اکسسوری آشپزخانه چیست؟12 نوع جدید اکسسوری
19
فروردین

اکسسوری آشپزخانه چیست؟12 نوع جدید اکسسوری

آشپزخانه ها فضایی برای آرامش و دور هم جمع شدن اعضای خانواده می باشد پس اگر می خواهید آشپزخانه ای مرتب داشته باشید باید آن را به شکلی موثر و کاربردی سازمان دهید.یکی از ویژگی های بارز خانم های ایرانی،مرتب بودن یک آشپزخانه و چیدمان وسایل به بهترین وجه ممکن می باشد.یکی از لوازمی که در آشپزخانه های کوچک به مرتب بودن کابینت ها کمک می کند اکسسوری یا تجهیزات جانبی کابینت است.

همین حالا به آشپزخانه نگاه کنید و ببینید چه وسایل و اکسسوری در آن جا می بینید؟

در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین اکسسوری های کابینت می پردازیم .در صورتی که می خواهید در آشپزخانه تغییراتی ایجاد کنید در سفارش های خود مواردی که در این مقاله می خوانید را لحاظ کنید پس تا انتها با ما همراه باشید.

اکسسوری نظم دهنده کشو

اکسسوری ها، نظم دهنده ها یا ارگانایزرها مجموعه ای از قطعات و لوازم جانبی هستند که برای بهبود و بهینه سازی کابینت ها از آن ها استفاده می شود. اکسسوری ها شامل درب ها، دستگیره ها و ... هستند که امروزه در طراحی های مدرن آشپزخانه از آن ها استفاده می کنند.هدف و کاربرد اصلی این اکسسوری ها دسترسی به لوازم موجود در کابینت ها، بهبود فضای آشپزخانه و زیبایی ظاهری محیط آشپزخانه می باشد.

به این نکته توجه کنید که سایز اکسسوری های داخل کشوها را باید با توجه به سایز یونیت کابینت ها انتخاب کنید. یونیت کابینت ها به فاصله پشت تا پشت هر کابینت می گویند.

  1. نظم و ترتیب بخشیدن به دکور آشپزخانه و تقسیم بندی یونیت های کابینت به شکلی زیبا و جذاب به همراه استفاده بهینه و کاربردی از فضا
  2. عملکرد بهتر ابزارهای آشپزخانه
  3. دسترسی راحت به تجهیزات آشپزخانه
  4. استفاده مناسب و کامل از کل فضای آشپزخانه

کابینت های سوپر مارکتی یکی از پر کاربرد ترین اکسسوری های آشپزخانه محسوب می شود که برای نگهداری از انواع خوراکی ها، حبوبات ، ادویه ها و مواد غذایی خشک از آن استفاده می شود.این اکسسوری به چند دسته تقسیم می شوند: سبد سوپر مارکت زمینی مناسب بطری و ادویه جات، سبد سوپر مارکت نصب از کف مناسب قوطی های کنسرو و بسته های کوچک، سبد مخصوص مواد شوینده برای زیر سینک ظرفشویی، سبد سوپر مارکت کنار یخچال و ...

اکسسوری سوپرمارکت ریلی

ادویه جات یکی از پر کاربرد ترین وسایل آشپزخانه برای پخت و پز است.طراحی یک کشو یا چند قفسه که محل نگهداری از ادویه ها هستند یکی از خلاقانه ترین ایده ها در اکسسوری های آشپزخانه به شمار می رود. این کابینت ها شباهت زیادی به کابینت ریلی زمینی دارد ولی جای کمتری می گیرد و ابعاد آن کوچک تر است.این کابینت های باریک و ریلی باید در نزدیکی اجاق گاز قرار بگیرد و ادویه ها، روغن، سرکه و ... در آن قرار می گیرد.

اکسسوری ریلی ادویه جات

استفاده از اکسسوری های چرخان برای کابینت های گوشه که در دسترس نیست بسیار مناسب است. قفسه های چرخان به صورت لبه دار طراحی می شوند تا در حین چرخش، موادی که در آن قرار دارند پرتاب نشوند.

در بیشتر مواقع کابینت هایی که در گوشه آشپزخانه نصب می شوند عمق زیادی دارند، عملا کارایی ندارند و دسترسی به آن بخش مشکل است. امروزه با استفاده از اکسسوری کابینت این موضوع به بهترین شکل ممکن حل شده است و به شما کمک می کند فضاهای دور از دسترس و غیر قابل استفاده را به فضایی کارآمد تبدیل کنید.این اکسسوری ها به گونه ای طراحی شده اند که با یک حرکت ساده، می توانید بدون خم شدن به تمامی فضای کابینت دسترسی داشته باشید.

اکسسوری مجیک کرنر

با زباله های آشپزخانه چه می کنید؟ اگر می خواهید در کابینت زیر سینک سطل زباله قرار دهید حتما سطل زباله تو کار به شما کمک خواهد کرد. امروزه کابینت های سطل زباله محبوبیت زیادی دارد و دارای دو جایگاه مخصوص زباله های تر و زباله های بازیافتی به صورت ریلی می باشد.

اکسسوری سطل زباله

اکسسوری سطل زباله

امروزه همه افراد مواد شوینده و تمیز کننده را در کابینت زیر سینک قرار می دهند به همین خاطر این اکسسوری بسیار پر طرفدار است .این کابینت ها معمولا به صورت ریلی و فلزی هستند و بسیار مناسب است.

یکی از جاهایی که معمولا در دسترس است و محل خوبی برای قرار دادن وسایل محسوب می شود کشوهای زیر گاز رومیزی می باشد. این اکسسوری که به صورت کشویی و ریلی ساخته می شود محل قرارگیری قاشق، چنگال، کارد و ... می باشد.

