7 تفاوت مهم بین کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک_مقایسه و مزایای آن
20
بهمن

7 تفاوت مهم بین کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک_مقایسه و مزایای آن

دکوراسیون آشپزخانه همیشه نقش مهم و کلیدی در جذابیت کلی خانه دارد و انتخاب درست در این زمینه باعث می شود محیط خانه جلوه زیبایی پیدا کند. یکی از زیباترین سبک های کابینت، کابینت کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک است که از گذشته طرفداران همیشگی خود را داشته است.این کابینت ها در آشپزخانه جلوه و شکوه ویژه ای در فضا ایجاد می کنند.اگر به فضاهای کلاسیک با المان های سلطنتی و تجملی علاقه دارید کابینت های کلاسیک و در مقیاس ساده تر آن، کابینت های نئوکلاسیک گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه شما خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا راجع به تفاوت های این دو مدل بیشتر بدانیم.

کابینت کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک نام هایی است که اگر به سبک کلاسیک و المان های اشرافی علاقه داشته باشید ، آن را شنیده اید.اما این دو سبک در عین حالی که شباهت های بسیاری با هم دارند تفاوت های ظاهری چشمگیری هم در بین آن دو وجود دارد.

کابینت های آشپزخانه در دو سبک کلی کابینت کلاسیک و کابینت مدرن تولید می شود.کابینت های کلاسیک با استفاده از تزیینات سلطنتی و برگرفته از مدل های باستانی و اشرافی که در قرن های گذشته رواج داشته است بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد.برای ساخت این کابینت ها از این المان ها الهام می گرفتند.

در مقایسه با کابینت کلاسیک و طرح های پر زرق و برق آن، کابینت های مدرن قرار دارند که اصلی ترین ویژگی این کابینت ها سادگی آن می باشد.کابینت های مدرن بسیار ساده هستند و در آشپزخانه های کوچک قابل اجرا هستند.

و اما کابینت های نئوکلاسیک، دقیقا چیزی ما بین این دو کابینت می باشد.یعنی نه به سادگی کابینت های مدرن هستند و نه از تزیینات پر زرق و برق کابینت های کلاسیک بهره برده اند.در واقع این کابینت ها طرح و مدل های کلاسیک و قدیمی دارند و هم به سادگی کابینت های مدرن هستند.

کابینت نئوکلاسیک سفید

کابینت کلاسیک سفید

1-طرح روی درب کابینت های نئوکلاسیک برخلاف کابینت کلاسیک ساده تر، ظریف تر و به دور از هرگونه تزیینات اضافی است.

2-اگر شلوغی سبک کلاسیک شما را خسته می کند و سادگی سبک مدرن برای شما جذاب نیست می توانید کابینت نئوکلاسیک که ویژگی های مثبت هر دو را دارد انتخاب کنید .

3-هزینه مصرفی کابینت نئوکلاسیک به خاطر سادگی در طراحی و اجرا و عدم پیچیدگی های سبک کلاسیک، پایین تر است.

4-به دلیل رنگ بندی های متفاوتی که این کابینت ها دارد شما می توانید رنگ دلخواه خود را سفارش دهید.

5-یکی دیگر از مزیت های کابینت نئوکلاسیک طراحی منحنی شکل و تزیینات چوبی ظریفی است که به زیباتر شدن فضای آشپزخانه شما کمک می کند.

6-یکی از جنبه های مثبت و مهم این نوع کابینت ها، مقاومت بالا در برابر رطوبت است.

کابینت نئوکلاسیک برای آشپزخانه های کوچک

1-زیبایی ،شکوه و اصیل بودن اولین مزیت این مدل کابینت است که به چشم هر بیننده ای می آید.

2-ارتفاع زیاد، عمق مناسب و جادار بودن فضای داخل کابینت یکی دیگر از ویژگی های کابینت کلاسیک است .

3-تنوع نامحدود طرح های بدنه این امکان را به مشتریان می دهد تا بدنه ای که به بیشتر به سلیقه آن ها نزدیک تر است انتخاب کنند. در این مدل سبک ها می توانید طرح مورد نظرتان را روی درب کابینت حکاکی کنید.همچنین می توانید از هنرهای زیبا و اصیلی همچون خاتم کاری و پتینه کاری هم استفاده کنید.

4-اگر از متریال مرغوب برای ساخت این کابینت استفاده کنید سالیان طولانی همان نما و جذابیت اولیه را دارد و بسیار با دوام است.

5-اگر فضا و محیط آشپزخانه شما بزرگ است این کابینت می تواند جلوه بی نظیری به آشپزخانه شما بدهد.

کابینت کلاسیک برای آشپزخانه های پنجره دار

مواد و متریال مصرفی در ساخت کابینت ها باهم متفاوت است اما برخی از متریال ها هم در سبک نئوکلاسیک و هم کلاسیک قابل استفاده می باشد.

