3 نکته مهم و طلایی در انتخاب تخت تاشو + یک نفره و دو نفره
5
تیر

3 نکته مهم و طلایی در انتخاب تخت تاشو + یک نفره و دو نفره

از بزرگترین مشکلاتی که در اتاق خواب های کوچک وجود دارد تخت خواب است که دلیل آن اشغال فضای زیاد آن در اتاق خواب می باشد و همین موضوع به یک دردسر بزرگ برای خانواده هایی که خانه ی شان متراژ کمی دارد و پر جمعیت هم هستند تبدیل شده است. تخت تاشو راه حل و گزینه ی مناسب برای این خانه ها می باشد در واقع تخت خوابی است که به آسانی قابل تا شدن باشد و بعد از استفاده نیز بتوان آن را در مکان مورد نظر قرار داد و در صورت نیاز دوباره بتوان به عنوان تخت از آن استفاده کرد. تخت های تاشو در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده اند که هر کدام مزیت های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه ی این مطلب به انواع تخت های تاشو و مزیت آن ها می پردازیم.

تخت تاشو دو نفره

انواع تخت های تاشو

تخت های تاشو فلزی: تخت های تاشو فلزی از ساده ترین مدل های تخت تاشو است. این تخت شامل تعدادی پایه فلزی و یک قاب می باشد. به دلیل فلزی بودن قاب این تخت ها تا کردن آن به راحتی انجام می شود، نحوه ی باز و بسته کردن تخت های تاشو فلزی به این صورت است که از دو سمت به طرف مرکز تخت فشار وارد می کنیم و با کمک این فشار قاب فلزی جمع می شود و عمل تا شدن تخت به آسانی انجام می گیرد. این نوع تخت ها به دلیل وزن کمی که دارند سبک بوده و به راحتی قابل جا به جا شدن است و می توانید آن را در نقطه ی مورد نظر قرار دهید تا فضای کمتری اشغال شود.

تخت های تاشو دیواری: این مدل تخت ها که درون یک کمد قرار گرفته اند طراحی شان به شکلی است که بعد از استفاده از تخت می توان آن را در کمد قرار دهید تا فضای بیشتری برای اتاق خواب ایجاد شود.

تخت خواب میز تحریر شو: در این مدل تخت ها بعد از استفاده و جمع شدن تخت می توانید از میز تحریر استفاده نمایید. این مدل تخت ها به دلیل نوع طراحی که دارند برای اتاق خواب های کوچک بسیار ایده آل هستند. تخت خواب میز تحریر شو شامل سه بخش اصلی دیواره ی چوبی که به صورت ثابت می باشد که به عنوان پایه نگهدارنده می باشد و به دیوار تکیه می کند. قسمت تخت خواب نیز مانند سایر مدل های تخت تاشو به وسیله ی دو باز متحرک به قسمت پشت تخت خواب نصب شده اند.

تخت تاشو

مزایای استفاده از تخت های تاشو

1.تخت های تاشو در طرح ها و رنگ های متنوعی طراحی و تولید می شوند که به زیبا شدن فضای اتاق کمک زیادی می کند.

2.بعد از جمع شدن تخت های تاشو فضای اتاق به میزان زیادی باز تر می شود که این مهم ترین ویژگی و مزیت این تخت ها می باشد.

اغلب تخت های تاشو با توجه به نوع طراحی که انجام شده است می توان از آن به عنوان میز تحریر و میز آرایش هم استفاده کرد که به دکوراسیون اتاق جلوه ای خاص می بخشد.

مواردی که باید هنگام خرید تخت تاشو به آن توجه شود:

وزن: یکی از موارد مهمی که هنگام خرید تخت های تاشو باید دقت کرد وزن تخت می باشد. تخت مورد نظر باید مطابق نیاز شما باشد.

میزان استحکام لولا: لولا ها و پایه های یک تخت از موارد مهمی است که باید هنگام خرید تخت به آن دقت شود تفاوتی هم ندارد که تخت دارای فریم فلزی باشد و یا فریم دیگر، باید از مستحکم بودن لولاها اطمینان حاصل کرد.

تشک مناسب: تخت های تاشو با تشک های مختلفی در ضخامت های متنوع تولید می شوند که هر فرد باید با در نظر گرفتن سلایق خود یکی از این تشک ها را انتخاب کند. تشک این تخت خواب ها غالبا تشک هایی با فوم معمولی تولید می شوند که در برخی مواقع تشک آن ها فوم مموری می باشد.

تخت تاشو دو نفره

تخت تاشو یک نفره

معمولا زمانی که از تخت های تاشو حرف می زنیم نا خواسته ذهنمان به سمت تخت خواب هایی می رود که بسیار ساده هستند ، هیچ نمایی ندارند ، فقط تا می شوند که فضای اتاق بیشتر شود و فقط در خانه های کوچک استفاده می شوند که این تصورات امروزه دیگر درست نیست. امروزه در طراحی تخت تاشو از نکات زیادی استفاده شده است که تاشو بودن تخت یک عیب برای خانه های کوچک نباشد بلکه یک دکوراسیون مدرن و شیک باشد که حتی در خانه های بزرگ نیز مورد استقبال قرار بگیرد. درست است که هدف اصلی در تولید تخت تاشو برای خانه های کم جا بوده است اما الان با مزیت هایی که در این مدل ها ایجاد شده است طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. مزیت هایی از قبیل نورپردازی، قفسه بندی ، میز تحریر، کم جا بودن و شیک بودن که در مسیر طراحی های جدید جذاب تر نیز خواهد شد.

