انواع کابینت پیش ساخته(آماده) + مزایا و معایب کابینت آماده و عواملی که بر قیمت آن تاثیر دارد؟
29
مهر

انواع کابینت پیش ساخته(آماده) + مزایا و معایب کابینت آماده و عواملی که بر قیمت آن تاثیر دارد؟

کابینت های زیبای آشپزخانه حال و هوای خانه شما را تغییر می دهد. یکی از عواملی که بسیاری از افراد برای کاهش هزینه ها و انجام سریع پروژه های دکوراسیون داخلی منازل شان انجام می دهند سفارش و خرید کابینت های آماده یا پیش ساخته می باشد.

اما این سوال برای خریداران کابینت پیش می آید که آیا کابینت های پیش ساخته نسبت به کابینت های سفارشی خوب است یا نه؟

در این مقاله قصد داریم انواع کابینت های پیش ساخته و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم و شما را در انتخاب کابینت آماده یا سفارشی راهنمایی کنیم.

کابینت پیش ساخته

کابینت های پیش ساخته همان کابینت های آماده هستند که بسیاری از کارگاه های تولیدی این کابینت ها را در اندازه های گوناگون و به صورت انبوه تولید می کنند و در جلوی درب کارخانه ها یا کارگاه ها برای فروش قرار می دهند. در صورتی که این کابینت ها با آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد می توانید آن را از همان کارگاه خریداری کنید. این کابینت ها معمولا از جنس فلز هستند اما ممکن است در ساخت آن از متریال های دیگری هم استفاده شود مانند کابینت چوب، کابینت معرق کاری شده، کابینت پله ای، کابینت ام دی اف و ... نمونه هایی از این کابینت های پیش ساخته می باشند.

کابینت نئوکلاسیک پیش ساخته

تصور کنید کابینت های منزل شما بعد از سال ها فرسوده شده است و نیاز است که به سرعت کابینتی جایگزین این کابینت های فرسوده کنید.نمونه های کابینت را در گوگل مشاهده می کنید و به فروشگاه های دکوراسیون داخلی مراجعه می کنید و متوجه می شوید که ممکن است هفته ها برای ساخت کابینت منتطر بمانید. اما مزیت کابینت های پیش ساخته این است که به سرعت می توانید یک سری کابینت خرید کنید و در همان روز آن را نصب کنید.قیمت کابینت های پیش ساخته از نمونه های سفارشی پایین تر است.

نصب این کابینت ها ساده و به راحتی انجام می شود. به راحتی می توانید این کابینت ها را جا به جا کنید و در جای دیگری نصب کنید.

به دلیل اینکه کابینت های پیش ساخته به صورت انبوه و در تولیدی ساخته می شوند ممکن است همان مدل در هر آشپزخانه ای استفاده شود پس اگر دوست دارید آشپزخانه ای منحصر به فرد و خاص داشته باشید به دنبال کابینت های آماده نروید. به طور قطع کیفیت کمتر کابینت های آماده نسبت به مدل های سفارشی یکی دیگر از معایب آن به حساب می آید.

ممکن است کابینت آماده ای که انتخاب می کنید با اندازه آشپزخانه شما جور در نیاید، با فضای آشپزخانه شما سازگار نباشد و قابلیت تنظیم در آشپزخانه را نداشته باشد و هزینه ای که بابت آن پرداخت کرده اید هدر برود.

کابینت های آماده یراق آلات با کیفیتی ندارند، عمر چندانی ندارند و بعد از مدتی دچار مشکلاتی اعم از سروصدا هنگام باز شدن درب ها، سرو صدا و گیر کردن ریل ها، بهم خوردن یا کج شدن ریگلاژ ها ، پریدن رنگ دستگیره ها ، شکستن پایه کابینت ها یا قسمت هایی از کابینت می شوند.

کابینت آماده نئوکلاسیک

به طور کلی و صد در صد نمی توانیم این مورد را بیان کنیم که قیمت کابینت های پیش ساخته کمتر از نمونه های سفارشی است، به این دلیل که ممکن است شما برای کابینت پیش ساخته ای اقدام کنید که بسیار شیک و کیفیت بالایی داشته باشد.اما یک حالت دیگر هم دارد که به دلیل اینکه فروشندگان این محصولات را می سازند و ممکن است چند وقتی در کارگاه شان باقی بماند قیمت کمتر همراه با تخفیف بیشتری برای آن در نظر بگیرند.

