های هایگلاس پرداخته ایم البته مواردی که برای حل این مشکل پیشنهاد داده ایم در دیگر کابینت ها هم قابل استفاده می باشد.

با ما همراه باشید...

تمیز کردن کابینت هایگلاس

یکی از رایج ترین مشکلات کابینت های سفید ، تغییر رنگ و زرد شدن آن ها می باشد.کابینت های هایگلاس از ام دی اف خام تشکیل شده است که به وسیله روکش پلکسی گلس پوشانده شده است.این متریال از جنس پلاستیک فشرده است و مانند شیشه ظاهری درخشنده و شفاف دارد.این کابینت ها خصوصا در رنگ های روشن مانند سفید، به مرور زمان و بر اثر عوامل محیطی دچار تغییر رنگ می شود.

رعایت کردن نکاتی که در ادامه به آن پرداخته ایم می تواند به شما کمک کند تا مدت زمان بیشتری از شفافیت و زیبایی کابینت های خود لذت ببرید.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری درمورد کابینت هایگلاس نیاز دارید میتوانید به مقاله کابینت-هایگلاس-چیست؟ سر بزنید.

پاک کردن کابینت هایگلاس

زرد شدن کابینت های سفید، زیبایی آشپزخانه شما را کاهش می دهد اما بهتر است بدانید که با رعایت کردن نکات مهمی که در این بخش به آن اشاره می کنیم مانع زرد شدن کابینت های سفید آشپزخانه می شوید.

متاسفانه دو موردی که بیش از حد کابینت های سفید را زرد می کند نور خورشید و ذرات چربی که ناشی از پخت و پز می باشد هستند :

مواردی که در ادامه گفته می شود تا حد زیادی مانع از زرد شدن کابینت های آشپزخانه می شود:

1-هود آشپزخانه را هنگام آشپزی روشن کنید

هنگامی که آشپزی می کنید ذرات چربی در هوا پخش می شود و مقدار زیادی از آن بر دیوارهای آشپزخانه و کابینت ها می نشیند و باعث می شود جداره کابینت ها مملو از چربی شود.

پیشنهاد می کنیم کابینت های اطراف گاز را که بیشتر در معرض ذرات چربی می باشد از رنگ های تیره انتخاب کنید.

2-کابینت های سفید را مرتب تمیز کنید

بهتر است هفته ای یکبار کابینت های سفید را با حوله نرم و شوینده مناسب تمیز کنید.لکه ها اگر مدت زیادی روی جداره ها بماند ماندگار می شود و پاک کردن آن ها سخت تر می شود.

3-نور مستقیم آفتاب بر کابینت ها نتابد

اگر آشپزخانه شما پنجره دارد حتما با پرده نازکی آن را بپوشانید تا مانع تابش مستقیم آفتاب بر کابینت ها شود.انتخاب پرده مناسب می تواند باعث تابش نور مناسب و روشنایی محیط شما شود و همچنین از زرد شدن و تغییر رنگ کابینت ها جلوگیری کند.

تمیز کردن کابینت هایگلاس

  1. کابینت های سفید را با مخلوط آب و مواد طبیعی مانند آبلیمو و سرکه سفید تمیز کنید.
  2. نصف لیوان پاک‌کننده چندمنظوره یا سرکه سفید را با نصف لیوان آب مخلوط کنید و روی سطح کابینت اسپری کنید.
  3. اگر لکه ای که بر روی کابینت هایگلاس است به راحتی پاک نمی‌شود و قدیمی شده است بهتر است از ترکیب سرکه سفید و جوش شیرین استفاده کنید.
  4. از روغن زیتون برای پاک کردن لکه ها و کثیفی های روی سطح کابینت استفاده کنید.
  5. آمونیاک هم در برطرف شدن زردی کابینت ها موثر است به این صورت که مقداری آمونیاک را برروی یک اسفنج بریزید و به صورت بالا به پایین بر روی کابینت ها بکشید و پس از اتمام کار با یک پارچه نخی تمیز سطح آن را پاک کنید. به این نکته توجه کنید که حتما از دستکش پلاستیکی حین انجام کار استفاده کنید و درها و پنجره ها را باز بگذارید.
  6. در آخر سطح کابینت ها را با یک حوله یا پارچه نرم خشک کنید.

تمیز کردن کابینت ها

در این مقاله با دلایل زرد شدن کابینت ها و راهکار های جلوگیری از تغییر رنگ کابینت های سفید آشنا شدید. کیفیت روکش کابینت ها و لاک پوشاننده آن، تاثیر زیادی در فرآیند زرد شدن کابینت ها دارد. با انتخاب کابینت با کیفیت و نگهداری مناسب از آن می‌توانید برای چندین سال کابینت‌های زیبای خود را سفید نگه دارید. 

سوالات متداول

لازم است که کابینت های سفید چند وقت یکبار تمیز شوند؟

بهتر است هفته ای یکبار کابینت های سفید را با حوله نرم و شوینده مناسب تمیز کنید.لکه ها اگر مدت زیادی روی جداره ها بماند ماندگار می شود و پاک کردن آن ها سخت تر می شود.

آیا آمونیاک در برطرف شدن زردی کابینت ها موثر است؟

بله.آمونیاک هم در برطرف شدن زردی کابینت ها موثر است به این صورت که مقداری آمونیاک را بر روی یک اسفنج بریزید و به صورت بالا به پایین بر روی کابینت ها بکشید و پس از اتمام کار با یک پارچه نخی تمیز سطح آن را پاک کنید. به این نکته توجه کنید که حتما از دستکش پلاستیکی حین انجام کار استفاده کنید و درها و پنجره ها را باز بگذارید.