راهنمای خرید تخت کمجا + یک نفره و دونفره
21
شهریور

راهنمای خرید تخت کمجا + یک نفره و دونفره

امروزه با توجه به آپارتمانی شدن و کوچک تر شدن فضای خانه ها مردم به اجبار رو به استفاده از لوازمی آورده اند که جای کمتری اشغال کند تا فضای بیشتری داشته باشند. یکی از وسایلی که می تواند تاثیر زیادی در ظرفیت خانه داشته باشد تخت خواب می باشد که با انتخاب صحیح می توان بسیار در دکوراسیون خانه موثر بود. برای خانه های کوچک اگر قصد خرید تخت خواب داشتید می توانید تخت کمجا را انتخاب کنید تا فضای کمی را اشغال کند.تخت های کمجا همان طور که از نامشان پیداست مناسب فضاهای کوچک می باشد. از آنجایی که امروزه آپارتمان ها مساحت کمی دارند و در نتیجه اتاق خواب ها نیز فضای کمی دارند تخت های کمجا برای این خانه ها گزینه ی مناسب و ایده آل می باشد البته این تخت ها برای خانه های ویلایی که اتاق خواب های کوچکی دارند هم کاربردی می باشد. 

تخت کمجا

این مدل تخت ها علاوه بر کاربری که دارند فضای بیشتری را برای اتاق ها به صورت موقت ایجاد می کنند. از مهم ترین ویژگی این تخت ها تا شدن آن ها می باشد که در صورت عدم نیاز به تخت می توانید آن را به حالت بسته ی خود برگردانید. برای ایجاد جلوه ای خاص و زیبا تخت کمجا را می توان به همراه یک میز و کتابخانه طراحی کرد. از مهم ترین قسمت های یک تخت کمجا جک آن است که باید از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار باشد و هم چنین مهارت کافی نصاب نیز از دیگر موارد مهم می باشد. یراق آلات تخت های کمجا باید مقاومت بالایی داشته باشد تا در دراز مدت دچار آسیب نشود. از دیگر اجزای مهم تخت های کمجا فریم فلزی آن می باشد که باید دارای رنگ کوره ای، جوشکاری مناسب و ورق ضخیم پروفیل باشد.

تخت کم جا یک نفره

مزایا و معایب تخت های کمجا

تخت های کمجا مزایا و معایب خاص خود را دارد البته لازم به ذکر است که میزان مزایای این محصول از معایب آن بیشتر است. بهینه سازی فضا مهم ترین ویژگی و مزیت تخت کمجا می باشد. با استفاده از تخت های کمجا می توانید در زمان موقتی از فضای ایجاد شده استفاده های دیگری داشته باشید و تنها در صورت نیاز به استراحت از تخت استفاده نمایید. از دیگر مزایای این مدل تخت ها می توان به چند کاره بودن آن اشاره کرد در واقع می توان از آن به عنوان تخت استفاده کرد و هم به عنوان کتابخانه و کمد. مزیت دیگر این تخت ها آسیب نرسیدن به آن ها می باشد به این صورت که با جمع کردن، تخت دیگر در دسترس کودکان نمی باشد و به همین دلیل می توان از آن در دراز مدت استفاده کرد. از معایب این مدل تخت ها نیز می توان به عدم تنوع جنس تخت خواب اشاره کرد البته لازم به ذکر است که اگر می خواهید دوام و کیفیت تخت حفظ شود توصیه می شود که تخت هایی را انتخاب کنید که ساخته شده از ام دی اف باشد چون اگر تخت مورد نظر از ام دی اف نباشد باید منتظر سر و صدا به هنگام باز و بسته کردن و خوابیدن بود. تخت های کمجا به دلیل اینکه طبق ابعاد و سایز اتاق طراحی و نصب شده اند جا به جایی و انتقال آن کار چندان آسانی نمی باشد و هزینه ی زیادی را باید متحمل شوید.

تخت کم جا دو نفره

مهم ترین بخش های تشکیل دهنده ی تخت کمجا

درب تخت

ابزار آلات تخت مانند جک، لولا و دستگیره

بدنه ی تخت

متعلقات تخت

توصیه می شود که به هنگام طرح و مدل نهایت دقت را داشته باشید و هم چنین برای خرید به مراکز معتبر که در این زمینه تجربه دارند مراجعه نمایید به دلیل اینکه اگر نصاب و یا فروشنده در اندازه گیری دچار اشتباه شوند، احتمال اینکه میان مدل انتخابی در کاتالوگ و میان چیزی که فروشنده به شما تحویل می دهد تفاوت هایی از نظر ظاهر وجود داشته باشد، بسیار زیاد می باشد.

