کابینت رومی چیست؟ جدیدترین مدل ها، مزایا و معایب آن
28
آبان

کابینت رومی چیست؟ جدیدترین مدل ها، مزایا و معایب آن

کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در دکوراسیون آشپزخانه ها به حساب می آید و در حال حاضر تنوع زیادی در بازار وجود دارد و در مدل های مختلفی تولید می شوند. سبک کلاسیک از پرطرفدارترین سبک ها به شمار می رود و هر کسی متناسب با سلیقه و بودجه می تواند یکی از مدل های آن را انتخاب کند.یکی از مدل های سبک کلاسیک ، کابینت رومی است که نمایی اشرافی به آشپزخانه شما می بخشد.با ما همراه باشید تا کابینت های رومی و ویژگی های آن را به شما خوانندگان عزیز معرفی کنیم.

کابینت رومی سفید قهوه ای

کابینت رومی جنس چوبی

کابینت های رومی همانطور که از نام آن پیداست به کابینت هایی گفته می شود که از سبک خانه های سلطنتی رومی الهام گرفته شده است و در طراحی آن از ویترین ها و درب های شیشه ای استفاده شده است که با نورپردازی جلوه بیشتری به خانه شما می بخشد.استفاده از چوب باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی در هر خانه ای می شود.

اما در طراحی آشپزخانه های سبک رومی از هود به گونه ای استفاده کنید که در میدان دید نباشد و در پشت قابی که مزین با طرح های رومی شده است قرار بگیرد.

از سنگ های گرانیت مشکی یا کربن سیاه برای صفحات کابینت استفاده کنید تا در خانه خود یک آشپزخانه ای به سبک کلاسیک تمام عیار داشته باشید.

به این نکته توجه کنید که اگر متراژ خانه شما محدود است می توانید از کابینت های رومی هم استفاده کنید به شرطی که سایر وسایل منزل هم با آشپزخانه شما هماهنگ باشد.

تنها تفاوتی که کابینت های کلاسیک معمولی با کابینت های کلاسیک رومی دارد در منبت کاری ها و حکاکی های روی درب و ستون ها می باشد.ستون ها و سرستون های نمای رومی باعث می شود جلوه خاص و منحصر به فردی را در منزل خود داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی های کابینت های رومی جادار بودن این کابینت ها می باشد و معمولا این کابینت ها را با عمق بیشتری می سازند.

کابینت رومی سفید طلایی

یکی از رایج ترین متریال استفاده شده در این کابینت ها ، چوب می باشد که در کابینت های سبک کلاسیک مخصوصا مدل رومی، از چوب طبیعی برای ساخت آن ها استفاده می شود.مدل ها و اشکال مختلفی را با استفاده از دستگاه های پیشرفته یا با استفاده از هنر دست روی آن حکاکی می کنند و بعد از آن کابینت ها را رنگ می کنند.

به دلیل اینکه کابینت های رومی برگرفته از روم باستان است پس آشپزخانه شما باید مانند قصر ها شکوه و جلوه زیادی داشته باشد. استفاده از رنگ های خنثی مانند کرم، طوسی، مشکی و ... از رایج ترین رنگ های این سبک می باشد ولی اگر کابینت رومی چوبی را می پسندید می توانید آن را به رنگ طبیعی چوب سفارش دهید.ترکیب رنگی سفید و طلایی هم باعث زیباتر شدن آشپزخانه شما می شود و جز یکی از محبوب ترین رنگ ها می باشد.

سبک کلاسیک کابینت رومی

بیشترین متریال استفاده شده در کابینت های رومی ، چوب است و به دلیل اینکه چوب در برابر رطوبت آسیب پذیر است به همین دلیل به مراقبت بیشتری در این زمینه احتیاج دارد.

کابینت های رومی در برابر حرارت مقاومت کمی دارد و بهتر است وسایل داغ روی آن قرار نگیرد.

در کابینت های رومی از هودهای مخفی استفاده کنید.

کابینت های رومی را در آشپزخانه هایی که ارتفاع زیادی دارند اجرا کنید.

برای صفحات روکابینتی از سنگ های گرانیتی استفاده کنید.

از المان های سنتی و کلاسیک برای تزیین آشپزخانه و قرارگیری در کابینت های درب شیشه ای استفاده کنید مانند بشقاب های طرح دار و ظروف سنگی، مسی و برنزی.

اگر به سبک رومی علاقه دارید از اجاق گاز های مبلی به جای گاز رومیزی استفاده کنید.

