کابینت لمی گلاس و پلی گلاس _ تفاوت آن با هایگلاس
5
اسفند

کابینت لمی گلاس و پلی گلاس _ تفاوت آن با هایگلاس

امروزه با توجه به تنوع و گستردگی مواد و متریال در جهان ،طراحان تلاش می کنند بهترین کیفیت را برای طراحی به کار گیرند.متریال مناسب علاوه بر زیبایی، باید مقاومت زیادی در برابر عوامل محیطی داشته باشد.ورق های لمی گلاس و پلی گلاس یکی از پر طرفدارترین متریال مورد استفاده طراحان حرفه ای می باشد و هر کدام دارای ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی هستند.این کابینت ها از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه به کابینت هایگلاس است اما مزایای بیشتری نسبت به این کابینت ها دارد.

کابینت لمی گلاس سفید

کابینت هایگلاس،پلی گلاس و لمی گلاس با یکدیگر هم خانواده و از گروه کابینت های شفاف و شیشه ای هستند و برای افرادی که طرفدار سبک مدرن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود می باشند بسیار مناسب است.مغزی مورد استفاده در ساخت این کابینت ها ام دی اف است و تنها عاملی که باعث ایجاد تفاوت بین آن ها می شود روکش مورد استفاده بر روی ام دی اف می باشد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری درمورد کابینت هایگلاس نیاز دارید می توانید به مقاله تولید محتوای آن در سایت سر بزنید.

کابینت لمی گلاس برای آشپزخانه های کوچک

کابینت های لمی گلاس ورق های براقی هستند که در کشور ترکیه به صورت عمده تولید می شود. لامی گلاس ها ضد آب هستند و مقاومت بالایی نسبت به سایر انواع هایگلاس دارد و به دلیل روکش براق ، درخشندگی زیادی دارد.

در این نوع کابینت ها از ام دی اف هم استفاده می شود به این صورت که در مدل لمی گلاس نوعی روکش پلیمری بر روی سطح ورق های ام دی اف را می پوشاند.

1-در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است.

2-در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارد و تغییر رنگ نمی دهد.

3-شکل ظاهری این نوع کابینت ها مانند شیشه، براق و شفاف هستند.

4-ام دی اف لمی گلاس با محیط زیست سازگار است. در ساخت آن از نوعی پلاستیک قابل بازیافت استفاده می کنند و همین موضوع باعث می شود به چرخه تولید بازگردد.

5-ورق های لمی گلاس در طرح ها و رنگ های گوناگونی تولید می شود. این مرحله به این صورت است که طرح و رنگی را که انتخاب کرده باشید روی ورق می چسبانند و یک روکش پی وی سی شفاف روی سطح آن قرار می دهند.

6-کابینت های لمی گلاس در برابر تغییر رنگ مقاوم است. این ورق ها با فناوری خاصی تولید می شوند و باعث می شود رنگ رویه آن ثابت باشد و تغییر نکند.

7-به دلیل اینکه کابینت های لمی گلاس براق و شفاف است برای آشپزخانه های کوچک و کم نور مناسب است.

کابینت پلی گلاس سفید

این نوع کابینت ها که مشابه با کابینت هایگلاس است یکی از تولیدات کشور اسپانیا به شمار می رود.ضخامت آن 19 میلیمتر است و مانند شیشه شفاف است.جنس کابینت های پلی گلاس از پلی کربنات است و شباهت زیادی به شیشه دارد اما نسبت به شیشه محکم تر و سبک تر است.

1-پلی گلاس از پلیمرهای شفاف ساخته می شود و مقاومت آن از شیشه بالاتر است.

2-این ورق ها سبک است و ثبات رنگی دارد.

3-نسبت به مواد شیمیایی ، انواع پاک کننده ها و اشعه خورشید مقاومت بالایی دارد.

4-جذب رطوبت پایینی دارد.

5-از پلی گلاس برای انواع تابلوهای تبلیغاتی ، حمام ، کابینت ، آکواریوم و ... استفاده می شود.

6-انتخاب و اجرای طرح های مات و براق در کنار هم باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه شما می شود.

7-کابینت های پلی گلاس آنتی باکتریال هستند و رشد قارچ و باکتری در کابینت ها امکان ندارد.