انتخاب درست لوازم برای اتاق خواب تاثیر زیادی در آرامش شخص خواهد داشت چون اتاق خواب محل استراحت و در بسیاری از مردم محل کار و یا درس خواندن می باشد که با دلنشین بودن و شیک بودن سبب ایجاد آرامش خواهد شد. تخت تاشو یک نفره برای اتاق خواب یک شخص می تواند با طراحی های جدید که دارد بسیار کاربردی و جذاب هم باشد. زمانی که تخت تا می شود در پشت تخت از مدل های مختلفی استفاده می کنند مثل آینه و یا حالت درب کمد که بسته می باشد و یا در طرح های مختلف که بسته به نظر خریدار طراحی و ساخته می شود. طرحی که ممکن است مورد علاقه دانش آموزان، کنکوری ها و یا دانشجو ها باشد طرح ساده با یک میز تحریر که در کنار تخت تاشو و خالی از شلوغی باشد که با خلوت بودن حس آرامش به فرد خواهد داد.

تخت تاشو یک نفره

ویژگی های تخت تاشو یک نفره

اشغال فضای کم: با باز و بسته شدن در زمان نیاز فضای زیادی خواهد از اتاق را در اختیار خواهید داشت.

قفسه بندی: با داشتن قفسه های شیک و طراحی جذاب در کنار تخت تاشو می توانید برای وسایل دکوری که جلوه داشته باشند جای مناسبی داشته باشید.

پنهان بودن فضای ذخیره سازی : در مدل های مدرن برای فضای ذخیره سازی که تعبیه شده است طراحی به صورتی است که پنهان است و قابل تشخیص نبوده که زیبایی طرح را بیشتر می کند.

تخت تاشو دو نفره با جک

در طراحی های مدرن تخت ها به زیبایی و استفاده از تمامی فضای موجود دقت شده است تا جذابیت و بهینه بودن آن کامل رعایت شود. در تخت تاشو دو نفره قسمتی که تشک فنری در آن قرار دارد زمانی که استفاده نمی شود به داخل تا شده و دیگر دیده نمی شود و در پشت آن به مانند درب کمد طراحی شده است که در برخی نمونه ها از آینه استفاده شده است تا در زمان تا شدن جذابیت اتاق را بیشتر کند. 

تخت تاشو یک نفره

ویژگی های تخت تاشو دو نفره

  1. زیبایی محیط اتاق
  2. کم جا بودن و اشغال کم ترین فضا از اتاق جهت استفاده بهینه از اتاق
  3. دارا بودن قفسه و باکس جهت قرار دادن دکوری
  4. قرار دادن کتابخانه و قفسه در پشت بخش تاشو تا زمانی که شما تخت را باز می کنید نمایان می شود.
  5. داشتن میز توالت در کنار تخت تاشو
  6. میز تحریر
  7. امکان تا شدن به صورت عمودی و افقی بسته به سلیقه ی خریدار

 تخت تاشو دو نفره

حتما نباید خانه یا اتاق کوچک باشد که رو به استفاده از تخت تاشو بیاورید کسانی که حتی خانه بزرگ داشته باشند هم می توانند از این مدل ها استفاده کنند تا اتاق مرتب و شیک داشته باشند. کسانی که از اتاق خواب برای محل کار و یا مطالعه استفاده کنند هم می توانند برای داشتن فضای زیاد از این مدل دکوراسیون استفاده کنند. تصور کنید یک شخص قرار است در اتاق خواب خیاطی کند با استفاده از تخت تاشو می تواند با یک معجزه روبرو شود و بیشترین فضا را جهت کار داشته باشد. همچنین می توانید شخصی را در نظر بگیرید که برای کنکور درس می خواند و یا دانشجو می باشد و برای درس خواندن و مطالعه نیاز به جای زیادی دارد که با استفاده از این سبک تخت خواب می تواند به هدف خود برسد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب و خرید از یک مکان معتبر بسیار مهم می باشد چون به دلیل تاشو بودن تخت بخشی که جا به جا می شود باید از لوازم با کیفیت ساخته شده باشد تا با استفاده زیاد خراب نشود. ابزار و یراق و جنس ام دی اف یا چوبی که در ساخت تخت تاشو دو نفره استفاده می شود با کیفیت اگر باشد عمر وسیله ی شما را بالا خواهد برد و شما با خیال راحت می توانید تخت را تا کرده و یا باز کنید بدون این که نگران خراب شدن آن باشید.

تخت تاشو دو نفره

کلام آخر

با آگاه شدن از مزایای تخت های تاشو و هم چنین آشنایی با مواردی که هنگام خرید باید به آن دقت شود می توانید خریدی با نتیجه ی مطلوب داشته باشید، توصیه می شود برای خرید تخت های تاشو به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید.