کابینت حجمی چیست؟ ویژگی ها، مزایا و معایب آن
16
فروردین

کابینت حجمی چیست؟ ویژگی ها، مزایا و معایب آن

در عصر حاضر کابینت ها نقش اساسی و مهمی در خانه و آشپزخانه ایفا می کنند.استفاده از کابینت هم تاثیر زیادی بر روی ظاهر خانه و آشپزخانه دارد و هم کارایی و کاربرد آن در آشپزخانه اهمیت زیادی دارد و انتخاب صحیح آن، می تواند از نگرانی هایی همچون کمبود فضا برای نگهداری و انباشت وسایل بکاهد.

یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از کمبود فضا برای نگهداری از وسایل و ظروف آشپزخانه ، استفاده از کابینت یا باکس های حجمی است که می توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید و دیگر نگران کمبود جا برای لوازم خود نباشید.

طرح کابینت انزو سفید مشکی

باکس حجمی همان کمد ها و کشوهای کابینت است که فضا و اندازه آن با کابینت های معمولی متفاوت است. امروزه آپارتمان ها مساحت کمتری نسبت به گذشته دارند و از این رو وجود کابینت هایی که فضا و عمق بیشتری دارند لازم و ضروری است. این کابینت های حجمی طول و عرض یکسانی با کابینت های معمولی دارند و تنها موردی که تفاوتی را بین این دو ایجاد می کند ، عمق کابینت های حجمی است که از کابینت های معمولی بیشتر است.

این کابینت ها در دو نوع افقی و عمودی برای آشپزخانه ها طراحی می شود که معمولا کابینت های افقی در قسمت های بالا و کابینت های عمودی در قسمت پایین آشپزخانه قرار می گیرند.

یکی از بارز ترین ویژگی های این کابینت ها ، مشخص بودن جایگاه هر وسیله است که این کار باعث زیباتر دیده شدن فضای کلی آشپزخانه و استفاده درست از تمامی فضای آشپزخانه می باشد.

از دیگر ویژگی های کابینت حجمی قابل سفارش بودن این کابینت ها برای هر نوع سبک و فضایی است بدین صورت که در ابتدا طراح آشپزخانه شما را می بیند و بعد طرح شما را می سازد.

اسکلت و بدنه این کابینت ها به گونه ای طراحی شده است که بخش کمی از فضای آشپزخانه را اشغال می کنند اما عمق نسبتا بالایی دارند.

این کابینت ها گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه های کوچک به شمار می رود.

کابینت حجمی مدرن

این کابینت های حجمی معمولا برای خانه هایی که آشپزخانه کوچکی دارند استفاده می شود تا علاوه بر بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه شما ،وسایل آشپزخانه و ظروف خود را به راحتی و بدون نگرانی از کمبود فضا ، درون آن قرار دهید.

کابینت های حجمی در مدل ها و طرح های متفاوتی تولید می شوند که بسته به نیاز و سلیقه شما می تواند در آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد.

این کابینت ها از لحاظ ظاهری به انواع مختلفی همچون کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک تقسیم می شوند. از طرف دیگر کابینت های حجمی از نظر به کارگیری مواد و متریال نیز به دسته های دیگری تقسیم شده است که در ادامه می خوانید.

کابینت های کلاسیک که دارای طرح های پیچیده و شلوغی هستند جزو گران قیمت ترین نوع کابینت به شمار می روند. کابینت های حجمی این سبک می تواند کابینت حجمی تمام چوب،روکش چوب و ممبران باشد. کابینت های حجمی کلاسیک برای آشپزخانه های با ابعاد بزرگ و سبکی مجلل بسیار مناسب است.

در دنیای امروزی که دکور اکثر خانه ها به صورت مدرن و ساده هستند کابینت مدرن بسیار پر طرفدار است و مورد استقبال زیادی واقع شده است.کابینت های مدرن از طرح ها و خطوط ساده پیروی می کنند و به صورت تک رنگ یا دو رنگ اجرا می شوند.

این کابینت های حجمی مدرن با هر جنسی که ساخته شوند در ساده ترین شکل ممکن طراحی و تولید می شوند.

کابینت های حجمی نئوکلاسیک که همزمان ویژگی های هر دو نوع کلاسیک و مدرن را دارا هستند طراحی زیبا و منحصر به فردی را برای آشپزخانه شما ایجاد می کنند.

یکی از مزیت های این نوع کابینت ها آسان تر بودن فرایند ساخت و پایین بودن هزینه ساخت آن می باشد به دلیل اینکه از ام دی اف خام به جای چوب استفاده می کنند.

کابینت های حجمی که با ام دی اف ساخته می شوند دارای طرح ها و نقش های قابل توجهی هستند و با استفاده از ورق های ام دی اف خارجی و داخلی ساخته می شوند.تنها ایراد این کابینت های حجمی ، آسیب پذیری ورق های ام دی اف در برابر آب و رطوبت موجود در محیط می باشد.

باکس های حجمی یکپارچه به باکس هایی گفته می شود که در تمام کابینت ها به صورت یکپارچه و از یک نوع جنس ساخته شده است و تفاوتی در جنس مواد و متریال وجود ندارد.

یکی از مزیت های سبک یکپارچه کمتر بودن قطعات این باکس ها می باشد که باعث می شود مقاوم تر و با دوام تر باشد .اما یکی از ایرادات این باکس ها این است که چون به صورت یکپارچه ساخته می شود در صورت آسیب هزینه بسیار زیادی برای شما در پی دارد.

