انواع مدل های کمد دیواری
20
شهریور

انواع مدل های کمد دیواری

امروزه برای داشتن یک خانه شیک و منظم انتخاب یک کمد دیواری مناسب که به خوبی وسایل و لباس های ما را سازماندهی و جمع آوری کند بسیار اهمیت دارد.کمد دیواری یکی از انواع اکسسوری های خانه به شمار می رود که تقریبا در هر خانه ای وجودش احساس می شود.اما انتخاب و سفارش کمد هایی که بتواند حداکثر فضا را در مقایسه با دیوار های محدود اتاق خواب های امروزی، برای جمع آوری لباس ها و وسایل دیگر به شما بدهد، یک چالش بزرگ است.

با ما همراه باشید تا درباره کمددیواری، انواع آن و ویژگی های هر کدام را بررسی کنیم تا در انتخاب آن با دید بهتری اقدام نمایید.

کمدهای دیواری یکی از اجزای مهم در دکوراسیون داخلی خانه است و جز مواردی است که علاوه بر زیبایی، باعث منظم کردن وسایل مورد نیاز می شود.

این کمدها با جنس ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند و در اتاق خواب ها، سالن های پذیرایی و راهرو ها قابلیت اجرا دارند و به صورت شیشه ای، ویترینی و یا آینه ای سفارش داده می شوند.

کمد دیواری سفید

در هنگام سفارش ساخت کمد دیواری، می توانید نوع درب کمد را انتخاب کنید.به طور مثال تعیین کنید درب کمد دیواری شما لولایی باشد یا به صورت ریلی ساخته شود.هر کدام از درب های مزیت ها و معایبی دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

کمد دیواری های ریلی به صورت ریلی باز و بسته می شوند و استفاده از آن راحت است .یکی از مزیت های ریل های فولادی ، نصب راحت و امکان استفاده راحت آن است.این ریل ها در اندازه و قطرهای مختلف در بازار وجود دارد و می تواند از ورود گرد و غبار به داخل کمد لباس ها جلوگیری کند.

اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است بهتر است از کمدهای ریلی برای قرار دادن وسایل خود استفاده کنید.در صورتی که روغن کاری درب کمد به صورت منظم انجام شود این مدل کمد هیچ سرو صدایی ندارد.

  1. بهینه سازی فضا
  2. کیفیت بالا و نداشتن سر و صدا
  3. مناسب برای انواع سبک های دکوراسیون

همان طور که گفته شد کمد ریلی گزینه ی مناسبی برای اتاق ها و فضای کوچک می باشد که به بهینه سازی فضا کمک می کند و با توجه به مزایای ذکر شده می توانید این نوع کمد را برای اتاق ها و راهروی باریک انتخاب نمایید. توصیه می شود که برای ساخت کمد های ریلی به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید تا نتیجه ی مطلوبی بگیرید.


کمد دیواری اتاق خواب


یکی از جدیدترین و محبوب ترین مدل های کمد دیواری ، کمد با درب شیشه ای است که ظاهر جذابی دارند و برای دکوراسیون های به سبک مدرن مناسب است.اگر قسمتی از کمد دیواری را با درب شیشه ای سفارش دهید می توانید از آن به عنوان ویترین یا پارتیشن استفاده کنید و جذابیت دکور خانه خود را افزایش دهید.

این شیشه ها بلند و نشکن هستند و بدنه این کمد ها از ام دی اف ساخته می شود.درب این کمد های شیشه ای را می توان لولایی یا ریلی سفارش داد و این موضوع به سلیقه مشتری بستگی دارد.

کمد دیواری درب شیشه ای

کمد دیواری آینه ای یکی از انواع محبوب کمد های دیواری محسوب می شود و در سال های اخیر به یکی از کمد های پرطرفدار تبدیل شده است.اگر می خواهید سالن پذیرایی یا اتاق خوابتان بزرگ تر به نظر برسد کمد دیواری با درب آینه ای سفارش دهید.

یکی از معایب کمد های آینه ای ، شکستن آینه آن در اثر وارد کردن ضربه شدید می باشد.

کمد دیواری آینه دار

کمد دیواری لولایی

از گذشته ساخت کمد با درب لولایی در میان افراد رواج داشته است.در این مدل کمدها ، درب کمد با استفاده از لولا روی بدنه سوار می شود و درب به سمت فضای بیرونی باز می شود. به طور معمول کمد های لولایی طول عمر بالاتری دارند و به راحتی خراب نمی شوند.

تنها قسمت آسیب پذیر این کمدها، لولای درب ها می باشد که در صورت استفاده از متریال مناسب تا سالیان دراز می توانید از کمد دیواری لولایی استفاده کنید.بهتر است هر چندوقت یکبار از تعویض لولای درب ها غافل نشوید.

اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است از کمد دیواری لولایی استفاده نکنید زیرا این مدل کمد ها برای باز شدن به فضای کافی نیاز دارند.

کمد دیواری به سبک مدرن

کمد دیواری چند منظوره

کمد های چند منظوره به شما کمک می کند تا به درستی از فضا استفاده کنید و از خرید چندین وسیله بی نیاز شوید.با خرید کمد دیواری های چند منظوره از قسمتی از آن به عنوان کمد دیواری ،میز تحریر، میز آرایش یا کتابخانه استفاده می کنید.برای سفارش این کمدها می توانید امکانات دلخواه خود را اضافه کنید و خلاقیت به خرج دهید.

به دلیل طراحی خاص و ویژه این کمدها، هزینه ساخت آن نسبت به مدل های دیگر بیشتر است.

کمد دیواری سفید

کمد دیواری ها با استفاده از متریال های مختلفی همچون ام دی اف، پی وی سی، ممبران، چوب ، ملامینه و ... طراحی و ساخته می شوند.

سبک مدرن بسیار پر طرفدار است و در ساخت آن از دستگیره های ساده و مخفی استفاده می شود.اگر به دنبال طرحی ساده و خلوت هستید کمد دیواری مدرن گزینه مناسبی برای شما می باشد.

کمد دیواری ریلی

کمدهای کلاسیک با طرح ها و مدل های شلوغ و پیچیده طرفداران خاص خود را دارد.وجود تراش های ظریف، منبت کاری ،آینه کاری و طراحی روی چوب به زیباتر شدن اتاق شما کمک می کند.اگر فضای اتاق خواب شما بزرگ است از مدل کمد دیواری کلاسیک برای قرار دادن لباس ها استفاده کنید.کمد های کلاسیک به فضای زیادی نیاز دارند و برای اتاق های بزرگ مناسب تر است.

کمد دیواری آینه دار طرح کلاسیک

کمد دیواری های نئوکلاسیک، تلفیقی از کمد مدرن و کلاسیک می باشد و نسبت به کمدهای کلاسیک طراحی ساده تر و جزییات کمتری دارد.

کمد دیواری ام دی اف

کمد دیواری ام دی اف کمدی است که از ورق ام دی اف بر روی آن استفاده می کنند.این ورق ها حاصل خرده چوب هایی ست که به صورت خام تولید می شود و سپس بر روی آن روکش هایی در طرح ها و رنگ های مختلف کشیده می شود.

ورق های ام دی اف یکی از پر کاربردترین متریال ها برای کمد دیواری محسوب می شود ولی در مقابل رطوبت استحکام زیادی ندارد و متورم می شود.

این متریال محبوب هم زیباست و هم در مقابل متریال های دیگر قیمت مناسبی دارد.

کمد دیواری های هایگلاس شفاف و براق است و در طرح های مختلفی تولید می شود.ورق های هایگلاس نور را بازتاب می دهد و برای تولید انواع کابینت و کمد دیواری از آن استفاده می شود.

کمد دیواری طرح هایگلاس

کمد دیواری ممبران با مغز ام دی اف و روکش های حکاکی شده بسیار شیک، مدرن و زیبا است.این کمد دیواری ها برای پذیرایی یک گزینه شیک و مناسبی است که در طرح های مختلف اجرا می شود.

از مزیت های کمد ممبران قیمت مناسب آن، تنوع رنگی بالا، مقاوم در برابر رطوبت و نگهداری راحت آن است.

ورق های ملامینه جز ورق های ارزان قیمت برای کمد دیواری است و مغزی آن از نئوپان است.اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای کمد دیواری ها بپردازید ملامینه می تواند گزینه مناسبی باشد.روکش ملامینه سبک است و تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد.

کمد دیواری های چوبی از چوب درختان راش و گردو ساخته می شود و نسبت به بقیه متریال ها از قیمت بالاتری برخوردار است.این کمد ها عمر و دوام بالایی دارند و سالیان دراز می توانید از آن استفاده کنید.

بسیاری از افراد تمایل دارند که کمد دیواری چوبی داشته باشند اما به دلیل هزینه بالایی دارد ترجیح می دهند کمد دیواری ها را با روکش چوب سفارش دهند.روکش چوب را با چسب به مغزی ام دی اف می چسبانند اما زیبایی، دوام و ماندگاری چوب را ندارد و ممکن است روکش به مرور از سطح ورق جدا شود.این ورق ها مقاومت چندانی در برابر رطوبت ندارد.

کمد دیواری به رنگ بژ

کمد دیواری پی وی سی بر پایه پلاستیک است، حالتی مات دارد و دوام و استحکام بالایی دارد.ورق پی وی سی بهترین گزینه برای مکان هایی ست که دارای رطوبت است و نم دارد.

قابلیت شستشو، وزن سبک و دوام در برابرخط و خش از مزیت های کمد پی وی سی می باشد.

کمدهای دیواری فلزی گزینه خاص و زیبایی برای سفارش کمد دیواری نیست اما اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید می توانید چارچوب فلزی را با متریال ام دی اف و هایگلاس ترکیب کنید و اجرا کنید.

در این مدل کمد دیواری ها می توان چند متریال را به صورت ترکیبی در دو یا سه رنگ اجرا کرد.به طور مثال ترکیب متریال ام دی اف با هایگلاس یا فرامید گزینه مناسبی برای اجرای کمد دیواری است.همچنین می توانید بخشی از کمد را به صورت ریلی و بخش دیگرش را به صورت لولایی بسازید.

برای انتخاب مدل مناسب کمد دیواری باید به سبک کلی خانه و اتاق خود دقت کنید.برخی خانه ها به سبک کلاسیک چیدمان شده است و برخی دیگر به سبک مدرن،روستیک و یا تلفیقی است.بنابراین در هنگام خرید کمد دیواری سبک خانه خود را در نظر بگیرید .

کمد دیواری ام دی اف

برای انتخاب رنگ کمد دیواری باید به دکور خانه و هماهنگی با دیگر رنگ های خانه توجه کنید.انواع مدل های کمد دیواری در رنگ های مختلفی همچون سفید،کرمی،قهوه ای، مشکی و... قابل سفارش است و شما می توانید با خیال راحت رنگ کمد دیواری دلخواهتان را سفارش دهید.

کمد دیواری کتابخانه دار

رایج ترین چوب برای ساخت کمدهای دیواری، ام دی اف می باشد که در برخی موارد برای بالا بردن کیفیت و برای رسیدن به ظاهر مناسب از روکش های مختلفی استفاده می شود.

هنگام طراحی کمدهای دیواری باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این کمد برای اتاق خواب می باشد و یا پذیرایی به دلیل اینکه مقدار فضای کمد های اتاق خواب و پذیرایی با هم متفاوت هستند. مساحت و مقدار فضای ساختمان رابطه ی مستقیمی با عمق و ارتفاع کمد دارد با تقسیم بندی مناسب می توان به بهینه کردن فضای کمد کمک زیادی کرد.

اغلب برای کمدهای دیواری هیچ گونه قفلی در نظر نمی گیرند البته کمدهای دیواری گزینه ی مناسبی جهت نگهداری از وسایل ارزشمند نمی باشد اما توصیه می شود که هنگام طراحی و ساخت کمد به داشتن قفل تاکید کنید تا امنیت وسایل و حریم شخصی تان حفظ شود.

این شئ کوچک نه تنها در ظاهر کمد تاثیر گذار است بلکه در میزان رضایت شما از آن هم موثر می باشد. درست نصب نشدن دستگیره ها، نداشتن استحکام کافی و مرغوب نبودن جنس آن موجب نارضایتی شما از کمد می شود. دستگیره ها علاوه بر کاربردی که دارند اگر متناسب با ظاهر و جنس کمد باشد می تواند زیبایی و جلوه ی خاصی به کمد ببخشد.

کمد دیواری درب مگنتی

کمد ها علاوه بر بهینه سازی فضا باید از لحاظ ظاهر جلوه ای زیبا داشته باشند چون که در دکوراسیون داخلی منزل موثر می باشد. از مهم ترین مزایای این کمد ها نوع طراحی درب های می باشد که جهت باز و بسته کردن درب ها احتیاجی به فضای زیادی نیست و این نکته در بهینه سازی فضای اتاق بسیار مهم می باشد. طراحی کمدهای ریلی بر مبنای اصول دقیقی است تا علاوه بر اینکه کاربری مناسب، از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشد، اگر ریل کمد با وزن آن متناسب نباشد مشکلاتی به وجود خواهد آمد که عبارتند از:

اگر جنس کمد از ام دی اف باشد به ظاهر و نمای خارجی آن صدمه وارد خواهد شد.

باز و بسته کردن درب ها به آسانی انجام نمی شود و به کندی این عمل انجام می شود.


قیمت ساخت کمد های دیواری به عواملی همچون متریال به کار رفته، جنس ریل ها،جنس یراق آلات و دستگیره ها و طرح و رنگ کمد دیواری بستگی دارد.معمولا قیمت ساخت کمد ریلی از کمد با درب لولایی بیشتر است.

کمد دیواری شیک

شما در این مقاله با انواع کمد دیواری براساس مواد و متریال آن آشنا شدید و حالا می توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود،بهترین مدل کمد دیواری را انتخاب کنید. طراحان حرفه ای دکوپازل ایده های خلاقانه زیادی برای طراحی و تولید انواع کمد دیواری را به شما ارائه می دهند تا بتوانید از فضای محدود خود نهایت استفاده را ببرید.