کابینت مینیمال چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
30
مهر

کابینت مینیمال چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

آشپزخانه یکی از فضاهایی ست که معمولا شلوغ و پر رفت و آمد است حالا اگر شما می خواهید آشپزخانه محلی برای آسایش شما باشد و طرفدار سادگی، آرامش و خلوتی اطراف خود هستید ما سبک مینیمال را به شما پیشنهاد می دهیم.

طراحی سبک مدرن و کابینت مینیمال به شما در ایجاد یک فضای آرامش بخش و مینیمال کمک می کند.

با ما همراه باشید تا در مورد این سبک و کابینت های آن بیشتر بدانید.

نمایی از آشپزخانه مینیمال

کابینت مدرن در آشپزخانه مینیمال

اگر آشپزخانه ای با متراژ کوچک داشته باشید و به طراحی های ساده، خطوط تمیز و رنگ های خنثی و مدرن علاقه دارید حتما از کابینت های مینیمال استقبال می کنید. کابینت های مینیمال در اصل به معنی ساده گرا بودن و حداقل گرا بودن است و به کابینتی گفته می شود که سادگی در آن حرف اول را می زند.

کابینت مدرن سفید

یکی از ویژگی های اصلی و مهم سبک مینیمال این است که از رنگ های خنثی مانند سفید، طوسی، مشکی و... در المان های آن استفاده می شود و معمولا کابینت ها بدون تزیین خاصی طراحی می شود. کابینت های مینیمال بزرگ، جادار ، دارای کشوهای عمیق و کمدهای بزرگی است که در ساده ترین شکل ساخته می شوند. درب کابینت ها به صورت کشویی یا فشاری باز و بسته می شود و از تزیینات اضافی در آن به ندرت استفاده شده است.

اگر طرفدار سبک مینیمال هستید می توانید از کابینت هایگلاس یا پی وی سی که ظاهر ساده ای دارند و در برابر آب و حرارت مقاوم هستند استفاده کنید.البته می توانید از کابینت های روکش چوب هم که طرح و رنگ های بسیار زیبایی دارند و از نظر ظاهری مینیمال متمایل به کلاسیک هستند را سفارش دهید.

یکی از ویژگی های دیگر این کابینت ها این است که قیمت کابینت هایگلاس و ام دی اف در مقایسه با چوب کمتر است و گزینه مقرون به صرفه ای به شمار می رود.

ویژگی بعدی کابینت های مینیمال این است که به دلیل سادگی زیادی که دارد برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است و موجب بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه های کوچک می شود.

کابینت های مینیمال به دلیل سطح صافی که دارند تمیزکاری و نگهداری آسان تری دارند و با یک دستمال نرم سطح آن به راحتی تمیز می شود.

کابینت مدرن و آشپزخانه مینیمال

موضوع بسیار مهم درباره کابینت مینیمال، رنگ بندی آن است. رنگ سفید یکی از پر طرفدارترین و رایج ترین رنگ ها در ساخت کابینت مینیمال به شمار می آید.

رنگ سفید نماد پاکیزگی و لطافت است، نور را به خوبی بازتاب می کند و باعث بزرگ تر دیده شدن فضاهای کوچک می شود. رنگ های تیره تر مانند طوسی، خاکستری و مشکی هم محبوبیت بالایی دارند اما رنگ های روشن نماد سبک مینیمال را نشان می دهند.

کابینت هایی به رنگ های کرم و شیری می تواند فضایی گرم و راحت را برای شما به وجود آورد. با استفاده از رنگ هایی مانند طوسی روشن فضایی سرد را در آشپزخانه ایجاد می کنید.

ترکیب های رنگی مانند سفید و رنگ چوب یک انتخاب عالی ست و در فضاهای بسیاری استفاده می شود. رنگ های دیگری که با یکدیگر همخوانی و سازگاری بالا دارند هم می تواند برای شما آشپزخانه ای با هارمونی بالا و جذاب ایجاد کند.

از رنگ های جیغ مانند قرمز، نارنجی هم می توانید برای صفحه رو کابینت یا دیوار بین کابینتی یا در قسمتی از آشپزخانه استفاده کنید.

شما می توانید درب کابینت های یک بخش را سفید و بخش دیگر را طوسی یا هر رنگی که مدنظر شماست انتخاب کنید و یا نسبت رنگ ها را با توجه به سلیقه خود و البته مواردی مانند نورگیر بودن فضا و دیگر موارد سفارش دهید.

کابینت ام دی اف

کابینت های مینیمال معمولا از چوب و ام دی اف ساخته می شود که البته ام دی اف متریال پر کاربرد تری برای ساخت کابینت مینیمال به حساب می آید. اگر از کابینت هایگلاس یا ام دی اف استفاده می کنید لازم است که برای کابینت زیر سینک از ورق پی وی سی ضد آب استفاده کنید.اگر کابینت مینیمال شما با رنگ پلی اورتان ساخته شده است برای درب ها و کابینت زیر سینک بهتر است که از تخته چندلایی برای اینکه کابینت ها در برابر شرایط محیطی مقاوم باشد، استفاده کنید. قیمت آن نیز در مقایسه با چوب کمتر بوده و گزینه به صرفه تری به شمار می رود.

متریال ام دی اف در کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارد و هر کس با توجه به بودجه ای که در اختیار دارد می تواند کیفیت متناسب با آن را انتخاب کند.

کابینت های مینیمال به دلیل طراحی ساده ای که دارند معمولا دستگیره و تزیینات اضافی ندارند. اگر به دلایلی می خواهید که کابینت مینیمال شما دستگیره داشته باشد باید از مدل های بسیار ساده این دستگیره ها که میله ای یا دستگیره گرد کوچک دارد استفاده کنید.بهتر است که درب کابینت ها به صورت فشاری یا کشویی باز و بسته شود.

اگر فرد پر شور و پر انرژی هستید و فضای تکراری و یکنواخت شما را دلزده می کند و دوست دارید در محیطی باشید که هرچند وقت یکبار به فضای آشپزخانه تنوع بدهید سراغ کابینت های مینیمال که طراحی ساده ای دارند نروید.

البته برای افرادی که به کابینت های مینیمال علاقه مندند و در عین حال می خواهند فضا خسته کننده نباشد می توانند کارهای زیر را انجام دهند:

مثلا برای روی کابینت یا جزیره از طرح سنگ استفاده کنید. سنگ های سفید که رگه های طوسی و طلایی بسیار زیبا دارند و فضای آشپزخانه را از یکنواختی خارج می کنند.

کابینت مینیمال به دلیل سادگی زیادی که دارد برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است و موجب دلباز و بزرگ تر به نظر رسیدن آشپزخانه کوچک می شود.

کابینت سفید مشکی مدرن


  1. زمانی که کابینت های مینیمال را سفارش می دهید باید به این نکته توجه کنید که امکاناتی مانند کنده کاری، تزیینات اضافی، وجود قفسه یا ویترین و دستگیره های اضافی در این کابینت ها باید حذف شود.
  2. حتما از گل و گیاه در آشپزخانه های سبک مینیمال استفاده کنید تا احساس طراوت و زندگی را برایتان القا کند.
  3. برای اینکه فضای مینیمال و مدرن تری داشته باشید لازم است که از لوستر های ساده در بالای جزیره استفاده کنید.
  4. از نورهای مخفی در بالای کابینت ها استفاده کنید تا نورپردازی آشپزخانه شما کامل تر شود.
  5. کابینت های مینیمال برای هر آشپزخانه ای مناسب نیستند. به دکوراسیون منزلتان در انتخاب کابینت توجه کنید که اگر خانه تان به سبک مدرن طراحی شده است به سراغ کابینت مینیمال بروید.
  6. و نکته آخر که به شما در انتخاب کابینت های مینیمال کمک می کند این است که این کابینت ها ارزان تر از سایر سبک ها می باشد به دلیل اینکه در ساخت آن ها از برشکاری و یراق های کمتری استفاده می شود، ساخت و نصب آسان تری دارد و این موارد موجب کاهش هزینه ها می شود.

کابینت هایگلاس

کابینت مشکی،مدرن و مینیمال

کابینت های مینیمال یکی از پرطرفدارترین سبک ها در بین افراد ساده پسند می باشد که به فضای داخلی شما زیبایی و طراوت می بخشد.این نوع کابینت ها با استفاده از مواد با کیفیت، دوام و ماندگاری بالایی دارند و به دلیل سادگی و تزیینات کم نگهداری و تمیزکاری آن نسبت به دیگر سبک ها آسان تر است.