اگر می خواهید کابینت پیش ساخته ای خرید کنید که قیمت مناسب و با کیفیتی داشته باشد باید کارگاه ها، تولیدی ها و سایت های مختلفی را بررسی کنید.از مهم ترین عواملی که بر قیمت کابینت های پیش ساخته تاثیر می گذارد عبارتند از:

1-متریال اولیه استفاده شده برای ساخت این محصول بسیار مهم است. یکی از نمونه های گران قیمت این نوع کابینت ها ، کابینت های چوبی ست.

2-اندازه این کابینت ها هر چه بزرگ تر باشد، مواد اولیه بیشتری برای ساخت آن استفاده شده است.

3-کیفیت مواد اولیه در قیمت نهایی کابینت ها بسیار مهم است.

4-سبک کابینت ها هرچه جدیدتر و مدرن تر باشد قیمت بیشتری خواهد داشت.

کابینت های پیش ساخته در آشپزخانه

یکی از بزرگترین محدودیت های کابینت های آماده تنوع کم و بسیار پایین رنگ کابینت ها می باشد. قهوه ای و کرم دو رنگ رایج در کابینت های پیش ساخته می باشد و می تواند در بزرگ و کوچک جلوه دادن فضای آشپزخانه تاثیرگذار باشد.

برای اینکه از خرید کابینت های پیش ساخته راضی باشید باید به موارد بسیاری که در ادامه به آن می پردازیم دقت کافی را داشته باشید.

  1. اگر برای خرید به کارگاهی مراجعه کردید به دقت کابینت ها را بررسی کنید تا بدنه آن زدگی نداشته باشد.
  2. ابعاد آشپزخانه خود را اندازه بگیرید و با ابعاد کابینت موردنظر مقایسه کنید تا با آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد.
  3. رنگ کابینت ها باید با رنگ دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد.
  4. ریل ها و لولای درب ها را بررسی کنید و اگر نامناسب بود آن را تعویض کنید.
  5. کیفیت و قیمت کابینت انتخابی را بررسی کنید و با قیمت بازار مقایسه کنید.

عوامل مختلفی در انتخاب کابینت آماده یا سفارشی موثر است که در زیر به آن اشاره شده است:

1-کابینت های آماده کم هزینه تر و فرایند بازسازی آن سریع تر است. کابینت های سفارشی بودجه بیشتر و برای شما یک آشپزخانه منحصر به فرد که متناسب با سلیقه شماست آماده می کند.

2-سبک طراحی کابینت های پیش ساخته محدود است در حالی که کابینت های سفارشی در طرح و مدل های متنوع ساخته می شود.

3-در خرید کابینت های آماده با یک متخصص مشورت کنید. بسیاری از تولیدکنندگان برای کاهش قیمت از ورق های بی کیفیت برای ساخت کابینت ها استفاده می کنند و تشخیص کیفیت این ورق ها به سادگی امکان پذیر نیست.

4-یکی از مشکلات دیگری که برای خرید کابینت های آماده ممکن است رخ دهد این است که فضای بین کابینت ها خالی بماند. به دلیل اینکه کابینت های آماده به صورت خطی ساخته می شود و در حالت های یو یا ال شکل با مشکل مواجه می شود.

5-مشکل دیگری که ممکن است در خرید کابینت های آماده با آن روبرو شوید عدم پشتیبانی درست از سمت تولید کننده می باشد. حتما به این نکته دقت کنید که از فروشنده ای خریداری کنید که طرحی براساس مدل آشپزخانه به شما ارائه دهد و مسئولیت تمام خدمات و نصب آن را برعهده بگیرد.

کابینت پیش ساخته سفید آبی

با در نظر داشتن مواردی که در این مقاله به آن پرداختیم می توانید برای یک خرید مطمئن اقدام نمایید. برای خرید کابینت ابتدا قیمت هر دو را بررسی کنید و اگر بودجه محدودی ندارید از کابینت های سفارشی استفاده کنید.برای خرید کابینت های پیش ساخته حتما از سایت های معتبر دیدن کنید تا در انتها از خرید خود راضی باشید.

اگر توانستید طرح و رنگی که مدنظر دارید را توسط یک فروشگاه معتبر پیدا کنید و فروشنده کلیه خدمات پشتیبانی را ارائه می دهد می توانید با خیال راحت در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.