سوالی که ذهن هر خریداری را به خود جلب می کند این است که این کابینت ها را بهتر است از چه متریالی سفارش دهد؟

چوب طبیعی یکی از محبوب ترین و مقاوم ترین متریال ها برای ساخت کابینت می باشد.متریال چوب خاصیت طرح پذیری بالایی دارد و جلوه خاصی به محیط شما می بخشد.

کابینت با متریال ممبران هم در دو سبک کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد دارد و یکی از کابینت های اقتصادی این دو سبک می باشد.ممبران از ام دی اف خام تشکیل شده و پس از تولید با استفاده از دستگاه وکیوم می شود.کابینت های ممبران در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند.

این نوع از متریال هم برای هر دو سبک استفاده می شود.این متریال هم از ام دی اف خام ساخته می شود و با استفاده از دستگاه منبت کاری می شود.کابینت های پولیشی بسیار مقاوم و ضدآب هستند و طول عمر بیشتری دارند.

کابینت کلاسیک به رنگ قهوه ای

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو کابینت، هزینه تمام شده این کابینت ها می باشد.هزینه کابینت کلاسیک با توجه به منبت کاری ها و المان های سطنتی که در آن وجود دارد ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد.پروسه ساخت و تولید کابینت های کلاسیک طولانی تر است و معمولا قیمت کابینت های کلاسیک از نئوکلاسیک بالاتر است.

کابینت های کلاسیک به دلیل منبت کاری ها و منحنی هایی که دارند دارای شیارها و درزهای بیشتری هم هستند که نیاز به تمیزکاری دقیق تری دارند.

امروزه طرح های ساده تر به روزتر هستند.اگر به دنبال طرحی هستید که سالیان زیاد به روز باشد و از مد نیفتد از کابینت های نئوکلاسیک استفاده کنید.

یکی دیگر از تفاوت های این دو کابینت ظاهر و استایل آن ها می باشد.در کابینت های کلاسیک الگوهای رومی بیشتر به چشم می خورد ولی در کابینت های نئوکلاسیک خطوط صاف تر و ساده تر می باشد.

انتخاب یکی از این دو سبک به فضای آشپزخانه شما ارتباط دارد.طرح های کلاسیک برای آشپزخانه های بزرگ و پر نور مناسب است در حالی که کابینت های نئوکلاسیک برای فضاهای کوچک هم مناسب می باشد.

در کابینت کلاسیک ستون های گرد، تاج های تزیینی و کنده کاری دیده می شود در صورتی که ظاهر کابینت های نئوکلاسیک خطوط عمودی یا افقی ساده با الگوهای هندسی باریک می باشد.

کابینت های نئوکلاسیک تنوع رنگی بیشتری نسبت به کابینت های کلاسیک دارند.کابینت های کلاسیک معمولا در رنگ های بژ، کرم و خاکستری استفاده می شود.

نکته مهم: اگر سبک کلاسیک انتخاب شماست باید در باقی دکوراسیون منزلتان این سبک را اجرا کنید.به عنوان مثال اگر مبل ها و سرویس چوب منزلتان مدرن است نباید از کابینت های کلاسیک برای فضای آشپزخانه استفاده کنید.اما کابینت های نئوکلاسیک دست شما را برای انتخاب بازتر می کند.

کابینت نئوکلاسیک سفید

در این مقاله که با تفاوت های کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک آشنا شدید می توان این نکته را هم اضافه کرد که کابینت های نئوکلاسیک ظاهر جدیدتری دارند و کاربردی تر ساخته می شوند و در آشپزخانه های کوچک هم قابلیت اجرا دارند.اما اگر هزینه نهایی ساخت کابینت برای شما مسئله ای نیست و علاقمند به آشپزخانه های مجلل و باشکوه هستید کابینت های کلاسیک را به شما پیشنهاد می دهیم.

سوالات متداول

برای آشپزخانه های کوچک چه سبکی مناسب است؟

پیشنهاد ما برای آشپزخانه های کوچک کابینت نئوکلاسیک است.

تولید و ساخت کدام کابینت سریع تر است؟

تولید کابینت های نئوکلاسیک سریع تر است.کابینت های کلاسیک به دلیل متریال و منبت کاری هایی که روی بدنه کار انجام می شود دیرتر آماده می شود و بخاطر بزرگ بودن پروژه دیرتر هم نصب می شود.

کابینت کلاسیک بهتر است یا نئوکلاسیک؟

هم کابینت کلاسیک و هم نئوکلاسیک در کنار مزایای زیادی که دارند دارای معایبی نیز می باشند بنابراین انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به سلیقه، بودجه و فضای آشپزخانه شما دارد.