جامع ترین راهنمای خرید کابینتی که تا الان خوانده اید!
4
تیر

جامع ترین راهنمای خرید کابینتی که تا الان خوانده اید!

انتخاب یک کابینت با کیفیت و هماهنگ با دکوراسیون منزل یکی از عناصر کلیدی در دکوراسیون داخلی است و اهمیت بسیاری در زیبایی خانه شما دارد. این را بدانید که امروزه آشپزخانه تنها برای پخت و پز نیست، بلکه زمان سرو غذا هم خانواده در آشپزخانه دور هم جمع می شوند به همین دلیل کابینت و دکوراسیون آن یکی از اصلی ترین بخش های آشپزخانه به شمار می رود.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که از کجا کابینت آشپزخانه خریداری کنیم؟

به چه شرکت یا شخصی برای خرید اعتماد کنیم تا یک خرید خوب داشته باشیم؟

...ما تلاش کردیم که که در این بخش بتوانیم راهنمای شما در خرید کابینت باشیم و در این زمینه به شما کمک کنیم پس با ما همراه باشید

کابینت نئوکلاسیک سفید سبز

دکوراسیون آشپزخانه به عنوان یکی از اصلی ترین طراحی های داخلی خانه، همیشه مورد توجه طراحان و معماران در این عرصه بوده است.یکی از عناصر اساسی در دکوراسیون خانه، کابینت ها هستند که ابزاری برای مرتب کردن وسایل خانه و آشپزخانه اند و در فضاهای دیگر خانه هم مانند پذیرایی، حمام و ... کاربرد دارد.

کابینت ها یکی از مهمترین قسمت های خانه به شمار می رود به همین دلیل قبل از سفارش و اقدام به خرید لازم است با متخصصین در این زمینه مشورت کنید.با این حال ما در این مقاله سعی کردیم نکاتی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید را به صورت مختصر توضیح دهیم.

اولین نکته ای که باید در خرید کابینت به آن دقت کنید رنگ کابینت است چون در هماهنگی با دیگر وسایل منزل و دکوراسیون داخلی می باشد و تاثیر آن در روحیه اهالی منزل بسیار زیاد است.از جدیدترین مدل های موجود در بازار تلفیقی از رنگهای مکمل یا رنگ های سرد و گرم است که اگر رنگ گرم غالب باشد چشم نوازتر و دلبازتر می شود.رنگ های براق و روشن به فضای شما عمق بیشتری می دهد و باعث می شود آشپزخانه شما بزرگ تر به نظر بیاید.رنگ های تیره یا بسیار تند مثل قرمز، زرد، آبی کاربنی و ... فضای آشپزخانه شما را کوچک تر و محدود تر نشان می دهد ، در مدت زمان کوتاهی چشم نوازی روزهای اولیه را ندارد و دچار دلزدگی می شوید. اگر سقف آشپزخانه شما کوتاه است در طرح آن حتما از خطوط عمودی استفاده کنید. همچنین اگر محیط شما بزرگ یا نور زیادی دارد در انتخاب رنگ محدودیتی ندارید و می توانید از رنگ های تیره هم استفاده کنید.

البته معمولا از دو رنگ برای رنگ آمیزی کابینت ها استفاده می کنند:

1-رنگ پلی استر

2- رنگ پلی اورتان

رنگ پلی اورتان کیفیت و جنس بهتری دارد و قیمت بیشتری نسبت به رنگ پلی استر دارد.

کابینت مدرن طوسی با متریال ام دی اف

دومین نکته ای که باید در نظر داشته باشید انتخاب سبک و مدل کابینت است. مدلی انتخاب کنید که با علایق شما سازگار باشد و جلوه شیک و لوکسی به دکوراسیون داخلی شما بدهد. سبک هایی که امروزه در خرید کابینت بیشتر مورد توجه است سبک کابینت مدرن ، سبک کلاسیک و سبک نئوکلاسیک می باشد.

اگر معیار شما در خرید کابینت سادگی و شیک بودن آن است پیشنهاد می کنیم از مدل های مربوط به کابینت های سبک مدرن استفاده کنید که معمولا یکسره از کف تا سقف آشپزخانه امتداد دارد.کابینت هایی که طرح های خلوتی دارند و برای آشپزخانه هایی که فضای کمی در اختیار دارند مناسب است.

اگر معیار شما طرح های شلوغ و اکسسوری های زیاد و شیک می باشد پیشنهاد ما انتخاب کابینت کلاسیک است چون در طراحی آن از حکاکی، منبت و الگوهای تزیینی استفاده شده است.همچنین اگر آشپزخانه ای با متراژ بالا دارید این کابینت ها می توانند زیبایی و جذابیت بی نظیری به فضای آشپزخانه شما بدهند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر دکوراسیون خانه شما زرق و برق زیادی دارد کابینت مدرن انتخاب خوبی برای شما نمی باشد و باید از کابینت های کلاسیک استفاده کنید تا هارمونی و هماهنگی بین وسایل منزل برقرار شود.

کابینت مدرن برای آشپزخانه های کوچک

سومین نکته ای که برای خرید کابینت باید در نظر داشته باشید جنس کابینت شماست یعنی همان جنس و متریالی که قصد دارید برای آشپزخانه تان سفارش دهید.در بازار انواع جنس کابینت که از لحاظ کیفیت و قیمت متفاوت است وجود دارد و شما می توانید با تنظیم بودجه و هزینه ای که برای دکوراسیون منزل در نظر گرفته اید کابینتی را انتخاب کنید که با فضای کلی خانه و سلیقه شما همخوانی داشته باشد.

کابینت ممبران که یکی از بهترین مدل های سبک کابینت کلاسیک است و یکی از بهترین متریال ها برای منازل شما می باشد.این کابینت مقاومت بالایی در برابر نم و رطوبت دارد.

کابینت های ام دی اف هم فضایی گرم و صمیمی به منازل شما می بخشد و در عین حال مقاومت بالایی در برابر وزن زیاد و ضربه دارد. این کابینت ها رنگ بندی فوق العاده بالایی دارد و شما می توانید هر رنگی برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.در ایران کابینت ام دی اف با طرح چوب طرفداران زیادی دارد اما صرف نظر از قیمت کابینت که بستگی به بودجه ای دارد که برای آن اختصاص داده اید ، به نکات زیر دقت کنید:

1-کابینتی انتخاب کنید که متناسب با شرایط آب و هوای محل زندگی تان باشد به طور مثال اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید سعی کنید. کابینت هایی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاوم باشند و آسیب نبیند.اگر در مناطق بسیار گرم زندگی می کنید از کابینت هایی استفاده کنید که در برابر تغییرات آب و هوایی و گرمای زیاد مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

2-اگر سقف آشپزخانه تان کوتاه است از کابینت های بلندی استفاده کنید که طرح های عمودی دارند تا خطای دید در ذهن بیننده ایجاد می کند و سقف آشپزخانه شما را بلندتر نشان دهند و برعکس اگر سقف آشپزخانه تان بلند است، سعی کنید از کابینت هایی با طرح های افقی استفاده کنید تا آشپزخانه شما را عریض نشان دهد.

کابینت مدرن برای آشپزخانه های نورگیر

صفحه کابینت که یکی از مهمترین قسمت های کابینت است تماس بیشتری با آب دارد.بهترین انتخاب برای صفحه کابینت ، ام دی اف با روکش اچ پی ال است چون مقاومت بالایی در برابر آب و اشیا نوک تیز دارد.کابینت های زیر سینک ظرفشویی هم بیشتر در معرض رطوبت هستند بنابراین لازم است که از کابینت هایی با جنس پی وی سی استفاده کنید تا کابینت شما دوام بیشتری داشته باشد.

اگر می خواهید در مورد صفحات کابینت و انواع آن بیشتر بدانید مقاله انواع صفحه کابینت و عوامل موثر در انتخاب آن را مطالعه کنید.

جنس کانتر یا روکابینتی آشپزخانه شما باید به صورتی باشد که به راحتی تمیز شود و در برابر مواد شوینده مقاوم باشد چون این قسمت از کابینت ها بیشتر در معرض سایش و خراشیدگی قرار دارد و به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهد.

با انتخاب صحیح تیم طراحی و جنس و متریال ، کابینتی انتخاب کنید که دوام بالایی داشته باشد و لازم نباشد هر سال آن را عوض کنید. مهم نیست بودجه شما برای خرید چقدر است، همیشه به دنبال کابینت هایی باشید که عمر طولانی دارند و زندگی شما را آسان تر می شود.

کابینت نئوکلاسیک دو رنگ

به هریک از لوازمی که در تکمیل ساخت کابینت مورد استفاده قرار میگیرد لوازم جانبی یا یراق آلات گفته می شود. لوازم جانبی شامل لولا، دستگیره، پایه کابینت و ... است که هرکدام کاربرد خاصی دارد و یکی از مهمترین مسائل در خرید کابینت می باشد.فقط به این نکته توجه کنید که اگر کابینت سبک کلاسیک را انتخاب کردید یراق آلات شما هم پر زرق و برق باشد و اگر کابینت های سبک مدرن را انتخاب کردید از یراق ساده و مدرن استفاده کنید.

کابینت هایی با قفسه های قابل تنظیم آشپزخانه شما را کاربردی تر می کند و باعث می شود از همه بخش های کابینت به درستی استفاده کنید.

مهمترین اصل در انتخاب کابینت، استعلام و برآورد آن متناسب با بودجه ایده آل شماست.محاسبه قیمت نهایی کابینت به راحتی امکان پذیر نیست و شما نمی توانید متراژ آشپزخانه تان را ضرب در قیمت یک متر از کابینت موردنظرتان کنید به دلیل اینکه تک تک یونیت های زمینی، هوایی و ... فرمول خاص خودشان را دارد و لازم است قیمت نهایی کار را از طراح و مجری آن سئوال کنید.

کابینت نئوکلاسیک کرم قهوه ای

این راهنما به مشتریان و افرادی که اقدام به خرید کابینت کرده اند بسیار مهم است.در زیر چند نکته برای راهنمایی شما در انتخاب کابینت مناسب آمده است:

  1. بررسی نیاز ها: قبل از شروع به خرید، نیاز ها و خواسته های خود را بررسی کنید.مشخص کنید که چه مقدار فضا برای نصب کابینت در نظر گرفته اید، چه سبکی را مدنظر دارید و می خواهید از چه متریالی برای ساخت کابینت استفاده کنید.
  2. بودجه:تعیین بودجه واقعی و منطقی برای خرید کابینت از اهمیت بالایی برخوردار است.حدود قیمتی خود را تعیین کنید و بعد اقدام کنید.
  3. مقایسه محصولات: قبل از تصمیم گیری نهایی، محصولات مختلف را مقایسه و بررسی کنید.این کار به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.
  4. مشاوره با متخصصان:بهتر است با کارشناسان و طراحان داخلی در این زمینه صحبت کنید.آن ها با توجه به تخصصی که دارند شما را در انتخاب کابینت مناسب برحسب نیاز ها و سلیقه شما راهنمایی می کنند.
  5. بررسی نظرات محصول: در آخر مهمترین نکته این است که نظرات و بازخوردهای مشتریان قبلی در مورد محصول موردنظرتان را بررسی کنید که احتمال خرید نادرست کاهش یابد.

کابینت کلاسیک قهوه ای

با توجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد می توانید انتخاب مناسبی در خرید کابینت داشته باشید و سال ها از زیبایی و کاربردی بودن کابینت منزلتان لذت ببرید.در هنگام خرید به جنس، رنگ و متریال آن توجه کنید تا بهترین کابینت را برای منزل خود انتخاب کنید.برای انتخاب بهترین طراح و تیم سازنده کابینت ،حتما پروژه ها و نمونه کارهای ما را در سایت و اینستاگرام مشاهده کنید.

از اینکه ما را در این مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم.

سوالات متداول

چه رنگی مناسب آشپزخانه های کم نور است؟

برای فضاهای کوچک و کم نور بهتر است از رنگ های روشن مانند سفید، کرم ، شیری، طوسی روشن استفاده کنید تا فضای شما را بزرگ تر نشان دهد.

اهمیت راهنمای خرید کابینت برای مشتریان در چیست؟

بررسی نیازها، بودجه، مقایسه محصولات، مشاوره با متخصصان و بررسی نظرات مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به چه نکاتی باید هنگام خرید کابینت توجه کنیم؟

به رنگ کابینت ها، جنس کابینت ها، قیمت آن و کیفیت و لوازم های جانبی کابینت ها باید توجه کنیم.