یکی دیگر از باکس های حجمی مدل هیبریدی است که با متریال و جنس های متفاوتی ساخته می شود. این باکس ها علاوه بر ظاهر زیبا و متفاوتی که دارد ،هزینه نگهداری و تعمیر آن کمتر است و در صورت آسیب دیدن هر یک از قسمت های کابینت ،لازم نیست بخش عظیمی از کابینت را تعویض کنید.

کابینت حجمی فریم دار بسیار شبیه به مدل هیبریدی است و تنها تفاوت آن اینست که قطعات کابینت توسط فریم هایی به یکدیگر متصل می شوند.یکی از مزایای این باکس ها ، ظاهر زیبا و منحصر به فرد آن ها می باشد که شکل خاص و ویژه ای به آشپزخانه شما می دهد.

کابینت های حجمی اسلب معمولا در طرح های مدرن به کار می رود و ظاهر ساده و بدون طرح و فریمی دارد. تنها تفاوتی که بین کابینت یکپارچه و اسلب وجود دارد این است که کابینت یکپارچه می تواند هر طرحی داشته باشد و فقط متریال آن در تمام کابینت یکسان است اما مدل کابینت اسلب فقط می تواند طرح های ساده و مینیمال داشته باشد.

کابینت های ویترین دار که یکی از محبوب ترین انواع کابینت ها به حساب می آید در قسمت ورودی خود دارای ویترین است که می توانید انواع دکوری های ساده و مینیمال را در طبقه های آن قرار دهید.این کابینت ها نمایی دل انگیز و چشم نواز را در محیط آشپزخانه شما به وجود می آورند و می توانند توجه افراد را به خود جلب کنند.

کابینت انزو طرح حجمی

اصلی ترین و مهم ترین مزیت کابینت های حجمی ،بهره وری بالا از فضای کابینت آشپزخانه می باشد و عمق زیاد این کابینت ها ، می تواند وسایل و ظروف بیشتری را در خود جای دهد مانند کابینت های کنج که نمونه ای از استفاده بهینه از فضا هستند.

دیگر مزایای این کابینت ها در زیر آمده است:

1-به نسبت مواد و متریالی که در این باکس ها به کار رفته است، هزینه مناسبی دارد.

2-در طرح ها و مدل های زیادی تولید می شود و می توانید زیبا و لوکس ترین مدل را برای باکس کابینت خود انتخاب کنید.

3- با هر سبکی از آشپزخانه هماهنگ می شود و در هر مکانی که لازم باشد نصب می شود.

کابینت های حجمی معایب کمی دارند اما لازم است قبل از سفارش آن ها را بدانید تا اطلاعات کافی داشته باشید.

1-به دلیل استفاده از تجهیزات و اکسسوری هایی مختلفی که در ساخت این کابینت ها به کار می رود فرایند ساخت آن طولانی تر است. همچنین در زمان نصب ، به دقت بالایی نیاز دارد و حساسیت زیادی را در ساخت و نصب آن به دنبال دارد.

2-کابینت های حجمی با اینکه تنوع قیمت دارند اما تمامی مدل هایشان به دلیل استفاده از متریال بیشتر، نسبت به کابینت معمولی قیمت بالاتری دارند.

کابینت انزو سفید طلایی

قیمت کابینت های حجمی به عواملی زیادی وابسته است که مهم ترین آن متراژ مورد نظر برای ساخت کابینت می باشد. هر یک متر از این کابینت های حجمی قیمت خاص خود را دارد و نوع ورق و متریال به کار رفته در هر کدام از آن ها می تواند در قیمت نهایی تاثیر گذار باشد.

از دیگر عوامل مهم در قیمت این کابینت ها رنگ کاری آن ، نوع روکش مصرفی و کیفیت متریال مغزی آن می باشد.

به این نکته توجه کنید که اگر روکش مرغوبی برای کابینت های حجمی خود انتخاب کنید در برابر خط و خش و ضربه مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

مدل کابینت انزو حجمی

در این مقاله هر آنچه که راجع به کابینت های حجمی لازم بود برای شما مطرح کردیم. اگر شما دارای فضای محدودی در آشپزخانه هستید پس کابینت حجمی یک گزینه عالی برای شماست تا از فضا نهایت استفاده را ببرید و مدیریت بهتری برای سازماندهی آشپزخانه تان داشته باشید.این کابینت ها در تناسب با هر آشپزخانه ای طراحی می شوند و با اشغال کردن حداقل فضا، حداکثر فضا و کارایی را برای شما فراهم می کنند.

سوالات متداول

کاربرد کابینت های حجمی چیست؟

این کابینت های حجمی معمولا برای خانه هایی که آشپزخانه کوچکی دارند استفاده می شود تا علاوه بر بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه شما ،وسایل آشپزخانه و ظروف خود را به راحتی و بدون نگرانی از کمبود فضا ، درون آن قرار دهید.

ویژگی کابینت های حجمی چیست؟

1- قابل سفارش بودن این کابینت ها برای هر نوع سبک و فضایی است بدین صورت که در ابتدا طراح آشپزخانه شما را می بیند و بعد طرح شما را می سازد. 2-اسکلت و بدنه این کابینت ها به گونه ای طراحی شده است که بخش کمی از فضای آشپزخانه را اشغال می کنند اما عمق نسبتا بالایی دارند.