کابینت پلی گلاس برای آشپزخانه های نورگیر

  1. سطح لمی گلاس را باید با اسکاچ نرم تمیز کنید و از کشیدن اجسام زبر و تیز مانند سیم ظرفشویی به مدت طولانی بر روی آن خودداری کنید.
  2. پلی گلاس نسبت به اجسام زبر مقاوم است و در صورت استفاده از هر وسیله زبری مشکلی به وجود نمی آید.
  3. لمی گلاس در برابر مواد شیمیایی در طولانی مدت آسیب پذیر است ولی پلی گلاس مقاومت بالایی در برابر انواع مواد شیمیایی دارد.
  4. پلی گلاس نسبت به لمی گلاس براق تر و مقاوم تر است .
  5. پلی گلاس به نسبت کابینت لمی گلاس قیمت بیشتری دارد. بنابراین اگر یکی از گزینه های شما مقرون به صرفه بودن کابینت می باشد کابینت های لمی گلاس را انتخاب کنید.
  6. هر دو کابینت از زیبایی و خاص بودن برخوردار است اما این ویژگی ها مانند دوام و شفافیت در مدل پلی گلاس بیشتر است و در طراحی های متنوع تری تولید می شود.

کابینت پلی گلاس مشکی

  • کابینت های هایگلاس و لمی گلاس هر دو از ام دی اف ساخته می شود و تفاوت اصلی آن در نوع روکش آن ها می باشد. جنس روکش هایگلاس از پلکسی گلاس (پلاستیک فشرده و منعطف) و جنس روکش لمی گلاس از روکش پلیمری(پی وی سی) می باشد.
  • کابینت های لمی گلاس دارای دوام و عمر طولانی تری است.
  • شفافیت و براقیت لمی گلاس و پلی گلاس از هایگلاس بیشتر است و بازتاب نور زیادتری دارد.
  • کابینت های لمی گلاس و پلی گلاس در برابر خط و خش مقاوم تر است. همچنین در برابر مواد شوینده و شیمیایی نسبت به هایگلاس مقاوم تر هستند.
  • همانطور که در بالا اشاره کردیم قیمت کابینت های پلی گلاس از لمی گلاس بالاتر است ،کابینت های لمی گلاس هم از هایگلاس قیمت بالاتری دارد.
  • به دلیل گران قیمت بودن، تقاضا برای کابینت هایگلاس بالاتر است و همین موضوع باعث می شود که ورق های لمی گلاس و پلی گلاس در بازار موجود نباشد یا تقاضا برای خرید پایین باشد.
  • پلی گلاس نسبت به نم و رطوبت مقاوم است ولی هایگلاس در برابر رطوبت مقاومتی ندارد.
  • ام دی اف پلی گلاس در برابر حرارت مقاوم است اما هایگلاس در برابر حرارت، تغییر رنگ می دهد.
  • برخلاف کابینت هایگلاس در کابینت های لمی گلاس و پلی گلاس حالت مات و براق را می توان تولید کرد.

کابینت لمی گلاس ترکیبی با ام دی اف

یکی از اصلی ترین عوامل آلودگی کابینت ها، لکه ها هستند و به دو نوع روغنی و غیر روغنی تقسیم می شوند.

1-براق بودن و شفافیت کابینت های لمی گلاس و پلی گلاس باعث می شود هر چند روز یکبار جاهایی که در تماس با دست بوده است را تمیز کنید.

2-برای تمیز کردن لکه های غیر روغنی کابینت ها می توانید از یک دستمال نمدار استفاده کنید.

3-بعد از آن با یک دستمال خشک روی سطح کابینت ها را تمیز کنید و از برق زدن کابینت هایتان لذت ببرید.

4-و اما برای لکه های روغنی باید از مایع ظرفشویی و آب نیمه گرم استفاده کنید.به این صورت که این دو را با هم مخلوط کنید و با استفاده از اسفنج روی سطح کابینت را بکشید و با یک حوله یا دستمال تمیز و بدون پرز آن را خشک و تمیز کنید.

کابینت لمی گلاس به رنگ بژ

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید کابینت های لمی گلاس و پلی گلاس از هر جهت مقاوم و قابل اطمینان هستند و مواردی چون روکش پی وی سی، استحکام زیاد، لبه های مقاوم و ... باعث می شود یک کابینت ماندگار و مطمئن داشته باشید.

این کابینت ها بهترین گزینه برای کسانی است که به کابینت های براق و شفاف علاقه دارند و به زیبایی و برق آشپزخانه شان اهمیت می دهند.

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد ویژگی ها و نکات ساخت کابینت لمی گلاس و پلی گلاس صحبت کنیم تا کسانی که قصد خرید این برند را دارند بهتر و مطمئن تر انتخاب کنند.