با تقسیم کننده ها هم می توانید از شلوغی این کشو ها جلوگیری کنید.

اکسسوری تقسیم کننده

یکی از بهترین اکسسوری ها پریزهای توکار هستند که به سرعت در بین مردم محبوبیت پیدا کرده است. این پریزها از داخل کابینت ها عبور داده می شوند و در انواع و اقسام گوناگونی تولید می شوند.

بهترین کار برای پر کردن دیوارهای خالی آشپزخانه نصب شلف و قفسه برای آشپزخانه می باشد. این قفسه ها باعث مرتب بودن وسایل آشپزخانه می شود و با تنوعی که در محیط آشپزخانه ایجاد می کنند باعث می شوند تا شما هیچ وقت از این محیط خسته نشوید.

اکسسوری شلف

یک راهکار عالی برای بهینه سازی فضای آشپزخانه استفاده از اکسسوری و ارگانایزر قابلمه می باشد.قابلمه ها ،درب ها و ماهی تاب ها اقلامی هستند که باید نظم خاصی در داخل کابینت ها داشته باشند تا در آشپزخانه بی نظمی ایجاد نشود. این اکسسوری ها شامل تقسیم کننده ها و قفسه هایی ست که جا برای قابلمه ها و ماهی تابه ها دارد.

ارگانایزر ریلی، ارگانایزر قلاب دار و کشوهای بزرگ مخصوص نگهداری از قابلمه است که برای نظم دهی به این ظروف می توانید استفاده کنید.

ارگانایزر قابلمه

ارگانایزر قابلمه

این اکسسوری از قدیمی ترین و موثرترین اکسسوری های موجود در هر آشپزخانه ای است که برای خشک شدن ظروف و منظم کردن آن ها ساخته می شوند.آبچکان ها از آهن یا استیل ساخته می شوند و آن ها را می توان در یک یا دو طبقه تولید کرد. آبچکان رومیزی، آبچکان ایستاده، آبچکان داخل کابینت و آبچکان آویزی از انواع پر کاربرد هستند.

این اکسسوری برای این تعبیه شده است که برای جا به جایی انواع قابلمه و ریختن آب در آن مشکلی نداشته باشید.

اکسسوری شیر رو گازی

استفاده از اکسسوری های کابینت در طراحی و زیبایی کلی کابینت ها اهمیت ویژه ای دارد.با استفاده از این اکسسوری ها می توانید کابینت های آشپزخانه را با سبک و سلیقه خود هماهنگ کنید و زیبایی بیشتری به محیط آشپزخانه خود ببخشید.

از مهمترین مزیت های اکسسوری ها بهره مندی از کلیه فضای آشپزخانه می باشد. این تجهیزات به شما امکان می دهد تا در هر بخش آشپزخانه، کشو یا بوفه ای قرار دهید و از تمام فضا به صورت بهینه استفاده کنید.به طور مثال اگر از گوشه آشپزخانه نمی توانید استفاده کنید با استفاده از کابینت های گوشه ای و اکسسوری های مناسب می توانید به نحو احسن از آن فضا بهره ببرید.

این اکسسوری ها می توانند دسترسی راحت تری را برای لوازم موجود در آشپزخانه و کابینت ها فراهم کنند.

اکسسوری زیر سینک

قیمت اکسسوری های کابینت با توجه به فضای آشپزخانه و سبک و سلیقه شما تفاوت های زیادی باهم دارند.از مهم ترین عواملی که قیمت اکسسوری ها را تعیین می کند نوع اکسسوری و برند آن ها می باشد.

  1. در هر خانه ای نظم و ترتیب حرف اول را می زند و استفاده از یک اکسسوری مناسب آشپزخانه می تواند دکوراسیون آشپزخانه شما را مرتب تر و زیباتر جلوه دهد.
  2. اکسسوری های مد نظر خودتان را پیش از آنکه کابینت آشپزخانه را سفارش دهید انتخاب کنید و به طراح و اجرا کننده کابینت اعلام کنید که کابینت را متناسب با اکسسوری های مورد نیاز شما سفارشی سازی کند.
  3. قبل از تهیه اکسسوری باید سایز و نوع اکسسوری ها را بدانید و سایزی را انتخاب کنید که مناسب سایز یونیت کابینت شما باشد.
  4. ممکن است در هنگام خرید اکسسوری هزینه زیاد آن شما را منصرف کند. اما خرید آن ها از چندین بار مرتب کردن کشو ها و کابینت ها در روز به صرفه تر و منطقی تر باشد.

اکسسوری آشپزخانه

این اکسسوری ها به منظور تسهیل دسترسی به وسایل آشپزخانه طراحی و تولید می شوند.بهتر است با مشورت با افراد متخصص اکسسوری های مطابق سبک منزلتان را انتخاب کنید تا بعد از یک روز پر مشغله با احساس آرامش به منزل بازگردید. این نکته را فراموش نکنید که قلب تپنده هر خانه ای آشپزخانه آن است و باید بیش از سایر قسمت های خانه به آن توجه کنید.

سوالات متداول

کابینت های ریلی کجا قرار می گیرد؟

این کابینت های باریک و ریلی باید در نزدیکی اجاق گاز قرار می گیرد و ادویه ها، روغن، سرکه و ... در آن قرار می گیرد.

کاربرد اکسسوری آشپزخانه چیست؟

نظم و ترتیب بخشیدن به دکور آشپزخانه و تقسیم بندی یونیت های کابینت به شکلی زیبا و جذاب به همراه استفاده بهینه و کاربردی از فضا عملکرد بهتر ابزارهای آشپزخانه دسترسی راحت به تجهیزات آشپزخانه استفاده مناسب و کامل از کل فضای آشپزخانه