کابینت رومی با جزیره

کابینت های رومی هم مانند کابینت های دیگر مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم. پس بهتر است قبل از انتخاب و سفارش این محصول با این موارد آشنا شوید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

  1. کابینت های رومی سبک اشرافی و جلوه زیبایی به آشپزخانه شما می بخشد.
  2. ارتفاع و عمق کابینت های رومی زیاد است و جادار بودن این کابینت ها یکی از مزیت های این کابینت محسوب می شود.
  3. کیفیت و عمر کابینت های رومی بسیار بالاست و تا مدت زیادی نیاز به تعویض این کابینت ها نخواهید داشت.
  4. هر طرحی که بخواهید را می توانید روی درب این کابینت ها حکاکی کنید.
  1. قیمت بالایی دارند.
  2. نگهداری و مراقبت از آن ها سخت است.
  3. در برابر اشیا تیز آسیب پذیر است و ترمیم آن کار دشواری است.
  4. به آب و رطوبت حساس است و خیلی زود باد می کند و حالت اولیه خود را از دست می دهد.

در صورتی که فضای کافی و نسبتا بزرگی در اختیار دارید از جزیره به همراه ستون های اشرافی استفاده کنید تا تم رومی ،آشپزخانه شما را کامل تر و باشکوه تر نشان دهد. جزیره ها نوعی کابینت محسوب می شوند و لازم است که با سایر کابینت های آشپزخانه هماهنگ و هارمونی رنگی داشته باشد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری درمورد جزیره ها نیاز دارید میتوانید به مقاله انواع کابینت جزیره سر بزنید.

کابینت رومی به رنگ سفید طلایی

جزیره کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

در سبک کلاسیک، دستگیره ها نقش مهمی در کابینت ها ایفا می کنند. دستگیره کابینت های رومی معمولا اشرافی و برجسته است و به صورت برجسته روی درب ها قرار گرفته است. از متداول ترین رنگ های دستگیره مشکی، نقره ای و طلایی می باشد.

برای اطلاع از انواع دستگیره ها می توانید مقاله انواع دستگیره ها و ویژگی های هر کدام را در دکوپازل مطالعه کنید.

1-کابینت های رومی به دلیل ترکیب رنگ های خاصی که دارند به مراقبت و نظافت بیشتری احتیاج دارند و اگر این کار را با دقت انجام ندهید ممکن است در برابر مواد پاک کننده و تمیزکننده تغییر رنگ دهند و پوسته پوسته شوند.

2-کابینت های رومی از چوب ساخته می شوند و معمولا ضدآب نیستند و اگر به صورت مداوم در معرض آب قرار بگیرند حالت اولیه خود را از دست می دهند، روی آن ها پوسیده می شود و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

3-این کابینت ها در برابر حرارت هم مقاومت کمتری دارند و باید مراقب باشید تا با اجسام داغ تماسی نداشته باشند.

نمایی از آشپزخانه رومی

1-برای ساخت کابینت های رومی از متریال چوب استفاده می شود و همین موضوع تاثیر زیادی بر قیمت آن می گذارد.

2-کیفیت رنگ های مورد استفاده و انواع چوب هم اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشد قیمت نهایی کار شما افزایش می دهد.

3-استفاده از یراق آلات مرغوب و اکسسوری های متنوع هم روی قیمت آن تاثیر گذار است.

4-اگر متراژ آشپزخانه زیاد باشد و طرح پر کاری را برای کابینت های خود انتخاب کرده باشید هم زمان زیادی برای ساخت کابینت ها صرف می شود و هم هزینه آن افزایش پیدا می کند.

5-به این نکته دقت کنید که برای ساخت کابینت های رومی می توانید از چوب یا ممبران استفاده کنید تنها تفاوتی که این دو باهم دارد این است که قیمت کابینت رومی چوبی بالاتر از کابینت رومی ممبران است.

اگر به سبک کلاسیک علاقمند هستید و آشپزخانه بزرگی دارید ما کابینت های رومی را به شما پیشنهاد می کنیم .کابینت های رومی یادآور فرهنگ و تمدن ایتالیای قدیم می باشد و امروزه افراد زیادی در سراسر جهان به این سبک علاقمند هستند.

ما سعی کردیم در این مقاله اطلاعات کامل و مفیدی درباره کابینت های رومی در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید بهترین سبک را برای خانه خود انتخاب کنید.به دلیل اینکه کابینت های رومی از چوب ساخته می شوند و قیمت بالاتری نسبت به متریال های دیگر دارد و ممکن است بسیاری از افراد توانایی خرید آن را نداشته باشند کابینت ممبران متریال دیگری است که می توانید با خیال راحت جایگزین کابینت های رومی کنید.

سوالات متداول

از ویژگی های سبک رومی چیست؟

وجود ستون ها و سرستون های طرح رومی، هود در قاب مخفی،نورپردازی، استفاده از لوسترهای آویزدار و بزرگ

از متداول ترین رنگ های کابینت رومی چیست؟

رنگ های خنثی مانند کرم، طوسی، مشکی و ... از رایج ترین رنگ های این سبک می باشد.

دستگیره ها در کابینت های رومی به چه شکل است؟

دستگیره کابینت های رومی معمولا اشرافی و برجسته است و به صورت برجسته روی درب ها قرار گرفته است.از متداول ترین رنگ های دستگیره مشکی، نقره ای و طلایی می باشد.