تخت کم جا دو نفره

تخت کمجا یک نفره

با گذشت زمان و نیاز و علایق متنوع تخت خواب های زیادی طراحی و ساخته شده است، این طراحی ها را می توان با توجه به سلیقه و دکوراسیون خانه نوعی مخصوص را انتخاب کرد. البته این تفکر که تخت کمجا یک نفره یا دو نفره فقط در خانه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد اشتباه است چون بسیاری از افرادی که خانه هایی با متراژ بالا و چند خوابه دارند نیز به این سبک تخت ها روی آورده اند چون باعث می شود اتاقی با سبک مدرن و فضای مناسب داشته باشند. در طراحی این مدل تخت ها از نور پردازی ، کمد و قفسه های شیک استفاده شده است تا طالب بیشتری داشته باشد.

تصور استفاده از مواد اولیه بی کیفیت در تخت کمجا یک نفره اشتباه است چون برخی فکر می کنند به دلیل کوچک بودن کیفیت پایینی دارد در حالی که این طور نیست و در ساخت این مدل ها نیز اگر از جایی مناسب خریداری کنید حتما مواد مرغوب و خوب در ساخت آن استفاده شده است. استفاده مناسب از فضای در دسترس یک هنر است و این که بتوانید یک دکور مناسب و شیک انتخاب کنید در آرامش و راحتی شما بسیار موثر خواهد بود پس در هنگام خرید حتما نکات اصلی را در نظر بگیرید. نکاتی که می توان متذکر شد مثل رنگ، اندازه، تعداد قفسه ها، سایز کشو یا کمد، لوازمی که قرار است کنار تخت قرار بگیرند و مواردی دیگر که با رعایت آن می توانید از حداکثر فضا استفاده کنید و زیبایی منحصر به فرد ایجاد کنید. 

شما می توانید با توجه به نیازتان این موارد را شخصی سازی کنید یعنی به طور مثال اگر دانشجو یا کارمند هستید قفسه و میز تحریر مناسب خود را سفارش دهید و یا اگر خانمی هستید که لوازم آرایشی خود را می خواهید قرار دهید سلیقه خود را در انتخاب دخیل کنید. انتخاب خوب در زمان خرید باعث خواهد شد خانه ی شما اگر کوچک است به جای عیب یک امتیاز باشد و بتوانید زیبایی خاص به اتاق خود بدهید و با انتخاب خوب یک اتاق شیک داشته باشید. تخت خواب چون برای استراحت شخص است پس بهتر است در انتخاب دقت بیشتری کنید تا بتوانید یک استراحت خوب و حس راحتی داشته باشید پس حتما در زمان خرید بیشتر توجه کنید تا بعدا برای تان مشکل ساز نشود. تخت کمجا یک نفره برای شما می تواند یک گزینه ی شیک و راحت باشد که زیبایی و راحتی به ارمغان بیاورد که از فضای اتاق خود لذت ببرید.

تخت کم جا کودک

تخت کم جا دو نفره

تخت های دو نفره جای زیادی را در اتاق خواب اشغال می کنند که باعث می شود زمانی که شما به آن نیاز ندارید و قصد خوابیدن ندارید و می خواهید کار دیگری در اتاق انجام دهید تخت خواب دست و پا گیر خواهد بود. تخت کم جا دو نفره در طراحی های جدید فضای اتاق را بسیار جذاب و مدرن خواهد کرد چون در طراحی آن از قفسه، کمد، میز تحریر، تخت تاشو و بسیاری ایده های جذاب استفاده شده است. با استفاده از این مدل تخت ها می توانید اتاقی شیک و زیبا داشته باشید که فضای کمی از اتاق را در بر گرفته و بقیه محیط اتاق در دسترس شما خواهد بود تا بتوانید به خوبی استفاده کنید. 

طبق سفارش و سلیقه ی خریدار می توان تعداد قفسه ها و همچنین اندازه ی آن را متفاوت ساخت که بتوان حداکثر استفاده را از فضای اتاق داشت. با ساختن بخشی به عنوان باکس دکوری در این سبک تخت ها جایی را برای یک فضای شیک برای قرار دادن دکوری ایجاد کرد که زیبایی اتاق را بیشتر کند . با تا شدن تخت کلا کاربری تخت عوض می شود و با قفسه ها و دکوری که در طرفین تخت طراحی شده اند زیبایی اتاق چند برابر خواهد شد که طرفداران زیادی را این سبک تخت ها توانسته اند پیدا کنند.

تخت کم جا برای بزرگسال