انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی و اصول اساسی آن
30
مهر

انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی و اصول اساسی آن

ممکن است برایتان سوال شده باشد که دکوراسیون داخلی چیست و چرا این تغییر مهم است؟

خانه ای که ما در آن زندگی می کنیم دارای بخش های زیادی مثل اتاق خواب، پذیرایی، حمام و ... می باشد که هر کدام از این مکان ها در طراحی دکوراسیون بسیار مهم است. دکوراسیون داخلی، هنر تزیین فضاهای داخلی و چیدمان به منظور ایجاد یک محیط زیبا، کاربردی و هماهنگ با سلیقه و نیاز افراد می باشد. این هنر، از انتخاب رنگ ها و مبلمان مناسب تا استفاده از نورپردازی ،تاثیر بسیار زیادی در دکور داخلی و ایجاد حس راحتی و آرامش دارد.

آیا می خواهید فضاهای داخلی خانه و محل کارتان را بهتر و زیباتر کنید؟

آیا دوست دارید فضای منزل خود را تغییر داده و جذاب تر کنید؟

آیا به دکوراسیون داخلی علاقمندید؟

با در نظر گرفتن یک فضای کلی از خانه ای که به آن علاقه مندید می توانید مراحل مختلف چیدمان دکوراسیون را انجام دهید.

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

در واقع دکوراسیون داخلی ،نقش موثری در جذابیت هر مکانی دارد و جلوه آن را در نظر بیننده دو چندان می سازد. طراحی دکوراسیون اصولی دارد که در زیر به آن اشاره شده است:

1-رنگ بندی: انتخاب رنگ مناسب برای فضای داخلی و استفاده از جدیدترین رنگ ها

2-مبلمان و تزیینات: نقش مبلمان و انتخاب مناسب آن در ایجاد حس تناسب و هماهنگی با سایر عناصر دکوراسیون داخلی و همچنین تاثیر گلدان ها، قاب های تصاویر و ... در جذابیت فضا

3-نورپردازی:استفاده درست از نور در دکوراسیون داخلی، نور پردازی مستقیم و مخفی

دکوراسیون داخلی میز غذاخوری

مهم ترین ویژگی سبک مدرن رنگ های ساده و خطوط صاف و منظم است. این سبک که به معنای جدید و نوین است مناسب افرادی ست که علاقه به سادگی دارند.

این سبک الهام گرفته از طرح های قدیمی و سنتی و استفاده از تزیینات شیک و مجلل می باشد.

این سبک بسیار خلوت تر و ساده تر از سبک مدرن است و مناسب افرادی ست که یک محیط آرامبخش می خواهند.

این سبک جزو کمیاب ترین و منحصر به فردترین سبک هاست و بافت کاملا روستایی دارد.در واقع ویژگی اصلی سبک روستیک یک خانه ساده است و از سنگ و چوب در طراح فضا استفاده شده است.این سبک مناسب افرادی ست که به المان های طبیعی و بافت قدیمی علاقه دارند.

این سبک عکس سبک مینیمال است و می توانید از رنگ های جیغ یا پر زرق و برق استفاده کنید.

سبک نئوکلاسیک یک سبک خاص و منحصر به فرد است که تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک می باشد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک شیکر استفاده از رنگ های مات و خنثی مانند خاکستری، بژ و طوسی می باشد و فضای خانه هرچه تیره تر باشد این فضا جذاب تر است.

این سبک بیشتر فضای باز، دریا و نور خورشید را تداعی می کند به همین دلیل طراحان برای تداعی این فضا از رنگ های شاد و نور استفاده می کنند.

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

درک نیازها و سلیقه مشتری: مهمترین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی، درک نیازها و سلیقه افراد می باشد. در ابتدا باید به مشتریان خود مشاوره دهید و از آن ها در مورد سلیقه، فضای مورد علاقه و نیازهایشان بپرسید.

تعادل بین رنگ ها: رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در ایجاد حس راحتی و هماهنگی در فضاها هستند. بهتر است از ترکیب رنگ های گرم و سرد استفاده کنید و توجه کنید که رنگ های تیره فضاها را کوچک تر و رنگ های روشن فضاها را بزرگ تر و پرنور تر نشان می دهد.

نور مناسب: نور مناسب می تواند به شکل قابل توجه ای بر روی ظاهر فضا تاثیر داشته باشد. استفاده از نور طبیعی بهترین گزینه است اما در صورت نیاز به نور مصنوعی از چراغ های با نور ملایم و مناسب استفاده کنید.

سعی کنید تعدادی گل و گیاه طبیعی برای خانه تهیه کنید به دلیل اینکه هم جلوه خانه تغییر می کند و هم حس و حال خوبی بر خانه ایجاد می شود.

وجود آینه و آینه کاری موجب بزرگ تر شدن فضا و افزایش روشنایی می شود به همین دلیل از آینه برای دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید.

این نکات تنها برخی از موارد مهمی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن ها توجه کنید. پیش از هر اقدامی به مطالعه و تحقیق درباره طراحی دکوراسیون بپردازید و از خلاقیت و سلیقه شخصی تان استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی تی وی وال

دکوراسیون داخلی یک دانش محسوب می شود و با استفاده از آن در مکان های مختلف و چیدمان های متفاوت اهداف بسیار مهمی را دنبال کرد.به عنوان مثال طراحی دکور مغازه ها و فروشگاه ها می تواند باعث جلب توجه مشتری شود و طراحی دکوراسیون محیط های اداری باعث ایجاد یک فضای امن برای کارمندان شود.طراحی دکوراسیون بیمارستان ها باعث ایجاد یک محیط آرام برای بیماران و کادر درمانی می شود و در خانه های مسکونی باعث یک فضای آرامش بخش، گرم و صمیمی می شود.

دکوراسیون داخلی خانه

مهمترین قسمت هر آشپزخانه ای کابینت آن است و مشخص کننده سبک طراحی آشپزخانه و مهمترین بخش دکوراسیون داخلی می باشد. با انتخاب اصولی کابینت می توانید سبک خاص و ویژه ای در آشپزخانه خود پیاده سازی کنید. انتخاب رنگ هایی مثل سفید و کرم محیط شما را با طراوت و جذاب تر می کند، از طرفی اگر متراژ آشپزخانه شما بزرگ است با انتخاب رنگ های تیره و ترکیب آن ها با رنگ های خنثی محیط شیک و منحصر به فردی را اجرا کنید. بهتر است طراحی کابینت آشپزخانه خود را به طراحان و متخصصان حرفه ای در این زمینه بسپارید. در ابتدا با اندازه گیری آشپزخانه و در نظر گرفتن نیازها، ابعاد و جای کابینت ها را مشخص می کنند پس از آن کابینت ها در کارگاه ساخته می شود و نصب می شود. برخی از متخصصان هم مثل طراحان و متخصصان تیم دکوپازل طرح اولیه را برای شما از طریق نرم افزار به صورت سه بعدی رسم می کنند و بعد از انتخاب نهایی شما پروژه ساخت کابینت آغاز می شود.

دکوراسیون داخلی کافه ها

طراحی دکوراسیون داخلی، فرصتی برای خلاقیت در تزیین فضاها و ایجاد احساس خوشایند و آرامش است. براساس اصول طراحی و با در نظر گرفتن سلیقه خود می توانید به طراحی دلخواه خود بپردازید و فضاهایی که با شخصیت و سلیقه شما هماهنگ است به وجود آورید.

مهم ترین و اصلی ترین گام قبل از طراحی، انتخاب بهترین شرکت دکوراسیون داخلی است که از طریق آن و در کمترین زمان به ایده آل های خود برساند.